معاون تبلیغات اسلامی سمنان: 52 هزار نفرروز تبلیغ انجام شد


معاون تبلیغات اسلامی سمنان: 52 هزار نفرروز تبلیغ انجام شد

سمنان- ایرنا- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: 52 هزار نفرروز تبلیغ از سال گذشته تاکنون توسط مبلغان دینی در این استان صورت پذیرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسین روحانی نژاد روز شنبه همزمان با روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: یک هزار و ۷۱۸ مبلغ در حال حاضر در استان سمنان آموزش، ساماندهی و فعالیت می کنند که از این تعداد ۹۶۱ نفر مرد و ۷۵۷ نفر زن هستند.
وی با اشاره به اینکه مبلغان مردم را در گسترش تبلیغات دینی تشویق کنند، بیان کرد: اتخاذ تدابیر مناسب به منظور جذب مشارکت و مساعدت های مردم و نهادها در گسترش فعالیت های تبلیغی، از رسالت های مبلغان است.
روحانی نژاد اضافه کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان به منظور ایجاد انگیزه در میان اقشار، اصناف، تشکل ها، ادارات، نهادها و عموم مردم برای برپایی مجالس مذهبی و همکاری در تبلیغ دین، مبلغان بسیاری را تربیت و به اماکن مذهبی اعزام می کند.
وی با اشاره به ارائه برنامه های مدون و آموزش های مستمر مبلغان، بیان داشت: تغذیه فکری مبلغان از اهمیت و جایگاه بسیار مهمی برخوردار است.
روحانی نژاد اضافه کرد: تهیه و ارائه جزوه وضعیت فرهنگی و نقاط قوت و ضعف محل تبلیغ به مبلغ اعزامی نظیر شناسنامه تبلیغی روستا از اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان برای ارتقاء سطح علمی و افزایش آگاهی مبلغان است.
وی تاکید کرد: مبلغان استان سمنان همواره آموزش های مختلف از جمله دوره مهارت های فناوری اطلاعات را از طریق سامانه های تعریف شده این اداره کل دریافت می کنند.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: مساعدت، پشتیبانی معنوی، همکاری های مختلف با گروه های تبلیغی و حمایت از گروه های جهادی مقیم و یا غیر مقیم در استان با هماهنگی لازم با دفاتر تابعه شهرستانی از دیگر اقدامات تبلیغات اسلامی استان سمنان در امر تبلیغ و امور مبلغان است.
وی با اشاره به ضرورت توجه به قرآن در امر تبلیغ، اظهار کرد: قرآن برای پرورش افراد بشر است و همه آیات قرآن دارای پیام تربیتی است.
در حال حاضر ۱۲۰ تشکل قرآنی در استان سمنان فعالیت دارد و حدود ۲ هزار معلم قرآنی دارای مدرک و گواهینامه قرآنی در استان سمنان بیش از پنج هزار مخاطب در سنین و اقشار مختلف این استان را تحت پوشش فعالیت‌های قرآنی قرار دادند.
همزمان با سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) یکم تیر روز تبلیغ و اطلاع رسانی نامگذاری شده است.

۷۳۴۲م/‏۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟