طالبان 6 تن را در بدخشان کشته و بر جسد شان نوشتند دست نزنید!


طالبان در منطقه دره خُستک ولسوالی جرم ولایت بدخشان شش عضو یک خانواده پنج مرد و یک زن را تیرباران کرده اند. این شش تن که اعضای یک خانواده اند به جرم قتل ملازبیر یکی از فرماندهان طالبان مورد پیگرد و تعقیب طالبان قرار داشته و سر انجام روز گذشته پنج مرد عضو این خانواده توسط طالبان تیر باران شده اند. به تاریخ 26 رمضان ملا زبیر یکی از...

طالبان 6 تن را در بدخشان کشته و بر جسد شان نوشتند دست نزنید!

طالبان در منطقه دره خُستک ولسوالی جرم ولایت بدخشان شش عضو یک خانواده پنج مرد و یک زن را تیرباران کرده اند.

این شش تن که اعضای یک خانواده اند به جرم قتل ملازبیر یکی از فرماندهان طالبان مورد پیگرد و تعقیب طالبان قرار داشته و سر انجام روز گذشته پنج مرد عضو این خانواده توسط طالبان تیر باران شده اند.

به تاریخ ۲۶ رمضان ملا زبیر یکی از فرماندهان سرشناس طالبان بدخشان توسط شخصی به نام قاری رحیم کشته شد، قاری رحیم زن و فرزندش را به مرکز ولسوالی جرم انتقال داده بود ولی دیگر اعضای خانواده اش در روستاهای خستک مانده بودند.

طالبان به اتهام قتل ملا زبیر نخست زهرا بنت فیض الرحمان و از اعضای این خانواده را به تاریخ سوم جوزا کشتند و بعدا دیگر مردان خانواده نام برده را پیدا کرده به قتل رساندند. سپس فضل احمد ولد محمد کریم را با پسرانش سید احمد و رازمحمد و دو خواهرزاده اش عین الله و سیف الله ولدان فیض الله به تاریخ اول سرطان تیرباران کرده اند.

یک تن از این مردان در روستای «کوجگک» یک تن در روستای «ارخو» و سه تن دیگر را در روستای «پلر» از توابع خُستک در ولسوالی جرم بدخشان کشته اند.

منابع محلی می گویند طالبان بر جسدهای این کشته شدگان نوشته بودند هیچ کس حق ندارد به آن ها دست بزند. این جنازه ها پس از سه روز و بدون نماز جنازه دفن شده اند.

مولوی امان الدین مسوول عمومی طالبان بدخشان فتوای قتل اعضای این خانواده را صادر کرده و مردم را از دست زدن به اجساد شان منع کرده است.

منبابع محلی می گویند وی همچنان از کشتن یک زن از اعضای این خانواده جلوگیری کرده و فتوا داده است به همسری یکی از جنگجویان خارجی در آید این زن اینک پس از کشته شدن اعضای خانواده اش با یک تروریست خارجی در جرم بدخشان ازدواج کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته