ایران رتبه اول تولید علم را در بین کشورهای اسلامی دارد


ایران رتبه اول تولید علم را در بین کشورهای اسلامی دارد

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به روند صعودی تولید علم در کشور اشاره کرد و گفت: ایران رتبه اول تولید علم را در میان کشورهای اسلامی دارد.

حسین وطن پور روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران توسعه فناوری و روسای مراکز رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در سالن همایش رازی افزود: در زمینه تولید علم توانستیم جایگاه خوبی به دست آوریم و از کشور ترکیه پیش افتادیم.
وی به ارتقای رتبه فناوری کشور اشاره کرد و گفت: جایگاه ما در سال ۲۰۱۷ رتبه ۷۵ بود که در سال ۲۰۱۸ به رتبه ۶۵ دست یافتیم.
وطن پور به روند ثبت اختراع بین‌المللی اشاره کرد و گفت: باید توجه جدی به ثبت اختراعات بین‌المللی، ایده‌های نوآورانه و مشتری پسند صورت گیرد.
وی به افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه به بیش از ۱۰۰۰ شرکت رسیده است.
وی بیان داشت: هوش مصنوعی یکی از موضوعات مهمی است که امسال به آن پرداخته می‌شود و در حال حاضر ۳ تا ۴ شرکت دانش‌بنیان در این زمینه فعالیت دارند.
مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر لزوم توسعه فعالیت‌های سلامت دیجیتال اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ یکی دیگر از موضوعات مهم توسعه فعالیت شرکت‌های حوزه سلامت دیجیتال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو