خوشمزه ترین شیرینی های معروف فرانسوی


شیرینی در تمام دنیا طرفداران بسیاری دارد مخصوصا در کودکان که علاقه خاصی به شیرینی جات دارند. در هر کشوری معمولا شیرینی مخصوص آنجا را می توان یافت ولی یکسری از کشور ها هستند که شیرینی آن ها در تمام دنیا زبان زد مردم می باشد. شیرینی های معروف فرانسوی جزو بهترین و خوشمزه ترین … نوشته خوشمزه ترین شیرینی های معروف فرانسوی اولین بار در خاتون آنلاین....

شیرینی در تمام دنیا طرفداران بسیاری دارد مخصوصا در کودکان که علاقه خاصی به شیرینی جات دارند. در هر کشوری معمولا شیرینی مخصوص آنجا را می توان یافت ولی یکسری از کشور ها هستند که شیرینی آن ها در تمام دنیا زبان زد مردم می باشد. شیرینی های معروف فرانسوی جزو بهترین و خوشمزه ترین شیرینی ها می باشد در این مقاله قصد داریم یکسری از معروف ترین شیرینی های فرانسوی را به شما عزیزان معرفی کنیم با ما همراه باشید.

شناختن معروف ترین شیرینی های فرانسوی خوشمزه

در کشور فرانسه شیرینی هایی وجود دارد که در دنیا شناخته شده است و افرادی که به این کشور سفر می کنند علاوه بر مکان های دیدنی به سراغ شیرینی های خوش مزه آنجا نیز می روند. در ادامه با شیرینی های فرانسوی که شهرت جهانی دارند آشنا شوید:

شیرینی خوشمزه کرواسان (Croissant)

خوشمزه ترین شیرینی های معروف فرانسوی

کرواسان یکی از شیرینی های خوشمزه فرانسوی است که در کشور ایران نیز می توان یافت. اصالت این شیرینی برای اتریش می باشد که از سال 1770 میلادی وارد کشور فرانسه شد. کرواسان نوعی شیرینی است که با کره درست می شود و معمولا هم مغزدار تولید می شود. شما می توانید به عنوان یک میان وعده خوشمزه با چایی میل کنید.

شیرینی معروف فرانسوی ماکارون (Macaron)

خوشمزه ترین شیرینی های معروف فرانسوی

ماکارون یک شیرینی خوشمزه بسیار معروف می باشد که در اصل برای کشور ایتالیا می باشد ولی از سال 1500 میلادی به کشور فرانسه راه پیدا کرد و از شیرینی های معروف این کشور شناخته شد. این شیرنی از دولایه بادام درست شده است این شیرین خوشمزه مغزدار می باشد و شما می توانید در تمامی قنادی های فرانسه این شیرنی خوش مزه را پیدا کنید.

شیرینی فرانسوی معروف ماکارون بر پایه سفیده تخم مرغ و شکر می باشد که گاهی وسط شیرینی با شکلات سفید، خامه یا مربا پر میشه ولی به صورت ساده و با پودر قند یا پودر بادام زمینی هم تزئین می شود.

شیرینی معروف فرانسوی ناپلئونی ( Mille-feuille)

خوشمزه ترین شیرینی های معروف فرانسوی

یکی از معروف ترین شیرینی های کشور فرانسه که همیه ما اسم آن را شنیده ایم و طعم اش را چشیده ایم شیرینی ناپلئونی می باشد. این شیرینی در تنها در کشور ایران بلکه در تمام دنیا شناخته شده است. اگر تا به حال این شیرینی خوش مزه را نخورده اید پیشنهاد می کنم حتما یک بار امتحان کنید طعم خوشمزه آن فراموش نشدنی است.

شیرینی خوشمزه فرانسوی کَنله (Canelé)

خوشمزه ترین شیرینی های معروف فرانسوی

شیرینی کَنله جزو شیرینی هایی است که به عنوان دسر نیز از آن استفاده می شود. اصالت شیرینی کَنله در شهر بوردو می باشد. طعم و مزه فوق العاده آن زبان زد مردم می باشد لایه های این شیرنی طعم های مختلفی دارد به طوری که در لایه رویی آن مزه کارامل و لایه مرکزی آن مزه وانیل را حس می کنید.

شیرینی خوشمزه فرانسوی اکلر (Éclair)

خوشمزه ترین شیرینی های معروف فرانسوی

از میان شیرنی های معروفی فرانسوی که مشابه شیرینی نون خامه ای ایران می باشد شیرین اکلر است. زمان درست شدن این شیرینی خوشمزه در قرن 19 در فرانسه می باشد. این شیرینی خوشمزه از دو لایه خمیر و لایه میانی آن خامه و یا کاستارد پر شده است و در بیشتر مواقع با شکلات مایع روی آن را تزئیین می کنند.

شیرینی خوشمزه و معروف فرانسوی تارت تتن (Tarte Tatin)

خوشمزه ترین شیرینی های معروف فرانسوی

شیرینی معروف تارت تتن شیرینی است که در بیشتر کشور ها با دستور مختلفی درست می کنند ولی این شیرنی اصالتن برای کشور فرانسه می باشد و در سال 1880میلادی رواج پیدا کرد. این شیرینی میوه ای است که قبل از پخت میوه آن که سیب یا گلابی است داخل کارامل کره و شکر فرو می‌برند.

شیرینی خوشمزه فرانسوی وافل وانیلی

خوشمزه ترین شیرینی های معروف فرانسوی

این شیرینی خوشمزه از شیرینی های سنتی کشور فرانسه می باشد و شما می توانید در تمامی قنادی های پاریس این شیرینی خوشمزه را پیدا کنید. این شیرینی کاملا ترد و نازک می باشد.

مادلِن (Madeleine) شیرینی معروف فرانسوی

خوشمزه ترین شیرینی های معروف فرانسوی

مادلِن شیرینی کاملا حساس و با ظاهری زیبا شبیه به صدف پخته می شود این شیرینی خوشمزه طرفداران زیادی را در بین مردم فرانسه دارد. این شیرینی سبک و کوچک می باشد و چون بیشتر مردم فرانسه علاقه خاصی به این شیرینی دارند در همیه قنادی های فرانسه این شیرینی پخته می شود.

شیرینی خوشمزه فرانسوی کرم بروله (Crème brûlée)

خوشمزه ترین شیرینی های معروف فرانسوی

شیرینی کرم بروله شیرینی مشترک انگلیس و فرانسه می باشد و هر کدام دستور پخت جداگانه دارند ولی نوع فرانسوی آن طعم فوق العاده ای دارد و پیشنهاد می کنم طعم سنتی آن را حتما بچشید.

شیرینی خوشمزه و معروف فرانسوی (Beignet)

خوشمزه ترین شیرینی های معروف فرانسوی

این شیرینی خوشمزه که به نام Beignet است که طعم ترد و خوشمزه ای دارد و حتما این شیرینی خوشمزه را امتحان کنید. Beignet با آرد، شیر، شکر و بهبود دهنده تهیه میشود و باید در روغن سرخ شود تا ترد و خوشمزه بشود. و معمولا روی شیرینی هم با پودر شکر یا قند تزئین شده است

پالمیه (Palmier) شیرینی معروف فرانسوی

خوشمزه ترین شیرینی های معروف فرانسوی

پالمیه را با خمیری مخصوص درست می کنند و نام این خمیر هزار لا است هزارلا نوعی خمیر می باشد که هر بار با وردنه پهن شده و دوباره تا میشه و هر بار مقداری کره و شکر روی خمیر پاشیده میشه اینشیرینی خوشمزه معمولا به شکل قلب پخته می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر