بزرگداشت شهید چمران در مسجد سرپولک برگزار می‌شود


بزرگداشت شهید چمران در مسجد سرپولک برگزار می‌شود

بزرگداشت شهید مصطفی چمران، 30 خردادماه در مسجد سرپولک تهران (مسجدی که محل رفت و امد این شهید در سنین کودکی و نوجوانی بود)، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، بزرگداشت شهید «مصطفی چمران»، نماینده امام خمینی(ره) در شورای عالی دفاع و وزیر دفاع در دولت حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، پنجشنبه، 30 خردادماه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد سرپولک برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش، مصطفی چمران در 17 اسفندماه 1310 در محله سرپولک تهران به دنیا آمد و از سنین کودکی همراه پدرش به مسجد سرپولک واقع در این منطقه از بازار تهران می رفت و همین موضوع نقش مهمی در شکل گیری شخصیت دینی و انقلابی وی داشت.

این گزارش می افزاید: منزل پدری شهید چمران پس از بازسازی در تیرماه 1387 با فراهم آوردن امکانات بازدید عمومی، افتتاح و تبدیل به موزه شهید دکتر چمران شد.

گفتنی است، در جریان جنگ ایران و عراق، وی یکی از فرماندهان ایران بود. شهید چمران با شروع جنگ، به اهواز رفت و ستاد جنگ‌های نامنظم را بنیان‌گذاری کرد. از دیگر کارهای مهم وی ایجاد هماهنگی بین نیروهای ارتش، سپاه و نیروهای داوطلب مردمی بود که در منطقه حضور داشتند. مصطفی چمران در ۳۱ خرداد ماه ۱۳۶۰ در مسیر دهلاویه-سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به پشت سرش در ۴٩ سالگی شهید شد.

یادآور می شود، مسجد سرپولک در تهران، خیابان ۱۵ خرداد، نرسیده به چهارراه شهید مصطفی خمینی، واقع شده است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟