10 فیلم برتر تام کروز که حتما باید ببینید!


رسانه کلیک – در این مطلب به معرفی 10 مورد از بهترین فیلم های تام کروز می پردازیم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.  تام کروز یکی از چهره های مطرح و سرشناس سینمای هالیوود است که تاکنون در فیلم های جذاب و پر طرفدار بسیاری به ایفای نقش پرداخته است؛ از جمله سری […] نوشته 10 فیلم برتر تام کروز که حتما باید ببینید! اولین بار در رسانه کلیک. پدیدار شد.

رسانه کلیک – در این مطلب به معرفی ۱۰ مورد از بهترین فیلم های تام کروز می پردازیم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

تام کروز یکی از چهره های مطرح و سرشناس سینمای هالیوود است که تاکنون در فیلم های جذاب و پر طرفدار بسیاری به ایفای نقش پرداخته است؛ از جمله سری فیلم های Mission: Impossible که هنوز هم جزو قوی ترین کارها در ژانر اکشن-هیجانی به شمار می آیند. کروز در طول ۳۷ سال فعالیت حرفه ای خود، موفق به دریافت ۲۹ جایزه مختلف شده است که از میان آن ها می توان به ۳ جایزه گلدن گلوب اشاره کرد.

در ادامه قصد داریم تا به معرفی ۱۰ مورد از به یادماندنی ترین و بهترین فیلم های تام کروز بپردازیم. توجه داشته باشید که فیلم ها بر اساس تاریخ اکران مرتب شده اند.

Top Gun

10 فیلم برتر تام کروز که حتما باید ببینید!

کارگردان: تونی اسکات سال اکران: ۱۹۸۶

Top Gun یا اسلحه برتر یکی از بهترین فیلم های تام کروز در اوایل درخشش او در سینماست که توانست با فروش گیشه ۳۵۷ میلیون دلاری، لقب پر فروش ترین فیلم سال را به خود اختصاص داده و تام را به اوج شهرت برساند.

تام کروز در این فیلم نقش یک هوانورد نخبه به نام ماوریک را دارد که برای تحصیل و کسب مهارت های بیشتر، وارد مدرسه Top Gun می شود. همه چیز تقریبا خوب پیش می رود تا اینکه سر و کله آیس من (وال کیلمر) پیدا می شود؛ یک ستوان خبره و کاربلد که مهارت های هوانوردی ماوریک را زیر سوال برده و به رقابت با او می پردازد.

قسمت دوم فیلم Top Gun در ژوئن سال ۲۰۲۰ روی پرده سینماها می رود.

Rain Man

10 فیلم برتر تام کروز که حتما باید ببینید!

کارگردان: بری لوینسون سال اکران: ۱۹۸۸

حضور تام کروز و داستین هافمن در کنار یکدیگر، Rain Man را به یکی از خاطره انگیزترین فیلم های دهه ۸۰ تبدیل کرده است. چارلی بابیت (کروز) پس از اطلاع از فوت پدرش، به خانه خود در سینسیناتی باز می گردد. او برای آنکه سهم الارث را تمام و کمال دریافت نماید، باید از برادر بزرگتر خود ریموند (هافمن) محافظت کند.

ریموند مبتلا به سندرم ساوان است و چارلی تاکنون هیچ گونه اطلاعی از وجود او نداشته است. Rain Man بدون شک یکی از بهترین فیلم های تام کروز در ژانر کمدی-درام است که در ۶۱امین دوره جوایز اسکار، ۴ جایزه مهم را برای عوامل فیلم به ارمغان آورد.

A Few Good Men

10 فیلم برتر تام کروز که حتما باید ببینید!

کارگردان: راب راینر سال اکران: ۱۹۹۲

A Few Good Men یکی دیگر از بهترین فیلم های تام کروز در ژانر جنایی-معمایی است. داستان فیلم از آنجایی شروع می شود که یک سرباز نیروی دریایی، در حادثه مرموزی در گوانتانامو جان خود را از دست می دهد. عده ای از افسران نیروی دریایی که تام نیز جزو آنهاست، سعی می کنند تا پرده از راز مرگ این سرباز گمنام بردارند. آن ها پس از بازرسی های بسیار در می یابند که عامل اصلی وقوع این حادثه، خود فرمانده پایگاه گوانتانامو (جک نیکلسون) بوده است. صحنه بازجویی تام از نیکلسون، جزو سکانس های به یادماندنی و پر تنش فیلم به شمار می آید.

Mission: Imposible

10 فیلم برتر تام کروز که حتما باید ببینید!

کارگردان: برایان دی پالما سال اکران: ۱۹۹۶

تصور آنکه شخص دیگری به جای تام کروز در پنج گانه Mission: Imposible بازی کند، تقریبا غیرممکن است. اولین قسمت از این مجموعه در سال ۱۹۹۶ اکران شد و تام به محض حضور در آن، به یکی از چهره های شاخص سینمای اکشن تبدیل شد. برخی معتقدند که فیلم نامه Mission: Imposible در قسمت های بعدی به مراتب ضعیف و ضعیف تر می شود؛ اما بازی حرفه ای و تاثیرگذار کروز در نقش اتان هانت، مهم ترین نقطه قوت فیلم است که هیچ گاه کیفیتش کم نمی شود.

Minority Report

10 فیلم برتر تام کروز که حتما باید ببینید!

کارگردان: استیون اسپیلبرگ سال اکران: ۲۰۰۲

فیلم Minority Report اولین محصول همکاری کروز و اسپیلبرگ است. اسپیلبرگ پیش از این نیز نبوغ خود را در ساخت فیلم های علمی-تخیلی نشان داده بود، اما این بار کروز نیز ثابت کرد که توانایی درخشش در این ژانر را دارد.

محتوای فیلم بر اساس داستان کوتاهی از فلیپ دی. دیک شکل گرفته است. شخصیت ها در سال ۲۰۵۴ میلادی به سر می برند؛ یعنی زمانی که ربات ها و نرم افزارهای کامپیوتری، جهان را در بر گرفته اند و بر اغلب فعالیت های انسانی نظارت دارند. تام کروز در این فیلم در نقش یک مامور پلیس ظاهر می شود که از سوی مافوقش، در برنامه حذف سری قرار می گیرد.

The Last Samurai

10 فیلم برتر تام کروز که حتما باید ببینید!

کارگردان: ادوارد زوئیک سال اکران: ۲۰۰۳

فیلم The Last Samurai، بدون تردید یکی از بهترین فیلم های تام کروز و تنها تجربه او در ژانر تاریخی- حماسی است. داستان از آنجایی شروع می شود که یک کاپیتان دائم الخمر آمریکایی به نام اتان الگرن (کروز)، به ازای دریافت مقدار زیادی پول راهی کشور ژاپن می شود تا سربازان حکومتی را برای مقابله با سامورایی ها آماده کند. وی پس از گرفتار شدن در چنگ سامورایی ها، کم کم با طرز فکر و معرفت آن ها خو می گیرد و رویه خود را به کلی عوض می کند. گفته می شود که کروز برای حضور در این فیلم، چندین ماه آموزش شمشیرزنی دیده است.

Collateral

10 فیلم برتر تام کروز که حتما باید ببینید!

کارگردان: مایکل مان سال اکران: ۲۰۰۴

حضور تام کروز با موهای جو گندمی در فیلم Collateral، تصویری است که به این سادگی ها از ذهن بیننده پاک نمی شود. اما کروز این بار در نقش یک آدمکش خونسرد و حرفه ای به نام وینسنت روی صحنه می رود که باید ۵ نفر را در شهر لوس آنجلس به قتل برساند. او برای جابجایی در سطح شهر، راننده تاکسی را اجیر کرده و برای انجام ماموریت خود، شبانه از یک منطقه به منطقه دیگر می رود. آنچه که Collateral را از سایر فیلم های کروز متمایز می سازد، حضور غیر منتظره او در نقش منفی و جنایتکار است.

War of the Worlds

10 فیلم برتر تام کروز که حتما باید ببینید!

کارگردان: استیون اسپیلبرگ سال اکران: ۲۰۰۵

پس از موفقیت فیلم Minority Report، کروز و اسپیلبرگ بار دیگر کنار یکدیگر آمدند تا شاهکار علمی-تخیلی دیگری را خلق کنند. کروز در فیلم War of the Worlds نقش پدری تنها را بازی می کند که سعی دارد رابطه خود با فرزندانش را تحکیم کرده و اعتماد آن ها را جلب کند، آن هم در وضعیتی که شهر مورد حمله نیروهای مخرب و ناشناخته فرازمینی قرار گرفته است. علیرغم نقدهای منفی که پیرامون پرده آخر این فیلم صورت گرفته، War of the Worlds همچنان یکی از بهترین فیلم های تام کروز به شمار می آید.

Valkyrie

10 فیلم برتر تام کروز که حتما باید ببینید!

کارگردان: برایان سینگر سال اکران: ۲۰۰۸

فیلم Valkyrie یکی دیگر از بهترین فیلم های تام کروز در سال های اخیر است که داستان کودتای نافرجام ۲۰ ژوئیه ۱۹۴۴ را روایت می کند. کروز در این فیلم نقش کلاوس فون اشتاوفنبرگ را بر عهده دارد؛ سرهنگ عالی رتبه ارتش نازی که از دست اقدامات بی رحمانه هیتلر به تنگ آمده و نقشه قتل او را طراحی می کند. اشتاوفنبرگ به این باور رسیده که وظیفه او به عنوان یکی از مسئولین نظام، دیگر حفظ و بقای کشورش نیست و باید اقداماتی در راستای نجات بشریت انجام دهد. کروز در مصاحبه ای با یک رسانه آلمانی گفته است که برای مدت ها با چشم بند و یک دست تمرین می کرده تا به خوبی از پس اجرای این نقش بر آید.

Oblivion

10 فیلم برتر تام کروز که حتما باید ببینید!

کارگردان: جوزف کوشینسکی سال اکران: ۲۰۱۳

داستان فیلم Oblivion در سال ۲۰۷۷ میلادی و عموما در فضایی آشفته و رازآلود اتفاق می افتد. انسان ها و موجودات فضایی همچنان در حال نبرد با یکدیگر هستند و سیاره زمین تقریبا نابود شده و خالی از سکنه است. جک هارپر (کروز) یکی از ماموران کار آزموده روی زمین است که همچنان سعی دارد سیاره را از چنگ فضایی ها برهاند؛ اما در طول فیلم اتفاقاتی می افتد که بیننده را شگفت زده کرده و او را به فکر فرو می برند. Oblivion یکی دیگر از بهترین فیلم های تام کروز به شمار می آید و این طور که پیداست درخشش وی در ژانر علمی-تخلی همچنان ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته اول اردیبهشت 1403/ قشرین و فگستر دو روی...