مدال انفرادی در ورزش تیمی؛ نخستین مدال جهانی بسکتبال


مدال انفرادی در ورزش تیمی؛ نخستین مدال جهانی بسکتبال

مدال شادی عبدالوند در جام جهانی بسکتبال سه نفره، نخستین مدال جهانی بسکتبال...

مدال انفرادی در ورزش تیمی؛ نخستین مدال جهانی بسکتبال مدال شادی عبدالوند در جام جهانی بسکتبال سه نفره، نخستین مدال جهانی بسکتبال آقایان و بانوان بود، هر چند این مدال در بخش انفرادی برای این رشته تیمی به دست آمد.
شادی عبدالوند عضو تیم ملی سه نفره بانوان ایران در مسابقه مهارت‌های انفرادی جام جهانی هلند به مدال برنز رسید. مدالی که به جامعه بسکتبال بانوان بعد از سال‌ها زحمت تعلق دارد. بانوانی که با همه زحمت ها، مورد قضاوت قرار می‌گیرند که در کار پایه ضعیفند و مهارت‌های انفرادی آن‌ها زیر سوال می‌رود.
مدال عبدالوند هم دقیقا در همان بخشی به دست آمد که بانوان بسکتبالیست را با آن هدف می‌گرفتند، آن هم در مقابل حریفانی با سطح جهانی که بهترین‌های آن‌ها به این مسابقه آمده بودند.
در عین حال نباید فراموش کرد که مدال جهانی رشته تیمی بسکتبال در بخش انفرادی به دست آمد و بیشتر اعتبار آن را باید مانند رشته‌های انفرادی به خود مدال آورنده داد و کسانی که در پرورش این بازیکن نقش داشتند.
صفحه اجتماعی بسکتبال سه نفره، دیشب در نخستین برخورد به همه تبریک گفت و این مدال آوری را نتیجه حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، فدراسیون بسکتبال و حمایت مالی اکسون دانست! و از همه مهمتر به «کسب نخستین مدال جهانی بسکتبال بانوان توسط شادی عبدالوند» اشاره کرد؛ اما به این بازیکن تبریک جداگانه نگفت.
در ادامه،​ وزارت ورزش و جوانان نیز در پیام تبریک خود، ​ این مدال را نمایش دستاورد‌های ورزش کشور دانست و به شخص این بازیکن تبریک نگفت.
طبیعی است که هر مدال جهانی در بخش انفرادی هم باعث شادی همه مردم و سرافرازی جامعه ایران می‌شود، ​ ضمن اینکه زحمات کمیته‌ها و فدراسیون‌ها برای ورزشکاران انکارناپذیر است؛ اما کار اصولی و سیستمی بیشتر در بخش تیمی نمایان می‌شود و نبوغ یا تلاش فردی در بخش انفرادی پررنگتر است.
تفاوت سطح تیمی بسکتبال سه نفره بانوان ایران با حریفان جهانی در جام جهانی هلند به خوبی نمایان شد. بیشتر این تفاوت‌ها هم به تجربه کمتر بین المللی یا برخی امکانات این رشته بر می‌گردد که امیدواریم مسئولان ورزش علاوه بر تبریکات به تقویت بیشتر این بخش هم کمک کند.

مدال انفرادی در ورزش تیمی؛ نخستین مدال جهانی بسکتبال فرشته سیفی ناجی
خبرنگار تحریریه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید