کنترل لامپ‌های خانه با موبایل توسط سرپیچ هوشمند ایرانی


کنترل لامپ‌های خانه با موبایل توسط سرپیچ هوشمند ایرانی

تهران- ایرنا- تکنولوژی اینترنت اشیا این روزها در همه زمینه‌ها ورود کرده طوری که یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خراسان شمالی به تازگی با استفاده از این تکنولوژی، موفق به طراحی و تولید سرپیچ هوشمند جهت کنترل لامپ‌ها با موبایل شده است.

اینترنت اشیا به شبکه‌ای از اشیا و وسایل محیط پیرامون ما می‌گویند که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند و می‌توان آنها را به کمک اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت، کنترل و مدیریت کرد.

اینترنت اشیا به زبان ساده، ارتباط سنسورها و دستگاه‌ها با شبکه‌ای است که از طریق آن می‌توانند با یکدیگر و در عین حال با کاربرانشان تعامل کنند. این دستگاه‌ها با استفاده از سنسورهای داخلی خود داده‌ها را جمع‌آوری می‌کنند، در زمان مناسب بر اساس داده‌ها وضعیت سیستم‌ها را تغییر می‌دهند یا کنترل تمام امور را بر بستر اینترنت در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

سرپیج هوشمند تولید شده یک گجت از گونه سوییچ‌های کنترل از راه دور است که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از تلفن همراه خود یا کامپیوتر، از طریق اینترنت یا مستقیم لامپ‌ها و روشنایی خانه یا محل کار خود را کنترل کنند.

سیدعلی حسینی عضو هیأت مدیره شرکت دانش‌بنیان پِک، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا در خصوص این محصول دانش‌بنیان افزود: سرپیچ هوشمند با نام تجاری پِک یک سوئیچ کنترل‌کننده برای انواع لامپ‌ها است. قابلیت کنترل از راه دور دارد و کاربر می‌تواند با اتصال دستگاه به مودم وای‌فای از طریق اینترنت، کنترل سوئیچ را در دست داشته باشد. جدا از این، می‌تواند با اتصال به اکسس پوینت داخلی دستگاه به طور مستقیم بدون نیاز به اینترنت آن را کنترل کند.

وی بیان کرد: از ویژگی‌های بارز این محصول می‌توان به نصب آسان و بدون دردسر برای استفاده در یک اتاق خواب یا دفتر محل کار نام برد. کاربر می‌تواند بدون هیچ تغییر و نگرانی با نصب این گجت بین سرپیچ فعلی و لامپ موجود خود از این محصول هوشمند استفاده کند.

حسینی ادامه داد: کنترل از طریق شبکه اینترنت از سراسر جهان، شبیه سازی حضور برای امنیت منزل هنگام سفر، امکانات پیشرفته و کنترل با صدا، چراغ خواب هزار رنگ، امکان استفاده برای انواع لامپ‌ها از دیگر قابلیت‌های این محصول هوشمند است.

وی با اشاره به اینکه نمونه این محصول پیش از این توسط برخی شرکت‌های خارجی تولید شده است و در بازار وجود دارد، گفت: محصول ما کاملاً بومی است و از نظر دانش فنی نیز نه مهندسی معکوس و نه کپی بلکه کاملاً بومی است چرا که این محصول نسبت به نمونه‌های خود از قابلیت‌های بیشتری برخوردار است.

حسینی یادآور شد: از نظر کارایی، این سرپیچ برای روشن و خاموش کردن از فاصله نزدیک و دور و همینطور از طریق اکسس پوینت داخلی دستگاه و نیز از طریق اتصال به وای فای عمل می‌کند. این محصول قابلیت استفاده به عنوان چراغ خواب را دارد و می‌تواند به رنگ‌های مختلف درآید، از لحاظ تایمری نیز این سرپیچ را می‌توان بر روی تایم‌های مختلف جهت خاموش و روشن شدن و حتی بازه زمانی مختلف تنظیم کرد.

وی گفت: قابلیت شبیه سازی حضور برای امنیت منزل به این صورت عمل می‌کند که وقتی این سرپیچ بر روی آیکون امنیت منزل فعال می‌شود، طی شب به صورت رندوم روشن و خاموش می‌گردد تا القا کند که کسی در خانه است و احتمال سرقت را خیلی خیلی پایین آورد.

حسینی بیان کرد: وقتی به اینترنت دسترسی داشته باشیم و سرپیچ را به مودم معرفی کنیم، می‌توانیم قابلیت کنترل سرپیچ با صدا را نیز فعال کنیم. به این صورت که از طریق صدا می‌توانیم فرمان روشن یا خاموش شدن لامپ‌ها را بدهیم یا حتی با اسم یعنی لامپ اتاق خواب یا لامپ سالن را خاموش یا روشن کنیم.

وی یادآور شد: این محصول ثبت اختراع شده و حدود ۵ ماه است که به تولید رسیده و اکنون به صورت تولید انبوه جهت عرضه وسیع در بازار داخلی در دست است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زهرا داوودنژاد چگونه سلطان نوشابه شد؟ + بیوگرافی و تنها عکس همسر جذابش !