علت وجود دود غلیظ در جنوب تهران مشخص شد


علت وجود دود غلیظ در جنوب تهران مشخص شد

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع آتش سوزی در یک انبار جعبه در جنوب تهران خبر داد.

آفتاب‌‌نیوز :

سید جلال ملکی در این باره اظهار کرد: ساعت ١۵ و ٢٢ دقیقه امروز آتش سوزی در یک انبار جعبه در ابتدای جاده بهشت زهرا، محله صالح آباد شرقی، به سامانه ١٢۵ آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام شد که در پی آن بلافاصله سه ایستگاه آتش نشانی به همراه امکانات کامل و تانکر آب به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه محل آتش سوزی انباری رو باز با وسعت ۵٠٠٠متر مربع بود گفت: این انبار محل نگهداری تعداد زیادی از جعبه‌های پلاستیکی، جعبه‌های چوبی و کارتن بود. زمانی که آتش نشانان به محل حادثه رسیدند حدود ٢٠٠٠ متر از انبار شعله ور بود و آتش در حال سرایت به سایر نقاط انبار و انبار های مجاور بود. با توجه به اینکه بخشی از جعبه‌ها پلاستیکی بودند دود زیادی به فضا متساعد می شد که از فواصل دورتر نیز قابل رویت بود.

ملکی ادامه داد: آتش نشانان بلافاصله عملیات را آغاز کردند و برای جلوگیری از سرایت آتش به دیگر نقاط انبار میان محل آتش گرفته و محلی که هنوز دچار آتش سوزی نشده بود فاصله‌ای ایجاد کردند و سپس با ایجاد کمربند اطفایی بلافاصله آتش را تحت کنترل خود درآوردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه این حادثه مصدوم و تلفات جانی نداشت گفت: در حال حاضر آتش خاموش شده است اما یکی از ایستگاه‌ها همچنان در محل حضور دارد و آتش نشانان در حال لکه گیری هستند.


وی در پایان اظهار کرد: از مالکان انبار های اینچنینی تقاضا می‌کنم که ایمنی لازم را در این انبار ها رعایت کنند چرا که به خصوص در فصل گرما آنها به سرعت شعله ور می شوند، بنابراین باید ایمنی را رعایت کرد و از وجود تجهیزات ایمنی و اطفای حریق نیز اطمینان حاصل کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در