آل خلیفه تاوان خیانت به فلسطین را خواهد داد


آل خلیفه تاوان خیانت به  فلسطین را خواهد داد

مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی: آل خلیفه با اجلاس منامه تاوان خیانت به ارمان فلسطین را خواهد داد

حسین امیرعبداللهیان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: بحرین خودش کشوری بی ثبات است و اتفاقاً آن بخش از انتفاضه‌ای که در پی طرح معامله قرن علیه رژیم صهیونیستی آغاز خواهد شد، ترکش هایش به طور جدی آل خلیفه را دربر خواهد گرفت و از حالا شواهدش را می‌بینیم.
مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی با پیش بینی ناکامی طراحان اجلاس منامه تصریح کرد:با تبیین ماهیت طرح معامله قرن آن را نسخه قبلی طرح خاورمیانه بزرگ یا جدید دانست که در جنگ سی و سه روزه از جانب آمریکایی‌ها مطرح و اعلام شد که حزب الله لبنان و مقاومت اسلامی شکست می‌خورند و رژیم صهیونیستی برنده میدان خواهد شد و نقشه جدید خاورمیانه براساس آن ترسیم می‌شود.

معامله قرن طرح شکست خورده دو دهه پیش

وی افزود: طرح موسوم به معامله قرن همان طرح خاورمیانه جدید است که در دوره ترامپ، کوشنر داماد صهیونیستش با نزدیکی به صهیونیست‌ها و شخص نتانیاهو تلاش دارد آن را روزآمد و با نام معامله قرن مطرح کند بنابراین طرحی است که دو دهه پیش به شدت شکست خورد و هیچ محتوای جدیدی ندارد.

امیرعبداللهیان همچنین درباره تاثیرات اجرای این طرح بر افزایش تنش‌ها در غرب آسیا و احتمال شکل گیری انتفاضه جدید گفت: تبلیغات آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها درباره این طرح بیشتر از واقعیات اجرای آن بر روی زمین است و اگر بخواهیم نگاهی واقع بینانه به آن داشته باشیم در اتفاقی که روی داد تابلوی کنسولگری امریکا در قدس شریف به نام سفارت این کشور تغییر کرد، اما هیچ کشور دیگری حاضر نشد سفارتش را در بیت المقدس افتتاح کند.
دستیار ارشد رئیس مجلس در امور بین الملل تاکید کرد: ترامپ بطور یک جانبه اعلام کرد که قدس پایتخت اسرائیل است، اما هیچ کس اعم از اروپایی ها، سازمان ملل و کشور‌های اسلامی این را نپذیرفتند و او به طور یکجانبه گو اینکه از جیب پدرش هزینه می‌کند اعلام کرد که بلندی‌های جولان متعلق به اسرائیل است، اما هیچ کس این را نمی‌پذیرد و تحولات نشان داد که بلندی‌های جولان به سوریه و صاحبان اصلی اش باز خواهد گشت.
امیرعبداللهیان، طرح معامله قرن را یکی از اقدامات نسنجیده ترامپ دانست که نه فقط روی زمین دستاوردی برای امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نخواهد داشت بلکه دستاورد بزرگی را نصیب محور مقاومت و فلسطینی‌ها می‌کند و دور جدیدی از انتفاضه علیه رژیم صهیونیستی آغاز خواهد شد.
وی افزود: اگر یکی دو دهه پیش از انتفاضه صحبت می‌کردیم انتفاضه سنگ در برابر موشک و راکت اسرائیلی بود، اما اکنون اگر از انتفاضه فلسطینی‌ها سخن می‌گوییم صحبت از موشک در برابر موشک و راکت در مقابل راکت است بنابراین انتفاضه جدید، صرفا انتفاضه سنگ و پرچم فلسطینی نخواهد بود.

آوارگان فلسطینی در پی بازگشت به سرزمین مادری


این دیپلمات ارشد همچنین درباره برنامه نهایی طراحان معامله قرن در خصوص آوارگان فلسطینی گفت: طراحان این طرح در پی این هستند که موضوعی به نام آوارگان فلسطینی را کلا از دستور کار خارج کنند به همین علت در حال رایزنی و تطمیع برخی کشور‌ها هستند که آوارگان فلسطینی در آن سکونت دارند.
امیرعبداللهیان افزود: به طور مشخص اردن و برخی کشور‌های دیگر در پی این هستند که امکان بازگشت آوارگان فلسطینی را کلا منتفی کنند، اما به آنان وعده بدهند که این فلسطینی‌ها می‌توانند در کشور‌هایی که سکونت دارند تابعیت بگیرند که این موضوع چالش‌های جدی میان اردن، مصر و حتی برخی متحدان امریکا ایجاد کرده است.
وی گفت: به همین علت هیچ اتفاق خاصی نمی‌تواند در این مسئله رخ بدهد، زیرا آوارگان فلسطینی در پی بازگشت به سرزمین مادری شان هستند.
امیرعبداللهیان، طرح معامله قرن را از نظر ساختار، محتوا و واقعیات اجرا روی زمین با تناقضات بسیار جدی مواجه دانست، زیرا واقعیات منطقه و فلسطین در آن مدنظر قرار نگرفته است.
مدیرکل امور بین الملل مجلس همچنین درباره ارتباط طرح معامله قرن با موضوع شهرک نشینان صهیونیست گفت: در این موضوع رژیم صهیونیستی به رغم قطعنامه‌های سازمان ملل و توصیه‌های اخیر پارلمان اروپا نه فقط شهرک سازی‌ها را متوقف نکرده بلکه به آن ادامه داده است.
وی افزود: در طرح معامله قرن حتی اگر جنبه سیاسی و تبلیغاتی آن از جانب امریکایی‌ها اوج بگیرد یکی از بازخورد‌هایی که از جانب مقاومت و مردم فلسطین شاهد خواهیم بود موضوع ناامن سازی شهرک‌های صهیونیستی است، زیرا تجاوزات رژیم اشغالگر قدس ادامه می‌یابد.
امیرعبداللهیان اضافه کرد: در طرح مقابله قرن، رژیم صهیونیستی به ظاهر در پی این است که شهرک سازی‌ها را متوقف کند، اما در پشت پرده مذاکراتی است که در پی در نظر گرفتن حداقل‌ها برای فلسطینیان هستند و توسعه شهرک سازی‌ها را حتی تا کرانه باختری در دستور کار دارند.
دستیار ارشد رئیس مجلس در امور بین الملل همچنین درباره آسیب‌های ناشی از به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی بر جهان اسلام تاکید کرد: هیچ کس آمادگی این را ندارد که قدس شریف را به عنوان پایتخت دولتی یهودی به رسمیت بشناسد و هیچ یک از کشور‌های اسلامی نیز در شرایطی نیستند که بتوانند این موضوع را بپذیرند.
وی افزود: مصر و اردن به عنوان دو طرف اصلی این موضوع، خط قرمزشان این مسئله است چنان که مقاومت اسلامی، مردم فلسطین و جهان اسلام نیز در این باره خط قرمز اساسی دارند به همین علت اساساً حتی در رویا هم نمی‌توانند روزی را ببینند که روزی قدس شریف به عنوان پایتخت کشوری یهودی به نام اسرائیل به رسمیت شناخته شود.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: تحقق این رویا برای صهیونیست‌ها غیرممکن است، زیرا تقدس قدس شریف در ذهن مسلمانان و مسیحیان این اجازه را به طراحان صهیونیست معامله قرن نمی‌دهد.
وی همچنین درباره خیانت برخی سران کشور‌های عربی در موضوع به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر قدس تصریح کرد: عربستان سعودی، امارات و بحرین در جهان عرب در این باره گوی سبقت را از یکدیگر می‌ربایند و با سیاست نادرستشان در پی این هستند که رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته شود، اما حتی در درون این کشور‌ها نیز چالش‌های جدی در این باره وجود دارد.
امیرعبداللهیان هشدار داد: بنابراین اگر روزی چنین موضوعی بخواهد به طور پررنگ مطرح شود آغاز انتفاضه‌ای خواهد بود که رژیم صهیونیستی را با انفجار مواجه خواهد کرد.
این کارشناس ارشد مسائل سیاسی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره دستور کار برگزاری اجلاس منامه بر محور سرمایه گذاری و اهداف این اجلاس گفت: جنبه اقتصادی طرح معامله قرن از این تفکر ترامپ ناشی می‌شود که او عربستان و برخی کشور‌های حوزه خلیج فارس را به گاو شیرده تشبیه کرد.
وی افزود: علت اینکه کنفرانس اقتصادی طراحی کرده اند برای این است که در سال‌های اخیر صهیونیست‌ها به این نتیجه رسیدند که حساسیت‌ها و باور‌های جدی در موضوع قدس و فلسطین وجود دارد و امکان عادی سازی روابط دیپلماتیک میان کشور‌های اسلامی با آنان وجود ندارد، اما روابط تجاری ممکن است.
امیرعبداللهیان اضافه کرد: به همین علت سعی کردند از دریچه تجارت وارد تعامل با کشور‌هایی مانند عربستان سعودی، امارات و بحرین شوند؛ آنان تصورشان این است که اکنون هیچ آمادگی برای معامله قرن وجود ندارد، اما ترامپ و دامادش که تاجرمسلک هستند تصور می‌کنند با دادن وعده و نشان دادن در باغ سبز اقتصادی اهدافشان را پیش ببرند.
وی دادن وعده‌های اقتصادی به فلسطینیان، مانند بازسازی غزه، کمک به وضع کرانه باختری، ​ ایجاد فرودگاه در بخشی از سینا و ایجاد بندر برای تجارت با فلسطینیان و رفت و آمد آنان را بخشی از وعده‌های طراحان معامله قرن برشمرد.
دستیار ارشد رئیس مجلس در امور بین الملل گفت:، اما هزینه‌ها و سرمایه گذاری‌ها برای این کار را قرار نیست اروپایی‌ها به عهده بگیرند، زیرا آنان حتی مقامات ارشدشان اساساً از محتوای این طرح آگاهی ندارند چنان که اخیراً​ در مصاحبه هایشان اعلام کردند که از این مسئله بی اطلاع اند ضمن اینکه منطق ترامپ را در این موضوع قبول ندارند.
امیرعبداللهیان افزود: قرار است هزینه این اقدامات در طرحی پنهان از جانب عربستان و امارات تامین شود و مردم فلسطین حس کنند که به سطحی از رفاه می‌رسند و تمرکز کنفرانس منامه بر معامله قرن در چارچوب مسائل اقتصادی شکل می‌گیرد تا افراد برای گردهمایی در آن انگیزه داشته باشند.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا عده‌ای اجلاس منامه را از قبل شکست خورده می‌دانند تصریح کرد: صرف نظر از اینکه آیا این نشست در بحرین می‌تواند برگزار شود یا نه، این اجلاس به چند علت نمی‌تواند موفق شود البته در شرایط امنیتی خاصی با فشار‌های برخی دولت‌های خائن در جهان عرب مانند عربستان سعودی تعدادی از نمایندگان کشور‌ها را می‌توانند دور هم جمع کنند.
امیرعبداللهیان افزود: این اجلاس در منامه برگزار می‌شود که هیچگاه ظرفیت حل بحران‌های داخلی در کشور خودش را هم ندارد چه برسد به پرونده خاورمیانه‌ای و پرونده فلسطین که آنان در چنین پرونده‌ای از ظرفیت‌های لازم برخوردار نیستند همچنین چالش‌های جدی بر سر چرایی برگزاری این اجلاس، اهداف و تأثیرات آن وجود دارد به ویژه میان اروپا و امریکا که باوجود برخی مواضع مشترک در این باره اختلاف دارند.
وی بحرین را کشوری بی ثبات دانست و با پیش بینی اصابت ترکش‌های ناشی از شکل گیری انتفاضه ضد صهیونیستی به حکومت این کشور هشدار داد: آل خلیفه باید خودش را برای موجی از شورش‌های مردمی جدید به علت خیانت به آرمان‌های اصیل مردش آماده کند.
این کارشناس ارشد مسائل سیاسی افزود: از همه مهمتر اینکه معامله قرن جزئی از طرح شکست خورده خاورمیانه جدید است بنابراین وقتی اصل این طرح از دو دهه پیش شکست خورده و پس از روزآمد شدن، آرزو‌های بلند صهیونیست‌ها به برگزاری جلسه کوچک اقتصادی در منامه تبدیل شده است نشان دهنده شکست این اجلاس محسوب می‌شود.
امیرعبداللهیان همچنین درباره پیش بینی اش از اجلاس منامه و میزان قابل اجرا بودن نتایج این اجلاس بار دیگر هشدار داد:​ این اجلاس حداکثر در حد شوئی مانند بازگشایی سفارت امریکا در قدس شریف خواهد بود، اما تبعاتش عمدتاً دامان رهبران برخی کشور‌های عرب، صهیونیست ها، ترامپ و کاخ سفید را خواهد گرفت.
وی پیش بینی کرد:​ این اجلاس نه تنها در مرحله اجرا هیچ دستاوردی برای طراحانش نخواهد داشت بلکه موج عظیمی از مشکلات را برای طراحانش ایجاد می‌کند و خواهید دید که در آینده‌ای نزدیک از این موضوع بازخواهند گشت.
مدیرکل امور بین الملل مجلس گفت:​ در طرح معامله قرن نوعی غلو وجود دارد و به این علت آن را معامله قرن نامیده اند که می‌خواهند القا کنند که در صد سال گذشته چنین معامله‌ای صورت نگرفته و در کارشان جدی هستند، اما این همه بزرگ نمایی نشانه توخالی بودن این طرح است.
امیرعبداللهیان افزود: امریکایی‌ها اگر واقعاً درباره طرحشان محتوا داشتند حداقل باید آن را دراختیار شرکای اروپایی شان قرار می‌دادند، اما نه امریکایی‌ها و نه صهیونیست‌ها محتوای اساسی برای این طرح ندارند و با این اقدامات شان مشکلات بزرگی برای خودشان رقم خواهند زد؛ البته توفیقات بزرگی نیز نصیب فلسطین و مقاومت اسلامی خواهند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا