اکرم امام اغلو برنده انتخابات شهرداری استانبول شد


اکرم امام اغلو برنده انتخابات شهرداری استانبول شد

شمارش 95 درصدی آرا نشان میدهد که اکرم امام اغلو نامزد حزب مخالف رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برنده انتخابات شهرداری استانبول شده است. پس از شمارش 95 درصد آرای انتخابات شهرداری استانبول اکرم امام اغلو با بدست آوردن 53.6 درصد کل آرا پیشتاز در این دوره انتخابات استانبول شده است. این رای گیری که دیروز یکشنبه 23 جون آغا شد در حدود ده...

اکرم امام اغلو برنده انتخابات شهرداری استانبول شد

شمارش ۹۵ درصدی آرا نشان میدهد که اکرم امام اغلو نامزد حزب مخالف رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برنده انتخابات شهرداری استانبول شده است.

پس از شمارش ۹۵ درصد آرای انتخابات شهرداری استانبول اکرم امام اغلو با بدست آوردن ۵۳.۶ درصد کل آرا پیشتاز در این دوره انتخابات استانبول شده است.

این رای گیری که دیروز یکشنبه ۲۳ جون آغا شد در حدود ده میلیون شهروند استانبول وارد حوزه های رای دهی شدند تا شهردار و اعضای شورای کلان شهر ترکیه (استانبول) را انتخاب کنند.

بن علی یلدیریم، نامزد شهرداری از حزب عدالت و توسعه پیروزی آقای اکرم امام اغلو را تبریک گفته است.

انتخاباتی که در ۳۱ مارچ برگزار شده بود در آن آقای امام اغلو از حزب جمهوری خواه خلق با اندک اختلاف رای از آقای علی یلدیریم که از حزب عدالت و توسعه نامزد شده بود در انتخابات استانبول پیروز شد که حزب حاکم این پیروزی را همراه با فساد خواند و آن را لغو کردند.

حزب عدالت و توسعه به رهبری رجب‌طیب اردوغان از سال ۲۰۰۲ تاکنون همواره در این انتخابات پیروز شده بود.

اما به دلیل مشکلات اقتصادی اخیر در این کشور این احتمال وجود داشت که نامزد‌های حزب آقای اردوغان دراین دوره شکست بخورند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر