خیانت‌های بنی‌صدر در دوران جنگ/ اهدافی که هیچ‌گاه تحقق نیافت


خیانت‌های بنی‌صدر در دوران جنگ/ اهدافی که هیچ‌گاه تحقق نیافت

گروه سیاست و اقتصاد ــ یک پژوهشگر همدانی با اشاره به اینکه نقش بنی‌صدر به‌عنوان یکی از دست‌نشانده‌ها و وابستگان به سازمان سیا در اسناد لانه جاسوسی مستند است، گفت: جریان خیانت بنی‌صدر به جمهوری اسلامی به‌گونه‌ای است که حاضر به ورود خانواده خود نیز به این ماجرا شده و دختر 18 ساله‌اش که نزدیک به 15 سال با رجوی فاصله سنی داشت را به او هدیه می‌کند.

خیانت‌های بنی‌صدر در دوران جنگ/ اهدافی که هیچ‌گاه تحقق نیافتدر تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ مجلس شورای اسلامی پس از دو روز بحث و بررسی، به عدم‌کفایت سیاسی ابوالحسن بنی‌صدر، رئیس‌جمهوری وقت رأی مثبت داد.
علی‌اکبر فامیل‌کریمی، پژوهشگر و مؤلف کتاب در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: 2 بحث مهم در شخصیت ابوالحسن بنی‌صدر، اولین رئیس‌جمهور ایران مطرح است.
وی با اشاره به اینکه بر اساس روند شکل‌گیری شخصیت بنی‌صدر می‌توان گفت که او «خائن» است، افزود: شخصیت بنی‌صدر را می‌توان در سه بازه زمانی بررسی کرد.
فامیل‌کریمی اضافه کرد: سال‌های 1339 تا 1340، بنی‌صدر پس از اتمام تحصیلات در رشته اقتصاد در دانشگاه تهران، به مؤسسه تحقیقات اجتماعی با مدیریت «احسان نراقی»، جامعه‌شناس و مشاور نزدیک فرح پهلوی می‌پیوندد.
وی با اشاره به اینکه وضعیت جاسوسی آقای نراقی همچنان یکی از پرونده‌های شکافته نشده تا عصر حاضر است، گفت: پس از مدتی بنی‌صدر، مورد اعتماد نراقی قرار می‌گیرد، نکته جالب و قابل‌ تأمل این‌که در 1339، با وجود نفرت شدیدی که نسبت به رژیم صهیونیستی در جهان اسلام و ایران وجود داشت، بنی‌صدر برای شرکت در کنفرانس جوانان از سوی رژیم صهیونیستی، مهمان دولت اسرائیل شده و در سرزمین‌های اشغالی قول همکاری با آنان را در حوزه پژوهش می‌دهد.
این پژوهشگر و مؤلف ادامه داد: در پی سرکوب قیام مردمی 15 خرداد سال 42، بنی‌صدر با واسطه قرار دادن احسان نراقی توانست تأیید ساواک را برای خروج از کشور بگیرد و به‌ اتفاق خانواده‌اش راهی فرانسه شود.

دومین مقطع زندگی بنی‌صدر
وی با اشاره به اینکه دومین مقطع زمانی از زندگی بنی‌صدر به زمان حضورش در فرانسه بازمی‌گردد، گفت: وی در فرانسه به‌ اتفاق چند تن دیگر، فعالیت‌های خود را با جبهه ملی ادامه می‌دهد، بنی‌صدر در ادامه به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا نزدیک می‌شود.
فرماندار اسبق همدان ابراز کرد: با نزدیک شدن بنی‌صدر به تشکل اسلامی دانشجویی دور تازه‌ای در حیات سیاسی بنی‌صدر آغاز شد و همین امر موجب نزدیکی وی به امام خمینی(ره) به‌ویژه در دوران اقامت ایشان در پاریس گشت.
وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب 1357 و پس از روی کار آمدن دولت موقت، بنی‌صدر ابتدا در تیر 58 به معاونت وزارت اقتصاد و دارایی و سپس در آبان‌ماه به سمت وزیر منصوب شد، بنی‌صدر همچنین مدتی به عضویت شورای انقلاب درآمد و سپس با بروز بحران گروگان‌گیری کارکنان سفارت آمریکا در تهران به یکی از تصمیم‌گیرندگان و مخالفان اصلی آن تبدیل شد.
فامیل کریمی ابراز کرد: مدتی پس از استعفای دولت موقت مهدی بازرگان، او با حمایت جامعه روحانیت مبارز برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شد و در 5 بهمن 1358 با به دست آوردن 11 میلیون رأی به‌عنوان اولین رئیس‌جمهور تاریخ ایران پس از انقلاب اسلامی انتخاب شد.
وی با بیان اینکه رقبای وی در این انتخابات افراد شاخصی همچون سید حسن حبیبی، احمد مدنی، صادق طباطبایی، داریوش فروهر، صادق قطب‌زاده، کاظم سامی، محمد مکری، حسن غفوری‌فرد و حسن آیت بودند، گفت: حسن آیت به‌عنوان یکی از رقبای انتخاباتی بنی‌صدر فردی انقلابی با چهره موجه به دلیل تبلیغات وسیعی که به نفع بنی‌صدر در راستای پیوند وی با امام انجام گرفته بود نتوانست آرا لازم را در انتخابات کسب کند.

آشکار شدن چهره واقعی بنی‌صدر
معاون سیاسی اسبق استاندار همدان با اشاره به اینکه هویت اصلی بنی‌صدر در 14 اسفند به‌عنوان سومین مقطع زندگی بنی‌صدر به چشم می‌خورد، گفت: آنچه که از شخصیت پنهان بنی‌صدر در نزدیکی با نراقی، رژیم اسرائیل و اسناد لانه جاسوسی وجود دارد، در 14 اسفندماه به‌خوبی آشکار و قابل‌بیان است.
وی ادامه داد: بنی‌صدر در 14 اسفندماه در سالگرد درگذشت محمد مصدق، در یک سخنرانی جنجالی که با درگیری‌های شدیدی همراه بود نهادهای نظام را موردحمله قرار داده و بدین ترتیب با پایان یافتن سخنان بنی‌صدر اختلافات بنیادین میان ارکان نظام عمق تازه‌ای یافت.
فامیل کریمی با اشاره به اینکه در ادامه با شدت یافتن حرکت و مخالفت مردم علیه بنی‌صدر به دلیل اختلاف‌افکنی بین قوای کشور و تمرد از قانون و عدم تمکین برابر مصوبات مجلس شورای اسلامی و درگیری با نیروهای خط امام، حکم عزل بنی‌صدر از فرماندهی کل قوا صادر شد.
این پژوهشگر بیان کرد: پس از عزل بنی‌صدر از فرماندهی کل قوا، در 20 خرداد 60، یک‌شبه ورق برگشت در بازه زمانی 10 روزه طرح بررسی عدم‌کفایت بنی‌صدر در مجلس آغاز شد این نکته را نباید فراموش کرد که در مجلس آن زمان روح و جان انقلابی وجود داشت لذا وارد کارشده و در 31 خردادماه عدم‌کفایت بنی‌صدر از سوی مجلس به تصویب رسید.
وی با اشاره به اینکه بنی‌صدر پس از عزل از ریاست جمهوری 17 ماهه خود، 38 روز در دامن منافقین به‌صورت مخفی زندگی کرد، گفت: امام پس از عزل بنی‌صدر این‌گونه عنوان می‌کند «دشمن نشناسی ایشان، عدم مرزبندی با دشمنان، عدم توجه به حرف دلسوزان انقلاب، دل بر غرب بستن و ... باعث عزل بنی‌صدر شد.»
فامیل کریمی اشاره‌ای به اسناد لانه جاسوسی درباره بنی‌صدر داشت و گفت: نقش بنی‌صدر به‌عنوان یکی از دست‌نشانده‌ها و وابستگان به سازمان سیا در اسناد لانه جاسوسی مستند است، لذا لازم است تا این اسناد مطالعه و بررسی شود تا مردم بیش‌ازپیش باشخصیت خیانت‌کارانه بنی‌صدر آشنا شوند.
این مؤلف کتاب بابیان اینکه بنی‌صدر پس از فرار به فرانسه اسناد سری ایران را در قبال پول به عراق می‌فروشد، گفت: بنی‌صدر در زمان ریاست جمهوری خود مدیریت کشور را رها و به دنبال حذف رقبای خود و بودن در قدرت بود به‌گونه‌ای که هم‌کاسه با منافقان و سرویس‌های بیگانه علیه ایران شده بود.
وی با اشاره به اینکه آنچه باعث شد برنامه‌های پنهان و آشکار نظام اسلامی و انقلاب برای کشور‌های غرب آشکار شود همین منافقان(مجاهدان خلق، حزب توده) بودند، گفت: رشته خیانت بنی‌صدر بلند است به‌گونه‌ای که حاضر به ورود خانواده خود به این دامان می‌شود.
فامیل کریمی ابراز کرد: پس از فرار رجوی و بنی‌صدر به فرانسه، طولی نکشید که در پاسخ به‌ خوبی‌های مسعود رجوی سرکرده منافقین، وی دختر 18 ساله خود به نام فیروزه را که نزدیک به 15 سال با رجوی فاصله سنی داشت به او هدیه کرد و آن دو باهم ازدواج کردند.
وی بیان کرد: تمام زمینه‌هایی که باعث شکل‌گیری دشمنی‌های غرب علیه ایران در آن زمان و حتی تبعات آن تا به اکنون شد همین خیانت‌های بنی‌صدر، حضور افراد نفوذی به سرکردگی بنی‌صدر و منافقین و همچنین سرویس‌های بیگانه بود.
این مؤلف کتاب گفت: اقدامات تروریستی گروهک منافقین در ابتدای سال 1360 که موجب شهادت هزاران نفر از مردم ایران و مقامات نظام شد، از ابتدا مورد حمایت رژیم صهیونیستی و کشورهایی همچون آمریکا و فرانسه بود.

خیانت‌های بنی‌صدر در دوران جنگ
وی با اشاره به اینکه خط فرار بنی‌صدر به خارج از ایران به سرکردگی فرانسه انجام گرفت، ادامه داد: جریان، عقبه و تفکر دشمن، براندازی نظام توسط مهره بنی‌صدر، بود که خوشبختانه اهداف شوم آن‌ها هیچ‌گاه تحقق نیافت.
فامیل‌کریمی گفت: بنی‌صدر نه‌تنها در موارد ذکرشده بلکه در جنگ تحمیلی نیز خیانت‌هایی را علیه این کشور روا داشت که نمونه آن عزل شهید صیاد شیرازی از فرماندهی عملیات غرب در 30 شهریورماه سال 59 یعنی یک روز قبل از آغاز جنگ تحمیلی بود.
فرماندار اسبق همدان ضمن قدردانی از مجاهدت‌های امیران بزرگی همچون، امیر جوادی، یکی از فرماندهان لایق ارتش در زمان جنگ گفت: این فرمانده لایق همدانی، در زمان بنی‌صدر از فرمان رئیس‌جمهور مبنی بر خروج از کردستان، اطاعت نکرده و از عملیات موفق و پیروزمندانه خارج می‌شود.
وی گفت: بنی‌صدر یک فرد خائن و وطن‌فروش بود که پس از فرار از ایران، در دادگاه فرانسه، علیه جمهوری اسلامی ایران شهادت می‌دهد، بی‌شک این انسان با چنین خیانت‌هایی وابستگی‌اش به سرویس‌های بیگانه علناً اثبات‌شده است.
فامیل‌کریمی با اشاره به اینکه خیانت عقلی و عدم باور به نیرو‌های انقلابی و مردمی همچون سپاه و بسیج از دیگر خصوصیات بنی‌صدر بود، ابراز کرد: عدم حمایت بنی‌صدر از عملیات هویزه در دی‌ماه 59 با محوریت دانشجویان و سپاه و به تبع شکست در آن از دیگر خیانت‌های اولین رئیس‌جمهور ایران بود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل