آتامبایف: در پیشگاه خدا و مردم قرقیزستان سربلند هستم


آتامبایف: در پیشگاه خدا و مردم قرقیزستان سربلند هستم

رئیس جمهور سابق قرقیزستان در مورد حکم پارلمان برای حذف مصونیت ساسی وی و تشکیل پرونده‌های قضایی مختلف با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی، خود را در پیشگاه خدا و مردم سربلند...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «الماس‌بیک آتامبایف» رئیس جمهور قرقیزستان در خصوص تصویب حکم حذف مصونیت سیاسی وی توسط پارلمان این کشور اطلاعیه رسمی منتشر کرد.

در سایت رسمی آتامبایف آمده است: اتهامات پارلمان قرقیزستان نسبت به من بی اساس بوده و با تکیه به شایعه‌های مختلف و تلاش‌های «سورانبای جین‌بیک‌اف» رئیس جمهور فعلی برای مبارزه با رقبای سیاسی ایجاد شدند.

جین‌بیک‌اف ابزار دیگری برای خاموش کردن من به غیر از تشکیل پرونده‌های قضایی بی اساس پیدا نکرد.

برای درک اهداف اصلی دولت تنها انداختن نگاهی به اسامی نمایندگانی که به من حمله کردند کافی است.

نقض قانون اساسی و دیگر قوانین کشور، مستندسازی و گسترش دروغ برای دریافت امتیازات از طرف جین‌بیک‌اف‌ها علیه من انجام شده است.

نمایندگان پارلمان در پی انقلاب سال 2010 امتیازات، اختیارات جدی و درآمدهای قابل توجهی را از دست دادند و در حال حاضر برای ضربه زدن به آتامبایف تلاش می‌کنند.

متأسفانه من درباره برادران جین‌بیک‌اف اشتباه کردم و حالا آنان تبدیل به بزرگترین دشمنان من شدند.

من در پیش خدا، مردم قرقیزستان و قانون کشور سربلند هستم و تمام اقدامات در چارچوب ریاست من به دلیل توسعه سطح زندگی مردم انجام شده است.

من آماده پاسخگویی درباره تصمیماتم هستم و در بازی برادران جین‌بیک‌اف شرکت نخواهم کرد. آنان نمی‌توانند برای مدت طولانی مردم را گول بزنند و مردم تمام اقدامات دولت را می‌بینند.

جین‌بیک‌اف‌ها تمام نهادهای دولتی را تحت کنترل خود قرار دادند.

این در حالی است که چندی پیش نمایندگان پارلمان قرقیزستان حکم تشکیل پرونده‌های قضایی برای آتامبایف و حذف مصونیت سیاسی وی را تصویب کردند.

در 7 روز دادستان کل این کشور باید نقش رئیس جمهور سابق در پروسه نوسازی نیروگاه حرارتی «بیشکک»، نوسازی موزه ملی قرقیزستان، آزادسازی «عزیز باتوکایف» رئیس یکی از گروه‌های جنایی، فروش زغال سنگ به نیروگاه حرارتی بیشکک و زمین خواری در استان «ایسیک کول» را بررسی کند.

این اقدامات پارلمان قرقیزستان پس از تشدید مقابله رئیس جمهور سابق این کشور و «سورانبای جین بیک اف» رئیس جمهور فعلی قرقیزستان شکل گرفت و کمیسیون مذکور پس از سخنرانی انتقادی آتامبایف نسبت به دولت تشکیل شد.

اختلافات بین روسای جمهور سابق و فعلی قرقیزستان از حدود یک سال و نیم گذشته آغاز شده و علت آن هم برکناری یا بازداشت مقامات دولتی طرفدار آتامبایف توسط جین‌بیک‌اف به بهانه مبارزه با فساد در این کشور است.

روسای جمهور سابق و فعلی قرقیزستان از حزب سوسیال دموکرات( حزب حاکم) هستند و اختلافات آنان به مرور زمان افزایش چشمگیری یافته است.

انتهای پیام/ح

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل