راهنمای خرید مبل تختخواب‌ شو و مبل چستر


راهنمای خرید مبل تختخواب‌ شو و مبل چستر

مبلمان در زندگی کنونی ما نقش مهمی را ایفا می‌کند پس بهتر است در مورد مدل‌های مختلف آن اطلاعات بیشتری کسب کرد تا بتوان با بینایی بیشتری محصول مطابق باسلیقه خود را خرید کنید تا رضایت کامل صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام چوبکده ایرانیان، ما در این متن به بررسی دو مدل مبل تختخواب شو و مبل چستر که بازار زیادی از مبلمان راحتی را به خود اختصاص داده می‌پردازیم.

مبل تختخواب شو از خانواده مبل‌های راحتی تمام پارچه هستند که بیشتر برای افرادی که از فضای کمی در منزل خود بهره می‌برند استفاده می‌شود، زیرا مبل راحتی شما درعین‌حال می‌تواند یک تخت خواب نرم و راحت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

راهنمای خرید مبل تختخواب‌ شو و مبل چستر

انواع مبلمان تختخواب شو

۱- مبلمان تختخواب شو کامل: در این نوع مدل پشتی مبل ۹۰ درجه چرخش به سمت پشت دارد و با هل دادن دست به سمت عقب با فشار روی پشتی مبل خوابیده و با نشیمن مبل در یک سطح قرارگرفته و حالت تخت خواب دو نفره را برای شما به ارمغان می‌آورد. در اکثریت این مدل‌ها فقط کاناپه‌های ۳ نفره مبل قابلیت تخت خواب شو را داراست و ست کامل آن‌ها شامل دو عدد سه نفره هستند و دو عدد مبل تک نفره می‌باشد. در این نوع مدل مبل‌های دو نفره تولید نمی‌شود علت آن هم این است که قابلیت تخت خواب شدن را ندارند پس بر این اساس تمامی مدل‌ها دارای دو عدد کاناپه ۳ نفره و دو عدد تکنفره می‌باشند.

۲- مبلمان مکانیزم: در این نوع مبلمان چرخش ۹۰ درجه پشتی حذف‌شده و به‌جای آن پشتی مبل را با کمی هل دادن می‌توان به سمت عقب کشید که در کلاف این مدل‌ها در پشتی آن از ریل برای عقب جلو کردن پشتی استفاده می‌شود که این مدل‌ها اکثراً برای جلو تلویزیون استفاده می‌شود در عین راحتی می‌توان از فضای نشیمن بیشتری، برای رفع خستگی استفاده کرد و با لذت هر چه تمام‌تر به تماشای تلویزیون و برنامه موردعلاقه خود پرداخت.

راهنمای خرید مبل تختخواب‌ شو و مبل چستر

مبلمان راحتی چستر

خب مدل دومی که در اینجا راجع به آن صحبت می‌کنیم مبلمان تازه و به‌روز چستر می‌باشد که در بازارهای مختلف فروش مبل حتماً در هر نمایشگاهی چند مدل از آن را عرضه می‌شود و شناخت در این نوع مدل شما رو بیشتر جذب این محصول می‌کند، چون مبلمان چستر از نظر ظاهر و زیبایی در درجات بالاتری از سایر مدل‌های راحتی موجود در بازار برخوردار می‌باشند.

مبل چستر از پشتی کوتاه‌تری نسبت به سایر مدل‌های راحتی برخوردار می‌باشد در پشت آن، در قسمت تکیه‌گاه و دسته مبل از لمسه دوزی یا لمسه زنی استفاده می‌کنند و در بعضی از مدل‌ها نشیمن آن نیز لمسه کار می‌شود.

راهنمای خرید مبل تختخواب‌ شو و مبل چستر

انواع مبل راحتی چستر

۱. مبل راحتی چستر لمسه دوزی

در این نوع مدل‌های چستر لمسه های روی کار تماماً دست خیاط دوخته می‌شود و بعد از اتمام کار رویه‌کوب‌ها پارچه مبل را بر تن کلاف مبل می‌کنند و تمامی اندازه‌ها دقیق و بدون چین‌وچروک و تمیزکار می‌شود ولی حالت چستر دستی را نداشته و طرح اصلی چستر را نمایش نمی‌دهد.

۲. مبل راحتی چستر لمسه زنی

در این مدل از مبل راحتی چستر رویه‌کوب‌ها تمامی لمسههای موجود روی مدل را به‌صورت دستی ایجاد می‌کنند که هم از نظر زمان تولید آن‌وقت بیشتری نسبت به لمسه دوزی و دقت خیلی بالاتری نیاز هست.

این نوع مدل‌ها قیمت بیشتری نسبت به مدل‌های لمسه دوزی دارند و از ارزش بالاتری برخوردار هستند و مدل اصلی مبل چستر را به رخ می‌کشند.

جمع‌بندی

در خرید این نوع مبلمان همانند سایر مدل‌ها باید در جنس چوب که برای کلاف مبل استفاده شده، توجه کرد که بهترین جنس چوب به ترتیب چوب راش، چوب توسکا، چوب روس … می‌باشند. چوب روسی از نظر کیفیت و قیمت تقریباً در اکثر مبل‌های باکیفیت امروزی استفاده می‌شود.

پایه‌ها باید چوب راش کار شود به خاطر دوام و قدرت این نوع چوب، چون فشار تمامی مبل بر روی پایه‌هاست و چوب راش از زیبایی به خصوصی بین چوب‌ها داراست.

ابر و اسفنج باید از تراکم و حجم استانداری استفاده شود که در طولانی‌مدت اسفنج پشتی و دسته‌ها و کف مبل راحتی نخوابد زیرا هم شکل مبل راحتی تغییر خواهد کرد و هم از راحتی آن کاسته می‌شود

تسمه کشی بسیار مهم است: بعضی از تولیدکنندگان از فنر استفاده می‌کنند و بعضی هم از کش‌های پهن به کار می‌برند که بین این دو مهم‌ترین مورد فقط کیفیت استفاده از کش یا فنر مهم است و تفاوت چندانی باهم ندارند.

بخش بعدی و مهم‌ترین قسمت بخش ظاهری مبل راحتی پارچه آن است در مبلمان راحتی تختخواب‌شو اکثر پارچه مبلی‌ها قابل استفاده هستند ولی در مبل راحتی مدل چستر چرم پیشنهاد می‌شود که زیبایی مبل راحتی چستر را چند برابر می‌کند ولی با توجه به قیمت بالای چرم در بازار یکسری پارچه‌هایی تولید می‌شوند که ظاهر چرم داشته ولی در اصل پارچه می‌باشند (۷۰ درصد پارچه و ۳۰ درصد چرم) این نوع چرم پارچه‌ها هم برای مبل چستر بیشتر استفاده می‌شوند که از قیمت خوبی هم برخوردار هستند.

برای تماشا و خرید انواع مبلمان راحتی تخت خواب شو و چستر می‌توانید وارد سایت چوبکده ایرانیان بشوید.

انتهای رپرتاژ خبری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید