ارائه پیوست فرهنگی به موکب‌های خدماتی اربعین 98


ارائه پیوست فرهنگی به موکب‌های خدماتی اربعین 98

گروه جامعه ــ دبیر کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین، با بیان این موضوع که برخی رفتارهای موکب‌داران اربعین ممکن است تبعات منفی در پی داشته باشد، از ارائه پیوست فرهنگی به موکب‌های خدماتی در اربعین سال جاری خبر داد.

ارائه پیوست فرهنگی به موکب‌های خدماتی اربعین 98

سعید غضنفری، دبیر کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با ایکنا؛ از تهیه و ارائه پیوست فرهنگی برای موکب‌های اربعین خبر داد و گفت: در مراسم اربعین دو دسته موکب‌های خدماتی و فرهنگی فعالیت می‌کنند. چارچوب و فعالیت های موکب‌های فرهنگی مشخص است، اما در موکب های خدماتی، اقداماتی از قبیل تهیه آب، غذا، محل استراحت و ارائه سایر خدمات انجام می شود که لازم است به این موکب‌های خدماتی نیز مباحث فرهنگی مهم ارائه و از آنها برای توجه به مسائل فرهنگی دعوت شود.

وی از ابلاغ پیوست فرهنگی به موکب های خدماتی سخن گفت و اظهار کرد: این پیوست برای انجام حداقل‌های فرهنگی به موکب ها اضافه می شود که شامل مواردی همچون داشتن امام جماعت، لوازم برگزاری نماز جماعت، بیرق و ... تا با این اقدامات شأن مراسم فرهنگی اربعین بیشتر حفظ شود.

غضنفری با اشاره به اینکه سال گذشته نیز پیوست فرهنگی برای موکب ها تهیه شده بود، گفت: امسال این پیوست به شکل جامع تری تدوین شده است، البته تلاش کردیم اقدامات درخواستی خیلی سخت گیرانه یا سهل انگارانه طراحی نشود.

وی با اشاره به اینکه پیوست فرهنگی ارائه شده به موکب‌ها در داخل ایران با موکب های ایرانی در خاک عراق متفاوت است، اضافه کرد: بیشترین نگرانی ما بابت موکب‌های ایرانی داخل عراق است؛ در داخل ایران دغدغه موکب‌ها را نداریم چرا که اگر مشکلی هم وجود داشته باشد، آسیبی به روابط دو کشور ایران و عراق وارد نمی‌شود.

غضنفری افزود: طی چند سال اخیر بخش بزرگی از موکب داران ایرانی به ظرایف فرهنگی دو کشور واقف شده اند، اما ممکن است از برخی موضوعات مهم غفلت شود و این غفلت چالش‌هایی را در پی داشته باشد، به همین دلیل سعی ما بر این است که مباحث را طوری به موکب داران منتقل کنیم که از تبعات منفی برخی رفتارها جلوگیری شود.

وی در پایان اعلام کرد: هفته آینده جلسه کمیته فرهنگی اربعین در عراق برگزار می‌شود و برنامه‌های فرهنگی اربعین سال جاری به تصویب نهایی می‌رسد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی