آماده‌سازی 14 هزار قبر خالی در آرامستان‌های کرج


آماده‌سازی 14 هزار قبر خالی در آرامستان‌های کرج

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج گفت: در زمان وقوع بحران ما به افرادی نیاز داریم که آموزش لازم در خصوص کفن و دفن اجساد احتمالی را دیده باشند تا از این طریق بتوانیم بحران ایجاد شده را در مدت زمان کمتری مدیریت کنیم.

به گزارش ایسنا، حمید رضا عسگری در ششمین نشست ستاد مدیریت بحران کرج که امروز شنبه یکم تیرماه در باشگاه میلاد برگزار شد، اظهار کرد: از آنجایی که سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج مسئولیت کارگروه تخصصی تدفین در ستاد بحران استانداری البرز را دارد، اجرای طرح طاهرین را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به جزئیات این طرح ادامه داد: شهروندان با شرکت در این طرح می‌توانند جهت کمک‌رسانی افتخاری و داوطلبانه در امر تغسیل و تطهیر اموات در گلزار شهدای بهشت سکینه (س) اقدام کنند.

وی ادامه داد: این طرح با هدف ترویج فرهنگ معادشناسی و معاد باوری و همچنین استفاده از ظرفیت‌های شهروندان برای تغسیل و تدفین اموات در شرایط بحرانی در چهار سطح اجرایی می‌شود.

این مسئول توضیح داد: این طرح با رویکرد فرهنگی و مذهبی از بهمن سال قبل آغاز شده و انتظار می‌رود ۵۰۰ نفر از شهروندان کرجی در سطوح مختلف آن شرکت داشته باشند.

وی گفت: هیچ یک از افراد ثبت نامی در این طرح رابطه مالی، اداری و استخدامی با شهرداری ندارند و به صورت داوطلبانه در صورت نیاز با سازمان آرامستان‌ها همکاری دارند.

عسگری خاطر نشان کرد: بدون شک در زمان وقوع بحران ما به افرادی نیاز داریم که آموزش لازم در خصوص کفن و دفن اجساد احتمالی را دیده باشند تا از این طریق بتوانیم بحران ایجاد شده را در مدت زمان کمتری مدیریت کنیم.

وی با اشاره به آمادگی این سازمان برای زمان وقوع بحران ابراز کرد: در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار قبر یک طبقه و دو طبقه برای دفن اموات در بهشت سکینه (س) و بهشت علی (ع) ایجاد و به اندازه ۵۰ هزار نفر سدر و کافور در انبارهای سازمان ذخیره شده است.

عسگری اضافه کرد: علاوه بر این مقدار زیادی کفن و پنبه نیز خریداری شده تا در صورت بروز بحران احتمالی برای دفن اموات دچار مشکل نشویم.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج گفت: در حال حاضر خودروهای این سازمان توانایی حمل ۸۵ جسد را به صورت همزمان دارند که به دنبال افزایش این ظرفیت هستیم.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی