روستای تیجرد ابرکوه میزبان گردشگران داخلی و خارجی


استاندار یزد: دهکده توریستی تیجرد ابرکوه مهم‌ترین قطب گردشگری ایران است.

پول‌نیوز - پروژه گردشگری دهکده توریستی روستای تیجرد ابرکوه با مجوز اقامتگاه سنتی درجه ‌یک و در قالب طرح بازسازی و مرمت قلعه تیجرد که یکی از آثار منحصر و به جا مانده از دوره قاجاریه است، با مشارکت بخش خصوصی در حال تکمیل بوده و به‌ زودی به بهره ‌برداری خواهد رسید.

به گزارش گروه گردشگری پول‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ ابرکوه که هم‌اکنون زیستگاه پیرترین موجود زنده ایرانی(سرو ۴۵۰۰ ساله) است، در آینده‌ای نه‌ چندان دور میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از سراسر جهان در بزرگ‌ترین دهکده توریستی خواهد بود.

روستای تیجرد ابرکوه میزبان گردشگران داخلی و خارجی

"محمدعلی طالبی” استاندار یزد در سفر یک ‌روزه خود به ابرکوه از پروژه دهکده توریستی تیجرد بازدید و در حاشیه آن، تصریح کرد: ابرکوه یکی از ۱۴ شهر نمونه گردشگری کشور معرفی شده و دارای پتانسیل‌های بسیاری در بخش گردشگری است که این مجموعه در حال ساخت نیز می‌تواند به‌عنوان یک ظرفیت فوق‌العاده، به یکی از قطب‌های گردشگری ایران تبدیل شود.

طالبی همچنین با تأکید بر ضرورت تکمیل پروژه ‌های نیمه ‌تمام استان به منظور بهبود وضعیت اشتغال و فضای کسب ‌وکار، خاطرنشان کرد: استانداری حمایت و مساعدت همه مدیران دستگاه‌ های استانی را در راستای تسریع در روند راه‌اندازی این طرح جلب خواهد کرد.

با توجه به اهمیت رفع مشکل اشتغال در ابرکوه از دیدگاه استاندار و تأکید وی بر به‌کارگیری نیروهای بومی پیش‌بینی می‌شود، این مجموعه پس از راه‌اندازی به‌طور مستقیم برای یکصد نفر از اهالی شهرستان فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

در ادامه مدیرعامل پروژه مذکور، اذعان کرد: دهکده توریستی و عشایری تیجرد شامل یک قلعه تاریخی، ۳۰ اتاق، دو موزه، رستوران و کافی‌شاپ، بخش رصد ستارگان، زمین‌ ورزش، محوطه ‌بازی کودکان، برکه و استخر ماهیگیری، بیش از ۲ کیلومتر قنات و باغات میوه، باند و حدود ۲۰ سیاه‌چادر در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار، ایجاد می‌شود.

امیرحسین زرنگار به بازدید دکتر علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی از این طرح اشاره کرد و گفت: محوریت و رویکرد اصلی برنامه ‌های دهکده توریستی تیجرد، آشنایی گردشگران با یک زندگی ساده روستایی و عشایری و زندگی مردم کهن، بدون دخالت فنّاوری و فناوری روز است که می‌توانند در قالب برنامه‌های مفرح، این نوع زندگی را طی چند روز تجربه کنند.

زرنگار از پیشرفت ۸۰ درصدی فاز اول و صرف تاکنون حدود ۵۰ میلیارد ریال سرمایه در این حوزه خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود مجموعه نامبرده در صورت تزریق اعتبار و حمایت همه‌جانبه مسؤولین در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل دهکده توریستی تیجرد علاقه به سرزمین مادری و توسعه و پیشرفت زادگاه خود را یکی از انگیزه‌های کلید زدن این طرح برشمرد و یادآور شد: با توجه به موقعیت ویژه ابرکوه با داشتن بیش از ۴۰۰ اثر طبیعی، تاریخی و همچنین قرار داشتن در مرکز مثلث گردشگری یزد، شیراز و اصفهان، چنین پروژه‌هایی می‌تواند ضمن تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، گامی مؤثر در ایجاد رونق تولید و توسعه اقتصادی شهرستان باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنج عضو استان قم به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی "قاف" راه یافتند