افزایش سرمایه 20 میلیاردتومانی در انتظار وایران


اعطای تسهیلات به مبلغ 300 میلیارد تومان، بازپس گیری 40 میلیاردتومان دیگر از مطالبات شرکت و همچنین اخذ وام 50 میلیاردتومانی از بانک ها و افزایش سرمایه 20 میلیاردتومانی از جمله برنامه های لیزینگ ایرانیان در سال جاری محسوب می شوند.

افزایش سرمایه 20 میلیاردتومانی در انتظار وایران





به گزارش بورس نیوز، محمدرضا نورمحمدی مدیرعامل شرکت لیزینگ ایرانیان در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت با بیان اینکه در حال حاضر سرمایه این شرکت 100 میلیارد تومان است، گفت: آخرین افزایش سرمایه شرکت در سال 85 انجام شده و تلاش های هیات مدیره برای افزایش سرمایه مجدد تابحال به نتیجه ای نرسیده بود.

وی تسویه بدهی مالیاتی 18 میلیاردتومانی را یکی از اقدامات مهم این شرکت در سال مالی 97 دانست و افزود: بازپس گیری و فروش املاک نیز یکی دیگر از اقدامات شرکت محسوب می شود که به تبع آن چهارملک مجموعا به مبلغ 31 میلیاردتومان به فروش رسیده و سود حاصل از آن سودآوری 10 میلیارد تومانی برای شرکت به همراه داشته است.

نورمحمدی با اشاره به اینکه اکنون مانده مطالبات شرکت 117 میلیاردتومان برآورد می شود، ادامه داد: درآمد شرکت در سال 97 حدود 1000 میلیاردتومان بود همچنین قیمت سهم شرکت نیز80 درصد افزایش یافت که از این لحاظ شرکت لیزینگ ایرانیان دارای رتبه نخست در میان سایر شرکت‌های این صنعت است.

مدیرعامل لیزینگ ایرانیان خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات به مبلغ 300 میلیارد تومان، بازپس‌گیری 40 میلیاردتومان دیگر از مطالبات شرکت و همچنین اخذ وام 50 میلیاردتومانی از بانک ها و افزایش سرمایه 20 میلیاردتومانی از جمله برنامه های لیزینگ ایرانیان در سال جاری محسوب می شوند.

براساس این گزارش، در ادامه این مجمع گزارش عملکرد هیات مدیره و حسابرسی شرکت لیزینگ ایرانیان قرائت شد که مشروح آن را در ذیل می خوانید:
افزایش سرمایه 20 میلیاردتومانی در انتظار وایران

تاریخچه لیزینگ ایرانیان


شرکت لیزینگ ایرانیان (سهامی عام) در 26 شهریور 1381 تاسیس و تحت شماره 192064 در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری به ثبت رسیده است. این شرکت با سرمایه گذاری مشترک گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو تاسیس و با همکاری تعدادی از مدیران و کارشناسان مجرب و متخصص شروع به فعالیت نموده است.

در سال 1384 با توجه به توسعه روزافزون فعالیت های شرکت، به استناد صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 1384/08/07 نام شرکت از لیزینگ خودرو ایرانیان (سهامی خاص) به لیزینگ ایرانیان (سهامی عام) تغییر نام یافت.

در سال 1386 و پس از تصویب دستورالعمل اجرایی تاسیس و نحوه فعالیت و نظارت بر شرکت های لیزینگ (واسپاری) از سوی شورای پول و اعتبار؛ شرکت لیزینگ ایرانیان پس از مطابقت کامل مفاد اساسنامه خود با ضوابط و مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، موفق شد تا مجوز فعالیت خود را تحت شماره 69479 از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت نماید.

در سال 1388 پس از انجام ارزیابی رسمی از سوی کارشناسان بانک مرکزی، شرکت موفق به دریافت مجوز فعالیت سه ساله تحت شماره 238516 از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گردید. در همین سال شرکت به منظور بهره مند نمودن صاحبان محترم سهام از مزایای

مرتبط با ورود شرکت به بازار فرابورس کشور، پس از طی تشریفات قانونی مربوطه و به پشتوانه شفافیت در نحوه عملکرد و گزارشگری مالی و همچنین اهتمام همه جانبه مدیران و کارکنان خدوم و ساعی خود، توانست با ثبت رکوردی بی سابقه در سازمان بورس و اوراق بهادار کشور، تنها در مدت 12 روز از زمان ارائه درخواست پذیرش به سازمان بورس و با استناد به نامه شماره 0125/پ/88 شرکت فرابورس ایران در هیئت پذیرش مورد پذیرش قرار گرفته و با نماد "وایران" نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به ثبت برسد.

در سال 1389 لیزینگ ایرانیان با اتکا به دانش، توانمندی و تخصص سرمایه های انسانی خود ضمن دریافت مجدد گواهی نامه ISO9001-2008 ، وارد عرصه ای متفاوت از فروش در صنعت لیزینگ کشور شد و توانست ضمن ثبت رکوردی بی سابقه در فروش انواع خودروهای سبک تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو، سود هر سهم خود را به نحو قابل ملاحظه ای افزایش دهد و بستر مناسبی را برای افزایش ارزش ثروت سهامدارانش ایجاد نماید. از سوی دیگر در همین سال لیزینگ ایرانیان با دیدگاه مشتری مدارانه خود، طرح "یکپارچه سازی ارائه خدمات پس از فروش" را با الگوبرداری از نظام بانکی کشور طراحی و با موفقیت پیاده سازی نمود که ماحصل آن افزایش رضایتمندی مشتریان و کاهش هزینه های جاری سازمان بود.


اهداف کلان سازمانی:

افزایش میزان سود آوری
جذب منابع مالی ارزان قیمت
ارتقاء سطح رضایت مشتریان
ارتقاء سطح رضایت کارکنان و افزایش مشارکت ایشان در تصمیم سازی سازمانی
بهبود جایگاه شرکت در بین شرکتهای بورسی



سرمایه و ترکیب سهامداران


سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ 1 ملیون ریال بوده که طی 4 مرحله به شرح زیر به مبلغ 1000 میلیاردریال افزایش یافته است.


افزایش سرمایه 20 میلیاردتومانی در انتظار وایران

ترکیب سهامداران


سهامدارانی که در پایان سال مالی منتهی به 29/12/97 و تاریخ تایید گزارش دارای مالکیت بیش از 8 درصد سهام شرکت لیزینگ ایرانیان هستند به شرح مندرج در جدول زیر است.

افزایش سرمایه 20 میلیاردتومانی در انتظار وایران


شرکت از منظر بورس اوراق بهادار


شرکت در تاریخ 19/12/88 وارد فرابورس شد و در تاریخ 18/10/92 در گروه واسطه گری مالی بورس اوراق بهادار تهران با نماد وایران درج شد و سهان آن برای نخستین بار در تاریخ 14/11/92 مورد معامله قرار گرفت. همچنینی در تاریخ 29/12/97 وضعیت سهام شرکت طی 9 دوره اخیر به شرح زیر بوده است:

افزایش سرمایه 20 میلیاردتومانی در انتظار وایران

جایگاه شرکت در صنعت


طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی بانک مرکزی حدود 300 شرکت لیزینگ در کشور به ثبت رسیده اند که از این تعداد شرکت لیزینگ ایرانیان جز معدود شرکت هایی است که توانیته مجوز فعالیت از بانک مرکزی را دریافت کند. نکته قابل تامل تر آنکه اکثر این شرکت ها به بانک های بزرگ کشور و یا گروه های خودروسازی وابسته هستند و در تامین منابع مالی و یا محصولات قابل ارائه خود با کمترین مشکل روبه رو هستند . درحال حاضر شرکت های فعال در صنعت لیزینگ در زمینه محدودی به فعالیت می پردازند که عمدتا مرتبط با صنعت خودروسازی است و این در حالیست که لیزینگ ایرانیان با رعایت کامل قوانین و مقررات بانک مرکزی پرتفوی متنوعی از سرمایه گذاری های اجاره ای را نگهداری می کند.




وضعیت مالی شرکت لیزینگ ایرانیان در یک نگاه

افزایش سرمایه 20 میلیاردتومانی در انتظار وایران



تغییرات در سرمایه گذاری ها

افزایش سرمایه 20 میلیاردتومانی در انتظار وایران


بررسی شاخص های مالی


سازمان مدیریت صنعتی بعنوتن مرجع رسمی کشور هرساله اطلعات مالی و عملکردی شرکت‌های بزرگ ایران را جمع آوری،بررسی و شرکت های برتر را برحسب این اطلاعات رتبه بندی می کند.

براساس این بررسی ها و طربق آخرین آمار موجود، شرکت لیزینک ایرانیان در 10 سال متوالی حائز جایگاهی در خور تحسین شده که این مهم نقطه اعتماد و اطمینانی است برای سهامداران و مشتریان شرکت.


اطلاعات مندرج در جدول زیر رتبه شرکت را از منظر شاخص های مالی مختلف در گروه واسطه گری مالی برای 3 سال آخر مذکور آورده است.


افزایش سرمایه 20 میلیاردتومانی در انتظار وایران


تجزیه و تحلیل عملکرد مالی

افزایش سرمایه 20 میلیاردتومانی در انتظار وایران

چشم انداز شرکت لیزینگ ایرانیان در صنعت لیزینگ

با وجود مشکلات عدیده سال های اخیر که منجر به تعطیلی و یا محدودیت در فعالیت تعداد کثیری از بنگاه های اقتصادی کشور شده است، حضور موثر و غرورآفرین شرکت لیزینگ ایرانیان در صحنه نظام اقتصادی کشورگویای مدیریت کارآمد و اتخاذ تصمیمات درست و راهبردی درکنار استفاده از نیروهای متخصص و زبده است.

در کنار توسعه و پیشرفت روزافزون شرکت لیزینگ ایرانیان حامیان همیشگی و توانمندما، شرکت تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو، همچون بازویی قدرتمند دررشد و اعتلای هرچه روزافزون شرکت حضوری همیشگی داشته اند.

شرکت لیزینگ ایرانیان در راستای نیل به چشم انداز خود می کوشد تا سال 1398 با ایجاد تونایی متفاوت و قابل تشخیص در صنعت لیزینگ، در جایگاه بهترین موقعیت برای رقابت درازمدت قرار گیرد.

با امید به حمایت های بی دریغ سهامداران گرانقدرخود که سرمایه های معنوی ما می باشند امید داریم تا همچون سنوات گذشته بتوانیم ضمن دست یابی به اهداف تعیین شده و ارتقاء جایگاه خود در صنعت لیزینگ کشور با تحقق سودی مناسب قدردان اعتماد سهامداران این شرکت باشیم.



اهداف آتی شرکت لیزینگ ایرانیان در سال 98

اهداف استراتژیک شرکت در سال 98 شامل بهینه سازی ساختارمالی و ساختار فروش به منظور افزایش ضریب نفوذ عملیات لیزینگ در بازار ایران است.در راستای تحقق اهداف استراتژیک یاد شده و باتاکید مضاعف بر آگاهی، به بیان اهداف عملیاتی تدوین شده برای سال 98 خواهیم پرداخت.

1) ارتقاء سطح رضایت مشتریان

2) افزایش میزان سودآوری از طریق ورود به بازارهای متنوع لیزینگ

3) جذب منابع مالی ارزان

4) بهبود جایگاه شرکت در بین شرکت های بورسی

5) ارتقاء سطح رضایت کارکنان و افزایش مشارکت ایشان در تصمیم سازی




براساس این گزارش در پایان مجمع مقرر شد که سود 160 ریالی به هر سهم اختصاص یابد همچنین حق حضور اعضای غیرموظف و پاداش هیات مدیره نیز به ترتیب 9000000ریال و 1500 میلیون ریال تعیین شدند.




حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته