پوتین: با هر نخست وزیری در انگلیس همکاری خواهیم کرد


پوتین: با هر نخست وزیری در انگلیس همکاری خواهیم کرد
رئیس جمهوری روسیه امروز اعلام کرد، مسکو با هر کسی که از سوی حزب حاکم بعنوان نخست وزیر انگلیس انتخاب شود، همکاری خواهد کرد، البته به این شرط که مقامات لندن هم تمایل به کار با روسیه را داشته باشند.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه امروز در مصاحبه با برنامه «خبر روز شنبه» از شبکه اول تلویزیون این کشور اعلام کرد، روسیه حاضر است تا با هر کسی که به سمت نخست وزیری انگلیس انتخاب شود، به‌رغم آن که نتیجه انتخابات در این کشور چه باشد، همکاری کند. به گفته وی، تنها شرط برای همکاری مسکو با لندن، ابراز تمایل و اعلام آمادگی طرف انگلیسی برای کار با روسیه است.

پوتین گفت: «ما به نتیجه انتخابات در انگلیس احترام می گذاریم و با هر کسی که مایل باشد با ما کار کند، همکاری خواهیم کرد.» وی از نامیدن نامزد خاصی برای سمت نخست وزیری در انگلیس که شخصاً انگیزه بیشتری نسبت به او دارد، خوددداری کرد و یادآور شد: «حزب حاکم هرکسی را برگزیند، نخست وزیر خواهد شد و ما با این فرد کار خواهیم کرد.»

رئیس جمهوری روسیه افزود، در زمان ملاقات با نمایندگان جامعه مدنی-تجاری انگلیس، اکثر آنها از تمایل خویش برای همکاری با روسیه صحبت کردند. پوتین ابراز امیدواری کرد که رهبران آینده این کشور با درک این تمایل، واکنش مناسب به این مسئله نشان دهند.

ولادیمیر پوتین در پاسخ سئوالی درباره سرنوشت ساکنین جزایر کوریل جنوبی نیز اعلام کرد، دولت روسیه درصدد توسعه شرق دور، به طور کلی و بخصوص جزایر کوریل جنوبی است و هیچ طرحی برای کاهش توجه به این منطقه وجود ندارد.

رئیس جمهور توضیح داد: «ما به طور کلی برنامه بزرگی برای توسعه مناطق شرق دور از جمله جزایر کوریل جنوبی داریم که این برنامه‌ها تحقق پیدا خواهد کرد. ما در صدد توسعه زیر ساختارهای آنجا هستیم و آغاز به کار فرودگاه جدید در این منطقه یکی از جلوه‌های آن است.» وی در پاسخ به این سئوال که آیا در تاسیسات جدید در جزایر کوریل، پرچم روسیه پایین آورده خواهد شد، این مسئله را تکذیب کرده و گفت: «ما به هیچ وجه چنین تصمیمی نداریم.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها