40 قطعه ماهی زردپر در رودخانه قزل اوزن طارم به صورت غیرمجاز صید شد


40 قطعه ماهی زردپر در رودخانه قزل اوزن طارم به صورت غیرمجاز صید شد

زنجان - ایرنا - رئیس اداره محیط زیست شهرستان طارم گفت: چهار صیاد متخلف در رودخانه قزل اوزن این شهرستان 40 قطعه ماهی زردپر را با استفاده از تور ماهیگری صید کردند.

غلامرضا عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صیادان متخلف، حین صید غیرمجاز ماهی در رودخانه قزل اوزن این شهرستان، مشاهده و توسط محیط بانان دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه از این صیادان متخلف ۲ رشته تور ماهیگیری دیواری و یک رشته تور پرتابی و لاشه ۴۰ قطعه ماهی زرد پر که جزو ماهیان حمایت شده است، به دست آمد، اظهار داشت: صیادان غیربومی جریمه ضرر و زیان به حساب محیط زیست را باید واریز کنند و از جنبه عمومی جرم نیز قاضی پرونده، رای و نظر خواهد داد.

عباسی تصریح کرد: پرونده تخلف برای این صیادان غیرمجاز ماهی تنظیم و به منظور رسیدگی و اعمال قانون به مراجع قضایی شهرستان ارجاع شد.

وی افزود: در این رودخانه، انواع ماهیان رودخانه ای ازجمله زردپر، فیتوفاگ، کپور و سگ ماهی، وجود دارد که همواره از سوی محیط بانان پایش می شوند و در صورت مشاهده متخلفان با آنان بدون هیچ اغماضی برخورد قانونی می کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طارم از عموم مردم به ویژه همیاران محیط زیست و دوستداران طبیعت و حیات وحش خواست در صورت مشاهده شکار و صید از سوی شکارچیان و صیادان خاطی، مراتب را بلافاصله به محیط بانی و یا محیط زیست این شهرستان با استفاده از شماره تلفن ۳۳۸۲۳۱۰۲ اطلاع دهند تا نسبت به دستگیری افراد خاطی اقدام شود.

قزل اوزن را می توان در میان طولانی ترین رودخانه های ایران قرار دارد که از ارتفاعات بلند کردستان و آذربایجان شرقی سرچشمه می گیرد و پس از طی کردن مسیرهای پر پیچ و خم به رود بزرگ شاهرود پیوسته و در نهایت رودخانه سفیدرود را تشکیل می دهند.

۶۰۸۴/‏۶۰۸۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبایی زن داعشی سریال پایتخت در واقعیت ! / الیزابت کیست ؟! + عکس ها و بیوگرافی