توسعه همکاری های ایران و ژاپن در صنعت آب


توسعه همکاری های ایران و ژاپن در صنعت آب

خبرگزاری آریا- تبادل اطلاعات بین ایران و ژاپن و همکاری‌های این دو کشور با توجه به ارتباطی که در زمینه آب با یکدیگر دارند اتفاقی برد_ برد برای دو کشور است.

توسعه همکاری های ایران و ژاپن در صنعت آب
خبرگزاری آریا- تبادل اطلاعات بین ایران و ژاپن و همکاری‌های این دو کشور با توجه به ارتباطی که در زمینه آب با یکدیگر دارند اتفاقی برد_ برد برای دو کشور است.
به گزارش آریا؛ اوکازاکی در نشست خبری همایش تخصصی مشترک بین مرکز همکاری‌های ژاپن و خاورمیانه و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در پاسخ به این سئوال که آیا این مرکز علاوه بر بحث آموزشی در زمینه سرمایه گذاری و کمک‌های فنی برنامه دیگری برای ایران دارد؟ اظهار داشت: این مرکز، یک شرکت خصوصی بود که الان مستقل شده و هدف اصلی آن این است که روابط اقتصادی بین کشور‌های خاورمیانه و ژاپن را مستحکم کند و همچنین یکی از هدف‌ها آن، سرمایه گذاری در کشورهاست.
وی افزود: آموزش افراد در قسمت‌های مختلف از اهداف دیگر ماست که تبادل اطلاعات انجام می‌شود.
نماینده و ­معاون مرکز همکاری‌های ژاپن و خاورمیانه ادامه داد: هدف اصلی ما نه تنها آموزش است بلکه امیدواریم افرادی که آموزش می‌بینند، بتوانند در آینده یک کار و تجارت برای خود به وجود آورند.
اوکازاکی در مورد محور سرمایه‌گذاری و تبادل اطلاعات بین ایران و ژاپن با توجه به ارتباطات دیرینه‌ای که دارند، گفت: ما می‌توانیم در زمینه‌های بهره برداری آب و فاضلاب، شیوه نگهداری از تأسیسات و طریقه استفاده از تأسیسات با کیفیت بالاتر، آب شیرین کن‌ها و بازچرخانی آب، آب خاکستری، تصفیه آب و فاضلاب، ذخیره انرژی و تبدیل انرژی آبی به برقی از طریق هیدروپاور به ایران کمک کنیم و این موارد زمینه‌های مساعدی برای همکاری و سرمایه گذاری هستند، اما هم اکنون در در زمینه آموزشی همکاری داریم.
معاون مرکز همکاری‌های ژاپن و خاورمیانه در پاسخ به این سئوال که در ژاپن از چه وسایل کاهنده مصرف آب استفاده می‌شود، افزود: وسایل کاهنده مصرف در ایران و ژاپن تفاوتی ندارد، اما در ژاپن به صورت گسترده استفاده می‌شود و کاملا صرفه جویی را رعایت می‌کنند و این وسایل کاهنده در ایران نیز وجود دارد.
وی تصریح کرد: قیمت فروش آب از قیمت تمام شده آب بسیار بیشتر است امااین مشکل در ایران هنوز وجود دارد.
وی اضافه کرد: در ژاپن خانواده‌ها به بچه‌ها آموزش می‌دهند آب زیاد مصرف نکنند و این آموزش در زمان ابتدایی نیز از طریق معلم به دانش آموزان داده می‌شود. به نظر من یکی از منابع مهم آموزش صحیح مصرف، آموزش از زمان کودکی است و باید بدانیم فناوری تنها چاره کار نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ از حالا دیگه من مردم تورو از پیشم بردن علیراد