نکات مهم برای داشتن رابطه جنسی لذت بخش


نکات مهم برای داشتن رابطه جنسی لذت بخش

معاشقه و پیشنوازی، اطلاع از نیاز‌های همسر، شناخت نقاط حساس و تحریک شونده در بدن و... از جمله نکات لازم و ضروری برای داشتن یک رابطه جنسی لذت بخش محسوب می‌شود.

نکات مهم برای داشتن رابطه جنسی لذت بخش
ستاره | سرویس زناشویی - بدون شک برای داشتن یک رابطه جنسی لذت بخش باید مقدماتی فراهم شود. شناخت نیاز فرد مقابل، آشنایی با نقاط حساس بدن، معاشقه، پیش نوازی و ... از جمله این مقدمات هستند. در این مقاله به بررسی اهمیت معاشقه قبل از برقراری رابطه جنسی خواهیم پرداخت.
در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در " فهرست موضوعی" زیر، به موضوع دلخواه خود برسید:
اهمیت معاشقه قبل از رابطه جنسیُ فاکتورهای رابطه جنسی لذت بخش ترک رفتار نامناسب در رابطه جنسی

اهمیت معاشقه قبل از رابطه جنسی

عشق بازی با همسر قبل از رابطه جنسی یکی از مهمترین مقدمات قبل از برقراری این رابطه است. انجام این کار تا جایی اهمیت دارد که پیامبر اسلام صلوات الله علیه در حدیثی می‌فرمایند:
"قبل از برقراری رابطه جنسی با همسر خود او را ببوسید و با نوازش کردن عشق را به او پیشکش کنید."
باید توجه شود که تعداد بسیار زیادی از زنان بدون دخول و تنها با تحریک ناحیه کلیتوریس به نقطه ارگاسم می‌رسند؛ بنابراین انجام معاشقه قبل از رابطه جنسی نه تنها برای این قبیل از زنان مفید است بلکه برای مردانی که از مشکلات جنسی رنج می‌برند نیز راه حل مناسبی خواهد بود. از آنجایی که زنان چندین برابر بیش از مردان نیاز به معاشقه و ماساژ جنسی دارند، بنابراین نقش اصلی را در این خصوص مرد‌ها ایفا می‌کنند. باید به این نکته توجه کنید که مردان نیز مانند زنان دارای نقاط حساسی هستند که لمس و نوازش آن‌ها پیش از ایجاد رابطه جنسی کمک فراوانی در رسیدن به ارگاسم و لذت جنسی در آن‌ها دارد.


آموزش رابطه جنسی لذت بخش

همانگونه که اشاره کردیم، توجه به مقدماتی قبل از برقراری رابطه جنسی باعث رضایت طرفین خواهد شد. برای داشتن یک رابطه جنسی لذت بخش موارد زیر حائز اهمیت است:

۱. آگاهی از نیاز‌ها و خواسته‌های یکدیگر

قبل از برقراری رابطه جنسی، هر یک از زن و شوهر می‌بایست از نیاز‌های همسر خود در این خصوص آگاهی کامل داشته باشند. آن‌ها باید بدانند که چه رفتار‌هایی همسرشان را در رسیدن به اوج لذت کمک می‌کند؛ و چه رفتار‌هایی باعث انزجار و سردی در رابطه آن‌ها خواهد شد.

۲. شناخت نقاط حساس بدن

نقاط حساس بسیار زیادی در بدن زن و مرد وجود دارد، اما ممکن است این نقاط درجات حساسیت مختلفی در افراد داشته باشند؛ بنابراین شناخت این ارگان‌ها کمک بسیار زیادی در لذت برن از رابطه جنسی و رسیدن به ارگاسم خواهد کرد.

۳. عشق بازی

معاشقه و پیش نوازی از جمله اقدامات مهمی است که قبل از برقراری رابطه جنسی باعث بالا رفتن میل جنسی می‌شود و طرفین را برای برقراری یک رابطه لذت بخش آماده می‌کند.

۴. معاشقه کلامی

برخی از زوجین از ابراز احساسات و عواطف کلامی و شنیدن جملات مهر آمیز لذت فراوانی می‌برند؛ بنابراین در صورتیکه گفتن و شنیدن این قبیل کلمات را برای همسر خود کمک کننده می‌دانید بهتر است از این راه حل برای افزایش رضایت او بهره ببرید. به طور کلی مهارت صحبت کردن در رابطه جنسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نکات مهم برای داشتن رابطه جنسی لذت بخش

نکات مهم

نکات دیگری وجود دارد که پیش از برقراری رابطه جنسی می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در افزایش میل و حرارت طرفین داشته باشد. برای مثال به موارد زیر توجه کنید:
برخورداری از یک آراستگی مناسب مانند حمام کردن و استعمال بوی خوش رعایت مسائل بهداشتی مانند زدودن موی زائد و توجه کافی به سلامت و بوی دهان استفاده از لباس‌های زیبا و تحریک کننده در نظر گرفتن زمان و مکان مناسب برای برقراری رابطه جنسی


اهمیت ترک رفتار نامناسب در رابطه جنسی

برخی از حرکات و رفتار‌ها نه تنها کمکی به داشتن رابطه جنسی لذت بخش نمی‌کند بلکه نتیجه معکوسی به دنبال خواهد داشت. به عنوان مثال به موارد زیر دقت کنید:

عدم توجه به زمان مناسب و حالات روحی همسر برای برقراری رابطه جنسی برخورداری از آرایش بیش از حد توسط زنان در هنگام رابطه جنسی توجه بیش از حد به اندام جنسی و عدم توجه به سایر نقاط حساس بدن داشتن پوزیشن‌های تکراری و عدم تنوع در برقراری رابطه جنسی اعمال خشونت و انجام رفتار‌های جنسی پرخطر انتقاد بیش از حد از ظاهر و عملکرد طرف مقابل اختصاص ندادن زمان کافی برای این کار

بیشتر بخوانید: بازی جنسی با همسر برای خروج از عادی شدن رابطه جنسی

سخن آخر

در یک رابطه جنسی لذت بخش، آگاهی کافی از نیاز‌ها و خواسته‌های طرفین از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین برقراری معاشقه فیزیکی و کلامی کمک بسیار زیادی برای رسیدن زن و شوهر به اوج لذت جنسی خواهد کرد. بهره گیری از راه های ساده و موثر برای داشتن رابطه جنسی موفق می‌تواند به بهبود هرچه بیشتر رابطه شما کمک کند. کارشناسان بخش زناشویی ستاره آماده دریافت نظرات و سوالات شما در این رابطه هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد