نحوه افزایش کیفیت خواب شما


نحوه افزایش کیفیت خواب شما

سرویس خواب یکی از تعیین کننده‌های اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل است. عوامل بسیاری وجود دارند که انتخاب یک سرویس خواب مناسب برای اتاق خواب شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ماکان دکور، سرویس خواب باید راحت، کاربردی و متناسب با فضای اتاق شما و از همه مهم‌تر جذاب باشند. شما انتخاب‌های زیادی در خصوص رنگ، سبک و حتی متریال بکار برده شده در سرویس خواب دارید اما فراموش نکنید که همه این موارد نه فقط خواب، بلکه دکوراسیون داخلی شما را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهند. طراحان داخلی بر این باورند که داشتن یک خواب خوب و با کیفیت اصلی‌ترین چیزی است که بایستی در انتخاب سرویس خواب مدنظر قرار دهید.

سبک سرویس خواب‌ها در انتخاب آن خیلی تأثیرگذار است معمولاً سرویس خواب‌ها به ۴ مدل سرویس خواب عروس، سرویس خواب چوبی، سرویس خواب مدرن و سرویس خواب اسپرت تقسیم می‌شوند که به طور مختصر به توضیح هر کدام می‌پردازیم.

سرویس خواب عروس با سایر انواع آن تفاوت دارد؟

سرویس خواب عروس و اتاق خواب آن‌ها طبیعتاً تفاوتی با سایر مدل‌های سرویس خواب دارد. انتخاب برای زوجین جوان دشوار است چرا که از یک طرف پس از سال‌ها برای تشکیل خانه و خانواده خود قدم برداشته‌اند و دوست دارند که بهترین‌ها را برای آن خانه فراهم کنند و از طرفی دیگر نیز هزینه‌ها بالاست و نمی‌توان تمام خواسته‌ها را برآورده کرد. اما در هر حال چند نکته کلیدی وجود دارد که می‌تواند عروس و داماد را در انتخاب سرویس خواب مناسب راحت‌تر سازد. اولین نکته سبک کلاسیک و سنتی و یا مدرن و جدید است که بایستی توسط آن‌ها مشخص شود. از سوی دیگر جنس سرویس خواب مانند چوبی بودن و یا فلزی بودن نیز مهم است. سومین موضوع مهم فضای در اختیار آن‌هاست. سرویس خواب و اقلام آن‌ها باید با فضای خالی اتاق خواب زوجین متناسب باشد.

به عنوان مثال اگر فضای اتاق خواب شما کوچک است، سبک‌های مدرن گزینه بهتری نسبت به نوع کلاسیک می‌باشد. علاوه بر این اگر آن‌ها در ابتدای کار به خانه اجاره‌ای می‌روند بایستی از انتخاب اجناس بسیار سنگین و یا با دوام کمتر خودداری کنند. رنگ نیز حائز اهمیت است. استفاده از رنگ‌های روشن‌تر تا حد زیادی در روحیه و شادابی زوج‌های جوان تأثیر داشته و برای سرویس خواب عروس مناسب‌تر است. البته بهتر است ترکیب رنگ سرویس خواب با رنگ سایر اجزای اتاق خواب و سلیقه طرفین نیز همخوانی داشته باشد. نکته پایانی و شاید مهم‌ترین آن‌ها، بودجه‌ای است که عروس و داماد برای خرید سرویس خواب در نظر گرفته‌اند. قیمت‌ها بر اساس جنس، متریال، برند، کیفیت، اقلام اضافی و بسیاری موارد دیگر تغییر می‌کند بنابراین به تمامی این موارد در کنار قیمت توجه داشته باشید.

سرویس خواب اسپرت مناسب چه کسانی است؟

سرویس خواب اسپرت می‌تواند انتخابی بسیار عالی برای گروه سنی نوجوانان، ورزشکاران و یا هر شخصی که به این سبک علاقه‌مند است باشد. اما شاید نوجوانان اصلی‌ترین طرفداران این سبک از اتاق خواب باشند. به خصوص پسران در سنین نوجوانی که به دنبال کسب توجه هستند و خاص بودن را ترجیح می‌دهند، یک سرویس خواب اسپرت با رنگ‌های خاص خواهد توانست نیازهای روانی آنان در این زمینه را تأمین کند. البته اسپرت بودن در مدل‌های سرویس خواب صرفاً برای کودک و نوجوان نیست. بلکه افرادی با سن بالاتر نیز ممکن است به جای نوع سلطنتی سرویس خواب، سبک اسپرت آن را انتخاب کنند. سرویس خواب‌های اسپرت با جنس ام‌دی‌اف یکی از پرطرفدارترین‌ها در زندگی امروزه باشند. رنگ، چیدمان اتاق خواب، نوع پرده‌ها و بسیاری موارد دیگر وجود دارد که بایستی انتخاب سرویس خواب اسپرت بر اساس آن‌ها صورت گیرد.

سرویس خواب مدرن با بودجه کلاسیک!

سرویس خواب مدرن و انتخاب این مدل از سرویس خواب بسته به طراحی و دکوراسیون مبلمان دارد که اگر انتخاب مبلمان شما مدرن باشد، سرویس خواب مدرن هم می‌تواند بهترین گزینه برای زیبایی منزل و اتاق خواب شما باشد. علاوه بر زیبایی سرویس خواب انتخابی، نکته بعدی که باید درباره مبلمان خواب در نظر گرفت جابجا کردن آنها در مدت زمان مورد استفاده است. سرویس خواب مدرن بنا به طراحی و مواد استفاده شده نسبت به سرویس خواب کلاسیک، راحت‌تر حمل‌ونقل می‌شوند و شاید آسیبی در جابه‌جایی نبینند. هزینه و بودجه‌ای که برای سرویس خواب پرداخت می‌کنید مطمعنا از دیگر مسائل مهم انتخاب نوع آن است. سرویس‌های خواب مدرن بنا به طراحی‌های ساده و کم‌خرج‌تر، هزینه کمتری نسبت به سرویس‌های خواب کلاسیک روی دست شما می‌گذارند. در کل خلاقیت در طراحی و امکانات به‌روزتر سرویس خواب مدرن و نمونه‌های جدید و جالب مانند تخت خواب‌های تاشو، کاناپه‌ای، دو طبقه، جکدار … می‌تواند انتخاب خوبی با بودجه مناسب برای شما باشد.

نحوه افزایش کیفیت خواب شما

سرویس خواب چوبی، حس خوب طبیعت و گرما در خواب شما

سرویس خواب چوبی با اینکه در زندگی مدرن امروز چندان که باید کاربرد ندارد اما هنوز هم هستند افرادی که این سبک از دکوراسیون را برای اتاق خواب خود انتخاب می‌کنند. البته سرویس خواب چوبی نسبت به نوع ام‌دی‌اف و یا سایر جنس‌ها دشواری‌ها و معایبی هم داشته باشد که اصلی‌ترین آن‌ها وزن سنگین اقلام سرویس خواب است. جابه‌جایی آن‌ها دشوار است و به نیروی قوی‌تری نیاز دارد اما مسلماً زیبایی آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود. البته به غیر از نوع طبیعی چوب، مصنوعات آن مانند ملامینه، ام‌دی‌اف و … نیز وجود دارد که استفاده آن‌ها آسان‌تر است ولی به نظر می‌رسد هرگز جای بوی چوب طبیعی را نگیرند. اما اگر بخواهیم سرویس خواب از جنس ام‌دی‌اف، ملامینه یا چوبی را با یکدیگر مقایسه کنیم، اولویت سرویس خواب چوبی، سپس ام‌دی‌اف و در نهایت ملامینه خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از سایت ماکان دکور بازدید کرده و یا با شماره تلفن‌های ۰۲۶-۳۲۲۴۳۹۹۷ - ۰۲۶-۳۲۲۱۰۹۳۹ - ۰۲۶-۳۲۲۳۳۱۲۷ شعب ماکان دکور تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ خبری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!