امام جمعه تبریز: ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکا موجب اقتدار نظام شد


امام جمعه تبریز: ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکا موجب اقتدار نظام شد

تبریز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکا به وسیله سامانه سوم خرداد موجب اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم شنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در جهاد دانشگاهی استان افزود: این موفقیت سپاه پاسداران در نزدیکی آب های جمهوری اسلامی ایران به عنوان خط ممنوعه افتخار بزرگی برای نظام اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه سامانه سوم خرداد در سال ۹۴ توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بهره برداری رسیده بود، اظهار داشت: این اقدام جمهوری اسلامی هشداری برای کسانی است که بخواهند به مرزهای کشور نزدیک شوند.

امام جمعه تبریز با اشاره به حوادث تاریخی و ترورهای ششم و هفتم تیر سال ۱۳۶۰ یادآوری کرد: این حادثه تاریخی یادآور یکی از حوادث تلخ انقلاب اسلامی و سندی برای حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: در این حادثه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دست تروریست‌های وابسته به استکبار در مسجد ابوذر تهران ترور شدند و فردای آن روز نیز انفجار حزب جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاد و منجر به شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش شد.

وی گفت: همزمان با هفته قوه قضائیه به مناسبت گرامیداشت شهادت آیت الله بهشتی مراسم سالگرد وی روز پنجشنبه از ساعت ۱۱ تا ١٣ در مسجد مقبره تبریز برگزار می‌شود.

حجت الاسلام آل هاشم همچنین با اشاره به وضعیت حجاب و عفاف در ادارات دولتی اظهار داشت: وضعیت عفاف و حجاب کارکنان ادارات، بیمارستان‌های دولتی و فرودگاه‌ها مناسب نیست و باید نسبت به کنترل این وضعیت در این مکان‌ها اقدام شود.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به برخی از رویدادهای فرهنگی در استان، گفت: فعالیت‌های فرهنگی در استان رونق یافته و مقرر شده است یک روز هم به عنوان «روز تبریز» نام گذاری شود.

محمدرضا پورمحمدی، افزود: در ماه‌های گذشته چندین رویداد بین‌المللی فرهنگی و علمی در استان برگزار شده و در دانشگاه‌های استان شاهد رویکرد جدیدی هستیم که منحصر به ارائه مقالات نمی‌شود.

وی برگزاری جشنواره خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی، برپایی نمایشگاه نیازها و توانمندی‌های صنعت توسط پارک علم و فناوری و عقد بیش از ۳۰ تفاهم‌نامه برای تامین نیازها از داخل، برگزاری اجلاس توسعه شهری در شهریور و برپایی نمایشگاه فرش در مرداد را از جمله برنامه‌های استان اعلام کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه هر ماه حداقل یک اتفاق فرهنگی باید در تبریز رخ دهد، گفت: کار فرهنگی زمان‌بر و جمعی است و دستگاه‌ها در این زمینه مسئولیت دارند.

پورمحمدی، با اشاره به اظهارات برخی از اعضای شورای اسلامی تبریز و اینکه نباید سبب نگرانی بیش از حد مردم شد، ادامه داد: مطرح کردن موضوعاتی مانند «برده‌داری نوین در شهرداری تبریز» باید اثبات شود.

وی با بیان اینکه مردم اعضای شورا را برای حل مشکلات‌شان انتخاب کرده‌اند، نه تشویش افکار عمومی، گفت: برخی از اعضای شورای شهر مطالبی را عنوان می‌کنند که به معنی زیر سوال بردن بسیاری از مسائل است.

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به تشکیل کارگروه علمی و مشورتی با حضور اعضای شورای فرهنگی استان در راستای عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب گفت: ۳ گروه شامل گروه هویت فرهنگی و سبک زندگی ایرانی-اسلامی، سرمایه و نشاط اجتماعی و معنویت و اخلاق برای پیگیری این کارگروه تشکیل می‌شود.

۸۰۲۳/‏۳۰۷۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رائفی پور: مستاجرم