درخواست گروه میانجی مینسک برای حل مسالمت آمیز موضوع قره باغ


درخواست گروه میانجی مینسک برای حل مسالمت آمیز موضوع قره باغ

گروه میانجی مینسک با صدور بیانیه‌ای ارمنستان و جمهوری آذربایجان را به پرهیز از هرگونه تحرک نظامی در منطقه قره باغ کوهستانی دعوت کردند.

درخواست گروه میانجی مینسک برای حل مسالمت آمیز موضوع قره باغ

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ، با صدور بیانیه‌ای ارمنستان و جمهوری آذربایجان را به پرهیز از هرگونه تحرک نظامی در منطقه قره باغ کوهستانی دعوت کردند.

"ایگور پاپوف"،"استفان ویسکونتی" و "اندرو شوفر" به ترتیب روسای روسی، فرانسوی و آمریکایی گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا در پی دیدار روز گذشته "المار محمدباراف "و "زوهراب مناساکانیان" وزرای امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان، با صدور بیانیه مشترکی با اشاره به تلفات جانی اخیر در منطقه مورد مناقشه قره باغ، از دو طرف خواستند برای ادامه مذاکرات حل مسالمت آمیز این مناقشه شرایط لازم را در سریعترین زمان فراهم کنند.

در این بیانیه همچنین از ارمنستان و جمهوری آذربایجان خواسته شده است به هر اقدامی که به نقض رژیم آتش بس در منطقه قره باغ منجر می شود، پایان دهند.

بر اساس این بیانیه، وزرای امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان درباره استفاده از کانال های ارتباط مستقیم برای کاهش تنش در منطقه مورد مناقشه قره باغ، موافقت کردند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403