‌اجرای 207 پروژه در استان اصفهان توسط شرکت‌های وزارت نیرو


‌اجرای 207 پروژه در استان اصفهان توسط شرکت‌های وزارت نیرو

وزیر نیرو گفت: 207 پروژه در استان اصفهان توسط شرکت‌های وزارت نیرو اجرامی شود که اعتبار این طرح‌ها بالغ بر 8700 میلیارد تومان است.

‌به گزارش ایسنا، رضا اردکانیان صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم کلنگ زنی فاز اول عملیات اجرایی مجتمع ۱۹ روستایی برزاوند اردستان، اظهار کرد: با تلاش شرکت آب و فاضلاب استان این طرح هرچه زودتر به بهره برداری می‌رسد و اهالی این منطقه از نعمت آب شرب شیرین بهره مند می‌شوند.

وی افزود: جمعاً حدود ۲۰۷ پروژه در استان اصفهان توسط شرکت‌های وزارت نیرو با اعتبار بالغ بر ۸,۷۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است. به طور متوسط پیشرفت پروژه‌های وزارت نیرو در استان اصفهان حدود ۶۳ درصد است که تعداد قابل توجهی از این طرح‌ها تا پایان دولت دوازدهم به ثمر می‌رسد.

وی با بیان اینکه صبوری و استقامت مردم منطقه اردستان قابل تحسین است، افزود: بهانه این سفر کلنگ زنی و افتتاح طرح مهم و مؤثر آبرسانی به ۱۹ روستای منطقه اردستان است. طی این دو روز در مناطق مختلف استان اصفهان ٨ پروژه در بخش آب با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد. تعداد ۲ پروژه در حوزه برق عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. امیدواریم در دو سال باقی مانده منابع لازم را برای به اتمام رساندن این پروژه‌ها داشته باشیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید هر هفته به ۳۰ روستای کشور آب رسانی شده است، اضافه کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون بسیاری از روستاهای کشور دارای شبکه آبرسانی شده اند و این اقدام در دو سال باقی مانده سرعت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه موضوع تأمین آب برای بخش صنعتی یکی از اهداف اصلی وزارت نیرو در سال جاری است، گفت: موضوعاتی که مورد تاکید نماینده مردم اردستان است و در مجلس مطرح شد با دقت بررسی خواهد شد.

بهره برداری از تصفیه خانه و فاز اول شبکه فاضلاب خوانسار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه یکی از مطالبات دیرینه شهر خوانسار اجرای شبکه فاضلاب بود، گفت: با بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب خوانسار بیش از ۳۲ هزار نفر در این منطقه تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا- هاشم امینی امروز (چهارشنبه) در مراسم بهره برداری از تصفیه خانه و فاز اول شبکه فاضلاب خوانسار، اظهار کرد: در حال حاضر با تکمیل تمام مراحل سازه‌ای و مکانیکال این پروژه، دبی متوسط فاضلاب ورودی به تصفیه خانه ۷۲ لیتر بر ثانیه است.

وی با اشاره به ضرورت احداث تصفیه خانه فاضلاب در شهر خوانسار، گفت: بافت زمین در شهر خوانسار بسیار سخت و سنگی است و آب در آن به سختی نفوذ می‌کند، بنابراین به منظور دفع بهداشتی فاضلاب و ارتقای سطح بهداشت عمومی مردم نیاز به احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در این شهر وجود داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: شهرستان خوانسار به دلیل داشتن آب و هوای کوهستانی دارای چشمه‌ها و رودهای بسیاری است، این در حالی است که سطح آب‌های زیرزمینی به دلیل جنس سخت زمین بسیار بالاست و در مدار قرار گرفتن تصفیه خانه فاضلاب برای جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی از ضرورت بالایی برخوردار است.

امینی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی شبکه فاضلاب در شهر خوانسار از سال ۸۲، تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه طی دو سال گذشته سرعت گرفت و تاکنون ۴۰ کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا و بیش از ۴۵۰ فقره انشعاب فاضلاب واگذار شده است.

وی با بیان اینکه اجرای شبکه فاضلاب در شهر خوانسار به دلیل نوع شهرسازی و جنس زمین با دشواری‌هایی مواجه بوده است، اضافه کرد: به دلیل کوهستانی بودن و نیز اختلاف ارتفاع بین پایین‌ترین نقطه تا مرتفع‌ترین نقطه خوانسار که به بیش از ۱۸۰ متر می‌رسد، اجرای شبکه فاضلاب در شهر خوانسار را با دشواری‌های مواجه می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: تصفیه خانه فاضلاب خوانسار به روش لجن فعال و با هوادهی گسترده، پساب را مورد تصفیه قرار می‌دهد که ظرفیت هر مدول سه هزار و ۱۱۰ مترمکعب در شبانه روزی است.

امینی پیرامون اجرای شبکه فاضلاب در خوانسار تصریح کرد: با هدف برخورداری مردم از خدمات شبکه فاضلاب در شهر خوانسار، ۱۵۱ کیلومتر شبکه فرعی، ۲۹ کیلومتر شبکه اصلی و ۷ کیلومتر خطوط انتقال اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته این دومین باری است که برای افتتاح پروژه به شهر خوانسار می آییم، به طوری که حدود دو سال قبل تصفیه خانه آب اضطراری شهر خوانسار از محل سد کوچری افتتاح شد و امروز هم تصفیه خانه و شبکه فاضلاب به بهره‌برداری رسیده و در اختیار مردم این شهر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید