چگونه بدون استفاده از کولر خود را در خودرو خنک کنیم؟


چگونه بدون استفاده از کولر خود را در خودرو خنک کنیم؟

خنک کردن خودرو بدون کولر گاهی کار سختی می شود. با وجود اینکه در استفاده از کولر در خودرو محدودیت هایی وجود دارد، ولی حتی گاهی به دلیل گرمای بالا در مسیر، کولر هم جواب گو نیست و شما احساس گرما در خودرو دارید؟ در این شرایط چه باید کرد؟ برای هر فردی با هر خودرویی ممکن است این شرایط پیش بیایید. اما چگونه می توان خود را در از خطر گرما زدگی در امان...

چگونه بدون استفاده از کولر خود را در خودرو خنک کنیم؟

خنک کردن خودرو بدون کولر گاهی کار سختی می شود. با وجود اینکه در استفاده از کولر در خودرو محدودیت هایی وجود دارد، ولی حتی گاهی به دلیل گرمای بالا در مسیر، کولر هم جواب گو نیست و شما احساس گرما در خودرو دارید؟ در این شرایط چه باید کرد؟ برای هر فردی با هر خودرویی ممکن است این شرایط پیش بیایید. اما چگونه می توان خود را در از خطر گرما زدگی در امان داشت و خود و سرنشینان را خنک کرد. با ما همراه باشید.

وقتی هوای بیرون گرم است، قطعا هوای داخل اتومبیل گرمتر می شود؛ مخصوصا اگر اتومبیلتان مجهز به کولر نباشد. با این حال، راه هایی برای خنک ماندن وجود دارد، مثلا استفاده از کیسه های یخ، پوشیدن لباس های کمتر و نازک تر و یا بیشتر کردن جریان هوای داخل ماشین. به هر حال گزینه هایی به صورت ضمنی در این شرایط به ذهنتان می رسد. امروز قرار است در رابطه با تمامی روش هایی که بدون کولر می توانید خود را در داخل خودرو خنک کنید صحبت کنیم.

استفاده از مواد و مایعات خنک کننده

استفاده از نوشیدنی ها خنک

چگونه بدون استفاده از کولر خود را در خودرو خنک کنیم؟

وقتی بدنتان به طور کامل هیدراته یا پر آب شود، دمای بدنتان به طور بسیار مؤثرتری تنظیم می شود و پایین می آید. پس در تابستان که هوا گرم است مهم است که طی برنامه ریزی خود نوشیدنی ها خنک به همراه داشته باشید یا در مسیر تهیه کنید. نوشیدن مایعات خنک بیش از آنچه فکر کنید بر روی شما و دمای بدنتان تاثیر گذار است.

مقدار آبی که به طور منظم باید بنوشید، 8 لیوان یا 230 گرم آب در هر روز است. اگر برای نوشیدن آب منتظر باشید بسیار تشنه یا گرما زده شوید، بدنتان خشک و بدون آب می شود. یعنی حتی در شرایط معمول هم احساس گرما خواهید کرد نوشیدنی سرد را در قمقمه های عایق دار و یا ماگ های مسافرتی نگه دارید تا مدت زمان بیشتری خنک بمانند.

آب سرد، کیسه یخ و یا تکه های یخ را روی مچ دست و یا پشت گردنتان قرار دهید

چگونه بدون استفاده از کولر خود را در خودرو خنک کنیم؟

این قسمت ها نقاط ضربانی محسوب می شوند که به بخشی از مغز که دمای بدن را کنترل می کند، کاملا متصل است. قرار دادن موارد سرد روی این قسمت ها، بدنتان را به سرعت خنک می کند.

سایر نقاط ضربانی شامل گیجگاه و قسمت های پشت زانوها می باشد. اسپری کردن آب سرد روی نقاط ضربانی بدن با بطری های مخصوص اسپری، تاثیر مشابهی دارد. اگر یخ یا کیسه یخ ندارید، یک پارچه سرد یا خیس را روی این نقاط قرار دهید.

خنک کردن هوای خارج شده از دریچه های هوا

چگونه بدون استفاده از کولر خود را در خودرو خنک کنیم؟

حتی اگر هوایی که از دریچه کولر در رفت و آمد است، گرم باشد، می توانید آن را با یک پارچه یا توری کوچک مرطوب خنک کنید. برای نگه داشتن حوله یا پارچه در بالای دریچه، می توانید از گیره های لباسی یا گیره های دیگر، استفاده کنید. مقداری این پارچه یا توری را مرطوب و خیس کنید و مقابل دریچه قرار دهید.

چند پارچه خیس آماده داشته باشید تا به محض اینکه پارچه قبلی خشک شد، جایشان را با هم عوض کنید. می توانید پارچه های خود را در فریزیر قرار دهید تا زمان بیشتری به خنک کردن ماشین کمک کنند. آنها را به صورت صاف و تخت در مکان های خنک قرار دهید تا هنگام آویزان کردن از دریچه، مشکلی به وجود نیاید. هنگامی که از ماشین خارج می شوید، پارچه ها را برای مدت طولانی در ماشین قرار ندهید. زیرا به خاطر رطوبتی که دارد ممکن است کپک بزند و مشکل ساز شود. چند قطعه یخ در یک ظرف در باز بریزید و آن را روبروی درچه کولر ماشین قرار دهید. وقتی هوا از داخل دریچه ها به داخل می آید، از یخ ها عبور می کند و به این ترتیب باعث می شوند دمای هوا پایین بیاید. برای اینکه یخ های ذوب شده از ظرف بیرون نریزند و ماشیتان خییس نشود، یخ ها را در یک ظرف با دهانه بزرگ یا مثلا تابه مخصوص پخت غذا بریزید. همچنین می توانید تکه های یخ را در یک ظرف پلی استیرن یا ترموکوپل قرار دهید. درب آن را باز بگذارید و روبروی دریچه ها قرار دهید. برای رانندگی های طولانی تر، یخ های اضافه تر در کلمن داشته باشید.

استفاده از لباس مناسب در خودرو

لباس های گشاد و با پارچه های سبک مانند لباس های نخی و پنبه ای بپوشید

لباس های تنگ، گرما و حرارت را در بدن شما به دام می اندازند، در حالی که لباس های گشاد که از پوست شما فاصله بیشتری دارند، به گرما اجازه خروج می دهند و گردش هوا می دهند. به دنبال لباس هایی باشید که راحت هستند و حجم بیشتری از جریان هوا را عبور می دهند.

سایر پارچه های راحت و سبک بافت، علاوه بر نخی و پنبه ای، شامل ابریشم، چیت و ریون می باشد. به عنوان مثال، خانم ها می توانند پیراهن های ریون گشاد بپوشند و آقایان تی شرت های گشاد نخی را انتخاب کنند.

لباس های رنگ روشن بپوشید تا نور خورشید را بازتاب دهند

لباس های رنگ روشن و کمرنگ، شما را خنک تر نگه می دارد، زیرا آنها حرارت زیادی را از خوشید جذب نمی کنند. رنگ سفید خنک ترین رنگی است که می توانید در روزهای گرم بپوشید، زیرا تمامی طول موج های نور را بازتاب می دهد، اما رنگ های دیگری مانند قرمز و زرد نیز در بازتاب نور مؤثرند.

از پوشیدن لباس های رنگ تیره مانند سیاه یا سرمه ای خودداری کنید. این رنگ ها نور و حرارت خورشید را جذب می کنند و باعث می شوند گرمای بیشتری را احساس کنید. در صورتی که بسیار عرق کرده اید، می توانید لباستان را در ماشین عوض کنید.

اگر در محل زندگی تان این کار قانونی است، می توانید بدون کفش و جوراب رانندگی کنید

چگونه بدون استفاده از کولر خود را در خودرو خنک کنیم؟

پیش از هر چیز ما این مورد را در رابطه با کشور خودمان از لحاظ قانونی و همچنین ایمنی مورد بررسی قرار دادیم. به نظر می رسد در ایران هم همانند بسیاری از کشور های جهان رانندگی با پای برهنه منعی قانونی ندارد ولی از لحاظ ایمنی متفاوت است.

به گفته کارشناسان فشاری که شما بر روی پدال با کفش وارد می کنید متفاوت از پاهای برهنه است و ذهن در این رابطه ممکن است دچار اشتباهات محاسباتی شود. ضمن اینکه شما با کفش کنترل بسیاری بیشتری بر روی پدال ها دارید پس از لحاظ ایمنی استفاده از کفش توصیه می شود. بدانید که استفاده از دمپاییف صندل و کفش های پاشنه بلند حتی می تواند خطرات بیشتری را نسبت به پاهای برهنه برای شما داشته باشد. اما اگر به تمامی این احوالات تصمیم دارید از پاهای برهنه استفاده کنید به سراغ ادامه مطلب و ترجمه مقاله می رویم.

پاهای شما نقش مهمی در کنترل دمای بدنتان دارند. با پوشیدن جوراب و کفش های کاملا بسته، پایتان را بیش از حد گرم نکنید. در عوض، آنها را رو باز گذاشته تا به دور کردن حرارت از بدنتان کمک کند.

قوانین ترافیکی محل زندگی خود را چک کنید تا مطمئن شوید رانندگی با پاهای برهنه قانونی است. رانندگی با پوشیدن صندل یا کفش های جلو باز نیز به خنک نگه داشتن شما کمک می کند. توجه کنید که چیز تیزی مانند پیچ و میخ یا خرده شیشه روی زمین وجود نداشته باشد.

اگر موهای بلندی دارید، آنها را از روی گردنتان جمع کنید

چگونه بدون استفاده از کولر خود را در خودرو خنک کنیم؟

از آنجایی که پشت گردن شما یکی از نقاط ضربانی است، پوشاندن آن، بدن شما را سریع تر گرم می کند. برای مردان و زنانی که موهایشان تا پایین گردنشان است، بهتر است هنگام رانندگی آن را به صورت دم اسبی یا گوجه ای ببندند.

بافت دو طرفه و مدل جمع شده در بالا به سبک فرانسوی، از دیگر مدل هایی هستند که موهای شما را از روی گردنتان جمع می کنند. همچنین می توانید قبل از بستن موهایتان یا جمع کردن آنها رو به بالا، موهایتان را خیس کنید. رانندگی با موهای مرطوب، جمجمه شما را خنک می کند و تا زمانی که هوا آن را خشک کند، خنک می مانید.

روش های خنک کردن داخل اتومبیل

برای گردش هوا حداقل دو تا از پنجره های اتومبیل را پایین بیاورید

چگونه بدون استفاده از کولر خود را در خودرو خنک کنیم؟

اگر فقط یک پنجره را پایین بیاورید، هوا به راحتی گردش پیدا نمی کند، بلکه در عوض، سرو صدای ایجاد شده به خاطر رزونانس در سرعت های به خصوصی، باعث اذیت شدنتان می شود. با توجه به میزان هوایی که می خواهید در ماشین جریان یابد، شیشه های پنجره اتومبیل را تنظیم کنید.

اگر سیستم خنک کننده خودرو دارید، دریچه را باز کنید و فن را روشن کنید. سپس پنجره عقب را به اندازه کافی پایین بیاورید تا هوای داخل اتومبیلتان خنک شود. باز کردن سان روف یا پایین آوردن پنجره های عقب، هوای تازه بیشتری را به داخل ماشین می آورد. اگر هوا آفتابی است، در صورت باز کردن سان روف از کلاه استفاده کنید تا گرمای بیشتری را احساس نکنید.

اگر می خواهید جریان هوا را افزایش دهید، یک پنکه یا فن به فندک، متصل کنید

چگونه بدون استفاده از کولر خود را در خودرو خنک کنیم؟

این روش شاید با این پیشرفت از تکنولوژی کمی قدیمی به نظر برسد ولی شما نمی دانید در جاده پیش می آید. یک فن ارزان 12 ولتی از فروشگاه های خرده فروشی قطعات خودرو خریداری کنید. آن را روی آفتاب گیر یا آینه عقب و یا روی داشبورد قرار دهید. روشن کردن آن هنگام رانندگی به گردش هوا و خنک شدن شما بسیار کمک می کند. حتی می توانید برای خنک کردن بیشتر هوا، یک پارچه خنک روی فن آویزان کنید. اگر جایی زندگی می کنید که نور خورشید به فراوانی یافت می شود، فن های خورشیدی می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

شیشه جلوی اتومبیل و پنجره ها را دودی کنید

چگونه بدون استفاده از کولر خود را در خودرو خنک کنیم؟

ما در هاو کن یو در این رابطه تحقیقاتی داشتیم که دقیقا چه مقدار تیره بودن شیشه قانونی است. در جاده ها ملاک تشخیص برای افسران راهنمایی رانندگی بر این اساس است که در فاصله سه قدمی از خودرو داخل خودرو باید مشخص باشد. اگر پیش از این است پس غیر قانونی و مشمول جریمه می شود.

اما استفاده از شیشه های دودی باعث کاهش نور مستقیم خورشید به داخل اتومبیلتان می شود. قوانین محل زندگی تان را بررسی کنید تا از قانونی بودن این کار اطمینان حاصل کنید.

دودی کردن شیشه بر اساس میزان نوری که عبور می دهد، بر حسب درصد، اندازه گیری می شود. برای مثال، شیشه دودی 35 درصد، 35 درصد از نور خورشید را از خود عبور می دهد. هرچه درصد دودی کردن بالاتر باشد، رنگ آن تیره تر است. می توانید برای این کار ماشین خود را به فروشگاه های خودرو بسپارید و یا خودتان شخصا برای دودی کردن شیشه ها اقدام کنید. دودی کردن شیشه ها، همچنین از قسمت های داخلی اتومبیلتان در برابر اشعه ماوراء محافظت می کند، این اشعه ها می تواند به لوازم داخلی ماشین و داشبورتتان آسیب وارد کنند.

اگر اتومبیلتان را در منطقه امنی پارک کرده اید، شیشه ها را به اندازه 1.2 اینچ (1.3 سانتی متر)، پایین بیاورید

چگونه بدون استفاده از کولر خود را در خودرو خنک کنیم؟

اگر محل توقفتان نزدیک خودرو است و نگران خودرو نیستید حتما در پارک مقداری شیشه را پایین بیاورید. این کار به هوای گرم اجازه خارج شدن می دهد و کل اتاق اتومبیل را خنک نگه می دارد. فقط در مکان هایی شیشه اتومبیلتان را کمی پایین بیاورید که احتمال سرقت و دزدی وجود ندارد. هنگام تصمیم گیری راجع به این کار از منطق و درایتتان کمک بگیرید.

آب و هوا را نیز بررسی کنید. اگر هوا بارانی باشد، نباید شیشه ها را پایین بیاورید، مگر اینکه اتومبیلتان را در مکان سرپوشیده ای پارک کرده باشید. اگر اتومبیل را در پارکینگ شخصی خودتان پارک کرده اید، در هر حال می توانید شیشه های آن را پایین نگه دارید. هنگامی که اتومبیل را در جای گرمی پارک کرده اید، هرگز کودکان و حیوانات خانگی را در اتومبیل رها نکنید.

اتومبیل را در سایه و یا در مناطق سرپوشیده پارک کنید تا نور خورشید به آن نتابد

چگونه بدون استفاده از کولر خود را در خودرو خنک کنیم؟

این کار باعث می شود هنگامی که برمی گردید، تفاوت عمده ای در خنک بودن اتومبیلتان احساس کنید. به دنبال درختان، پارکینگ ها، یا حتی سایه هایی باشید که ساختمان ها یا سازه های بلند ایجاد می کنند. پایین ترین سطح پارکینگ ها، خنک ترین آنهاست.

اگر قرار است اتومبیلتان را برای مدت طولانی پارک کنید، با توجه به موقعیت خورشید، پیش بینی کنید که کدام قسمت ها قرار است سایه ایجاد شود. اگر نتوانستید سایه پیدا کنید، خودتان محافظ هایی روی تمام پنجره های اتومبیل قرار دهید تا در برابر نور خورشید بی حفاظ نباشند.

نحوه رفت و آمدتان را تغییر دهید

در خنک ترین ساعات روز، مانند صبح های زود یا شب ها، از خانه بیرون بروید

چگونه بدون استفاده از کولر خود را در خودرو خنک کنیم؟

اگر برنامه تان اجازه این کار را می دهد، رفت و آمدهایتان را در ساعاتی تنظیم کنید که گرما قابل تحمل تر باشد و یا نور مستقیم خورشید، کمتر باشد. برای مثال، از بیرون رفتن در وسط روز یا ظهرها اجتناب کنید.

قبل از طلوع خورشید، اغلب خنک ترین زمان روز محسوب می شود. روزهای ابری نیز، برای رفت و آمد خنک تر است. با این حال، از رانندگی در باران اجتناب کنید، زیرا در این صورت نمی توانید شیشه های اتومبیل را پایین بیاورید.

در ترافیک های سنگین که هیچ جریان هوایی وجود ندارد، از رانندگی اجتناب کنید

چگونه بدون استفاده از کولر خود را در خودرو خنک کنیم؟

ترافیک های سپر به سپر، به این معنی است که اتومبیل شما به سختی حرکت می کند و اگر شیشه های آن پایین باشد، هیچ جریان هوایی وارد و خارج نمی شود.این شرایط می تواند بسیار طاقت فرسا باشد.

ساعات پر رفت و آمد، یکی از بدترین زمان های ترافیک است. صبح ها، ساعات شلوغی معمولا از 7 تا 9 صبح و عصرها، اغلب از ساعت 4 تا 6 بعداز ظهر می باشد. دیگر زمان ها یا مکان های پر ترافیک، شامل تعطیلات آخر هفته، مکان هایی که در آن مشغول ساخت و ساز هستند یا روزهایی است که در محل زندگی شما رویداد های مهمی مانند مسابقات ورزشی یا جشن های بزرگ اتفاق می افتد.

هر روز مسیرهای سایه دار را برای رفت و آمدتان انتخاب کنید

چگونه بدون استفاده از کولر خود را در خودرو خنک کنیم؟ هر چه زمان بیشتری را به دور از نور مستقیم خورشید سپری کنید، شما و اتومبیلتان خنک تر خواهید بود. جاده ها و خیابان های پر درخت اغلب نسبت به بزرگراه ها و اتوبان ها، سایه های بیشتری ایجاد می کنند. در صورت امکان، از جاده های فرعی پر از درخت برای انجام کارهایتان و رفت و آمد به محل کارتان استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که جاده ها یا مسیرهای فرعی ممکن است راه شما را دورتر کند. پس زمان رفت آمدتان را با توجه به مسیری که انتخاب می کنید، مطابقت دهید. .wp-review-32541.review-wrapper
Sending
.wp-review-comment-rating #wp-review-star-rating-3911 .review-result-wrapper i { color: #f4f4f4; } .wp-review-32541 #wp-review-star-rating-3911 .review-result-wrapper .review-result i { color: #ffbe01; opacity: 1; filter: alpha(opacity=100); } .wp-review-32541 #wp-review-star-rating-3911 .review-result-wrapper i { color: #f4f4f4; } .wp-review-32541 .mts-user-review-star-container #wp-review-star-rating-3911 .selected i, .wp-review-32541 .user-review-area #wp-review-star-rating-3911 .review-result i, .wp-review-comment-field #wp-review-star-rating-3911 .review-result i, .wp-review-comment-rating #wp-review-star-rating-3911 .review-result i, .wp-review-user-rating #wp-review-star-rating-3911 .review-result-wrapper:hover span i, .wp-review-comment-rating #wp-review-star-rating-3911 .review-result-wrapper:hover span i { color: #ffbe01; opacity: 1; filter: alpha(opacity=100); } .wp-review-user-rating #wp-review-star-rating-3911 .review-result-wrapper span:hover ~ span i, .wp-review-comment-rating #wp-review-star-rating-3911 .review-result-wrapper span:hover ~ span i { opacity: 1; color: #f4f4f4; }
User Review 0 (0 votes)
.wp-review-32541.review-wrapper { width: 100%; float: left; border: 0; } .wp-review-32541.review-wrapper .review-desc { width: 60%; float: right; padding: 0; margin-bottom: 20px; } .wp-review-32541.review-wrapper i, .wp-review-comment-32541 .review-result-wrapper i { -webkit-text-stroke-width: 1px; -webkit-text-stroke-color: #997200; } .wp-review-32541.review-wrapper, .wp-review-32541 .review-title, .wp-review-32541 .review-desc p, .wp-review-32541 .reviewed-item p { color: #111111; } .wp-review-32541 .review-links a { background: #ffbe01; background: linear-gradient(to top, #ffbe01, #ffd101); color: #111111; padding: 5px 20px; border-radius: 3px; box-shadow: 0 1px 0 rgba(255, 255, 255, 0.4) inset; border: 1px solid #997200; transition: all 0.25s linear; } .wp-review-32541 .review-links a:hover { background: #ffd101; background: linear-gradient(to bottom, #ffd101, #ffbe01); } .wp-review-32541.review-wrapper .review-list { width: 35%; padding: 5px 0 20px 0; float: left; } .wp-review-32541.review-wrapper .wpr-user-features-rating .review-list, .wp-review-32541.review-wrapper.wp-review-thumbs-type .review-list, .wp-review-32541.review-wrapper.wp-review-thumbs-type .review-desc { width: 100%; } .wp-review-32541.review-wrapper.wp-review-point-type .review-list, .wp-review-32541.review-wrapper.wp-review-percentage-type .review-list { padding: 0 0 30px 0; } .wp-review-32541.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-list { padding: 10px 0 30px 0; } .wp-review-32541 .review-list li, .wp-review-32541.review-wrapper { background: #ffffff; } .wp-review-32541 .review-title, .wp-review-32541 .review-list li, .wp-review-32541 .review-list li:last-child, .wp-review-32541 .reviewed-item, .wp-review-32541 .review-links { padding: 5px 0; border-color: #ffffff; } .wp-review-32541 .review-links { padding: 30px 0 20px 0; } .wp-review-32541.review-wrapper .review-pros-cons { clear: both; padding: 0; } .wp-review-32541.review-wrapper .review-pros-cons .review-pros { flex: 100%; padding: 15px 0 10px 0; box-sizing: border-box; } .wp-review-32541.review-wrapper .review-pros-cons .review-cons { flex: 100%; padding: 0 0 10px 0; box-sizing: border-box; } .wp-review-32541.review-wrapper .mb-5 { text-transform: uppercase; } .wp-review-32541 .user-review-area { padding: 0 0 10px 0; border-color: #ffffff; } .wp-review-32541 .user-review-area .review-star { letter-spacing: .5px; } .wp-review-32541.wp-review-point-type.review-wrapper .user-review-area .review-result-wrapper .review-result, .wp-review-32541.wp-review-percentage-type.review-wrapper .user-review-area .review-result-wrapper .review-result .wp-review-32541 .wp-review-user-rating .review-result-wrapper .review-result .wp-review-32541.review-wrapper .review-title { padding: 0; background: transparent; letter-spacing: 1px; text-transform: none; border: 0; font-weight: bold; } .wp-review-32541.review-wrapper .review-total-wrapper { width: 100%; padding: 0 0 20px 0; float: left; } .wp-review-32541.review-wrapper .review-total-wrapper i .wp-review-32541.review-wrapper .review-star.review-total { margin: 5px 0 0 20px; } .wp-review-32541.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper span.review-total-box { margin-top: 22px; } .wp-review-32541.review-wrapper .review-percentage .review-result-wrapper, .wp-review-32541.review-wrapper .review-percentage .review-result, .wp-review-32541.review-wrapper .review-point .review-result-wrapper, .wp-review-32541.review-wrapper .review-point .review-result { box-shadow: inset 0 1px 2px rgba(0,0,0,.4), inset 0 0 0 1px rgba(0,0,0,.1); height: 28px; margin-bottom: 0; background: #f4f4f4; border-radius: 4px; } .wp-review-32541.review-wrapper.wp-review-point-type .review-point .review-result, .wp-review-32541.review-wrapper.wp-review-percentage-type .review-percentage .review-result { border: 1px solid #997200; box-shadow: none; background: linear-gradient(to top, #ffbe01 0%, #ffbe01 100%); box-sizing: border-box; min-width: 2%; } .wp-review-32541.review-wrapper .review-total-wrapper span.review-total-box { width: auto; float: left; text-align: left; padding: 0; font-size: 34px; line-height: 1; } .wp-review-32541.review-wrapper.wp-review-point-type .review-total-wrapper .review-total, .wp-review-32541.review-wrapper.wp-review-percentage-type .review-total-wrapper .review-total { width: 60%; float: right; clear: none; } .wp-review-32541.review-wrapper .user-total-wrapper .user-review-title { display: inline-block; color: #111111; } .wp-review-32541.review-wrapper .reviewed-item { padding: 30px 0; border-bottom: 1px solid #ffffff; } .wp-review-32541.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper > .review-total-box { display: block; } .wp-review-32541.review-wrapper.wp-review-circle-type .user-total-wrapper h5.user-review-title { margin-top: 12px; } .wp-review-32541.review-wrapper.wp-review-circle-type .user-total-wrapper span.user-review-title { margin-top: 5px; } .wp-review-32541.review-wrapper .user-review-area .review-percentage, .wp-review-32541.review-wrapper .user-review-area .review-point { width: 20%; float: right; margin-top: 5px; } .wp-review-32541 .wpr-user-features-rating .user-review-title { margin: 0; padding: 0; } .wp-review-32541.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper .review-circle.review-total { float: right; width: 70px; height: 70px; } .wp-review-32541.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper .review-circle.review-total .review-result-wrapper > div, .wp-review-32541.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper .review-circle.review-total .review-result-wrapper > div > canvas { width: 70px!important; height: 70px!important; } .wp-review-32541.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper .review-circle.review-total .review-result-wrapper > div > input { margin-top: 20px!important; margin-left: -62px!important; font-size: 20px!important; } .wp-review-32541.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper > .review-total-box { display: block; } .wp-review-32541.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper > .review-total-box > div .wp-review-32541.review-wrapper .review-total-wrapper span.review-total-box h5 { color: inherit; } .wp-review-32541 .review-embed-code .wp-review-32541 .wpr-rating-accept-btn { margin: -20px 0 20px; border-radius: 4px; background: #ffbe01; background: linear-gradient(to top, #ffbe01, #ffd101); color: #111111; box-shadow: 0 1px 0 rgba(255, 255, 255, 0.4) inset; border: 1px solid #997200; } @media screen and (max-width:600px) { .wp-review-32541.review-wrapper .review-list, .wp-review-32541.review-wrapper .review-desc { width: 100%; } }

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403