202 میلیارد تومان در حمایت از عشایر سرمایه‌گذاری خواهد شد


202 میلیارد تومان در حمایت از عشایر سرمایه‌گذاری خواهد شد

مدیر کل عمران سازمان عشایری گفت: 202 میلیارد تومان منابع به اذن مقام معظم رهبری و مصوبه مجلس و همچنین ابلاغ دولت در حمایت از جامعه عشایری سرمایه‌گذاری خواهد شد.

به گزارش ایسنا، داوردان در جریان بازدید از پروژه آج‌ائشمه در منطقه عشایری بیله‌سوار اظهار کرد: این منابع بین جوامع عشایری کشور با هدف تأمین زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی و آسایشی و همچنین تدارک تجهیزات و منابع هزینه خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: در سالجاری علاوه بر توزیع این منابع برای تکمیل و بهره‌برداری از دو ایستگاه تأمین آب شرب احمدلو و قنبرلو در مناطق عشایری استان اردبیل ۱۳ میلیارد تومان توسط این سازمان هزینه شده و زمینه بهره‌برداری از این پروژه‌ها فراهم می‌آید.


مدیر کل عمران سازمان عشایری گفت: سازمان عشایری کشور تلاش می‌کند تا با اولویت پروژه‌های آبرسانی، راهسازی و پروژه‌های اقتصادی بتواند کمک‌کار جامعه سختکوش عشایری باشد تا آنها بتوانند بخش عظیمی از نیازمندی خود را در رسیدن به رفاه و آسایش نسبی فراهم کنند.


فرماندار بیله‌سوار نیز در این بازدید بیان کرد: برای اولین بار به حوزه عشایری بیله‌سوار ۱۸ میلیارد تومان منابع از بند «ه» تبصره چهار تزریق خواهد شد تا برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام جامعه عشایری هزینه شود.


حسن قبادی گفت: برای تکمیل مجتمع آج‌ائشمه امور عشایری استان ۵ میلیارد تومان هزینه خواهد کرد و علاوه بر آن ۴۰۰ میلیون تومان نیز صرف خرید تانکرهای آبرسانی سیار و خدمات مرتبط خواهد شد.


وی ادامه داد: جامعه عشایری سال پرباری را از لحاظ تولید محصولات زراعی و دامی سپری می‌کند که امیدواریم فصل کوچ بهاره پربار برای جامعه عشایری در راستای اسکان در ییلاق رقم بخورد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی