برگزاری جشن «دختران آفتاب» همزمان با دهه کرامت در گیلان


برگزاری جشن «دختران آفتاب» همزمان با دهه کرامت در گیلان

گروه اجتماعی - مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان از برگزاری جشن «دختران آفتاب» در دهه کرامت خبر داد و گفت:‌ آیین‌های بزرگداشت دهه کرامت با محوریت مساجد و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

برگزاری جشن «دختران آفتاب» همزمان با دهه کرامت در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضوانی‌نژاد، مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان امروز،‌ اول تیرماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به نامگذاری ایام میلاد حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) به عنوان «دهه کرامت»، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان محور اصلی برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در استان شناخته می‌شوند و لذا سایر دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی استان کانون‌ها را یاری می‌کنند.

وی از تشکیل شورای استانی دهه کرامت در گیلان خبر داد و تصریح کرد: این شورا به منظور استفاده از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی و تشکل‌های مذهبی مردمی در توسعه و گسترش نشاط و شادابی مومنانه در راستای معرفت‌افزایی و خدمت‌رسانی بهتر به مردم تشکیل شده است.

دبیر اجرایی شورای استانی دهه کرامت گیلان تعمیق باورهای آحاد جامعه نسبت به معارف اهل بیت(ع) را مهمترین هدف از تشکیل ایت شورا دانست و افزود: توجه به ارزش‌های ناب اسلامی، فرمایشات بنیانگذار کبیر انقلاب در نامگذاری سال‌ها و به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب، عملیاتی شدن شعار امسال، تعمیق و تبیین فرهنگ زیارت و تقویت و ترویج فرهنگ وقف و نذر از دیگر اهداف می‌باشد.

رضوانی‌نژاد با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌های دستگاه‌های عضو شورای استانی دهه کرامت گیلان، گفت: باید فعالیت‌ها به منظور تبدیل شدن موضوع خدمت کریمانه به عنوان یک فرهنگ و جریان عمومی باشد.

وی بر محوریت مساجد و بقاع متبرکه در برگزاری آیین‌ها بزرگداشت دهه کرامت تاکید کرد و خواستار موج‌آفرینی این دهه مبارک با به‌کارگیری ظرفیت کلیه رسانه‌ها و فضای مجازی شد.

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان همچنین به برنامه‌های پیش‌بینی شده دهه کرامت اشاره کرد و یادآور شد:‌ آذین‌بندی و محله‌آرایی با محوریت مساجد و اماکن عمومی با مشارکت مردمی و دستگاه‌های دولتی، برگزاری جشن کرامت در مساجد و بوستان‌ها، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و برپایی ایستگاه‌های فرهنگی مانند غرفه کودک، خانواده و مشاوره و برپایی نمایشگاه در سطح امامزادگان از جمله این برنامه‌هاست.

وی از برگزاری جشن «دختران آفتاب» در دهه کرامت خبر داد و خاطرنشان کرد: این جشن به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) با هدف آشنایی بانوان و دختران با ویژگی‌های شخصیتی و سیره معنوی خواهر امام رضا(ع) و ارائه الگوی برتر دختر ایرانی - اسلامی به جامعه همراه با تجلیل از دختران فعال در این عرصه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس