یک مقاله ایرانی در کنفرانس بین المللی STOC ارائه شد


یک مقاله ایرانی در کنفرانس بین المللی STOC ارائه شد

پنجاه و یکمین دوره از کنفرانس STOC در حال برگزاری است، امسال برای اولین بار یک مقاله از ایران در این کنفرانس ارائه شده است.

یک مقاله ایرانی در کنفرانس بین المللی STOC ارائه شد

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی صفرنژاد بروجنی دانشجوی دکتری دانشکدۀ مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف مقاله‌ خود را با عنوان «حل بهینۀ تقریبی فاصلۀ ویرایش درختی در زمان مربعی» در پنجاه و یکمین دوره از کنفرانس ACM Symposium on Theory of Computing که در کشور آمریکا برگزار می‌شود، ارائه خواهد کرد.

مقاله پذیرفته شده توسط مهدی صفرنژاد به‌عنوان بخشی از موضوع پایان‌نامه دکتری وی به راهنمایی محمد قدسی نگارش شده است. همچنین در این مقاله محمدتقی حاجی‌آقایی و سعید صدیقین از دانشگاه مریلند همکاری داشتند.

در این مقاله یک الگوریتم تقریبی برای مقایسۀ دو ساختار درختی ارائه شده است که نسبت به الگوریتم‌های قبلی بسیار سریع‌تر است. مسئلۀ مقایسۀ ساختار‌های درختی در بیوانفورماتیک (برای مقایسۀ دو ساختار RNA)، مقایسۀ دو XML، پردازش تصویر بهینه‌سازی در کامپایلر‌ها کاربرد دارد. نسخه کامل این مقاله شامل ۵۰ صفحه است که نسخۀ چاپ شده در کنفرانس خلاصۀ ۱۲ صفحه‌ای از آن است.

پنجاه و یکمین دوره از کنفرانس ACM Symposium on Theory of Computing به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویداد‌های علوم نظری کامپیوتر در ایالت آریزونای امریکا در حال برگزاری است با این تفاوت که امسال برای اولین بار یک مقاله از ایران در این کنفرانس ارائه شده است.

گفتنی است؛ بسیاری از شاخه‌های کنونی علوم و مهندسی کامپیوتر برای اولین بار در این کنفرانس که به STOC معروف است مطرح شده‌اند که از آن جمله می‌توان به مسئلۀ P و NP در پیچیدگی محاسبات، طراحی مکانیزم در نظریۀ بازی‌ها، جست‌وجوی گروور در الگوریتم‌های کوانتومی، تحلیل هموار الگوریتم‌ها و استراتژی تقسیم و حل در طراحی الگوریتم اشاره کرد که هر کدام پس از آن به یک شاخۀ پژوهشی تبدیل شدند.

انتهای پیام/

برگزاری کنفرانس بین المللی STOC با حضور ایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»