اعتبار ملی برای تکمیل پروژه‌های ورزشی نهاوند


اعتبار ملی برای تکمیل پروژه‌های ورزشی نهاوند

سجاد سیف -  نهاوند - خبرنگار: ورزش نهاوند همیشه در عرصه‌های مختلف حرف برای گفتن داشته و کسب مدال‌های رنگارنگ ورزشی در سطوح بین‌المللی، آسیایی و کشوری گواه این ادعاست.

نگاهی کوتاه به تاریخ ورزشی این شهرستان پرآوازه نشان می‌دهد از سال‌های دور تاکنون قهرمانان و نام‌آورانی در رشته‌های مختلف پرچمدار کسب افتخارات ورزشی در میادین مختلف بوده‌اند.

اولویت‌ها

رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند با بیان این‌که برای رشد و پیشرفت ورزش در شهرستان نهاوند برنامه‌های متعددی در نظر دارد، می‌گوید: مهم‌ترین اصل توسعه ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی، اعزام شایسته تیم‌های ورزشی به مسابقات استانی، ملی و بین‌المللی، نشست فصلی با هیأت‌های ورزشی و حضور پیشکسوتان در کنار جوانان و مربیان است.

مهرداد سعدی‌نژاد در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به جذب حامی مالی بیان می‌کند: برای تحقق این مسأله باید از وجود خیران ورزشی خصوصا در زمینه فوتبال و کشتی کمک بگیریم، زیرا استعدادها و قهرمانان زیادی در این ۲ رشته ورزشی وجود دارند و قصد داریم میزبانی‌هایی را نیز در این زمینه برعهده بگیریم.

توسعه زیرساخت‌ها

رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند با اشاره به این‌که نهاوند قطب ورزش استان همدان است، توضیح می‌دهد: ورزش نهاوند به دلیل نبود اعتبارات و مسائل مالی و تکمیل نشدن زیرساخت‌های ورزشی با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کند و از میزبانی بسیاری از مسابقات به دلیل نبود خوابگاه و زیرساخت‌های ورزشی محروم است.

وی می‌افزاید: آنچه مسلم است امروز با توجه به مدرن شدن جامعه و به تبع آن بخشی از ورزش و افزایش سطح انتظارات مردمی و جامعه ورزشی باید با افزایش کمیت و کیفیت زیرساخت‌های ورزشی برای هرچه بهتر شدن و ارتقای جایگاه ورزش در شهرستان تلاش کنیم. این مهم محقق نخواهد شد مگر با تقویت و توسعه زیرساخت‌ها که باید به آن توجه ویژه داشت.

سعدی‌نژاد خاطرنشان می‌کند: در طول یک سال گذشته تجهیزات و امکانات مطلوبی برای هیات‌های ورزشی شهرستان جذب کرده‌ایم که در طول سالیان گذشته بی‌سابقه بوده است. رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند یادآور می‌شود: روزگاری ورزش نهاوند را با مجموعه علیمرادیان به عنوان پایگاه المپیک غرب کشور می‌شناختند. این مجموعه به همت خیر ورزش‌دوست و نام‌آشنای کشور حسین علیمرادیان ساخته شد. مجموعه علیمرادیان به دلیل داشتن امکانات به‌روز در زمان خود، میزبان بسیاری از رشته‌های ورزشی در کشور بود اما از آنجا که تعدد رشته‌ها و فعالیت‌های ورزشی در شهرستان نهاوند زیاد شده است و همچنین بهره‌برداری از مجموعه ورزشی علیمرادیان و سالن‌های ورزشی نهاوند از دست اداره ورزش و جوانان خارج شده متأسفانه روند میزبانی نهاوند در برگزاری مسابقات کشوری کاهش چشمگیری یافته است.

تکمیل پروژه‌های ورزشی ناتمام

سعدی‌نژاد پیگیری تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام را اولویت اصلی دستگاه ورزش استان برشمرد و خواستار حمایت‌ مسئولان استانی و شهرستانی شد. رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند اظهار می‌کند: شهرستان نهاوند ۱۰ پروژه نیمه‌کاره ورزشی دارد که بهره‌برداری از این پروژه‌ها از ضروریات مهم در توسعه ورزش شهرستان است. این پروژه‌ها به‌ طور متوسط ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. با توجه به پیگیری‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان و تأکید وی بر بازدید از وضعیت روند ساخت این پروژه‌های ورزشی، این مهم به ‌صورت هفتگی در دستور کار است.

وی با اشاره به این‌که این تعداد پروژه ورزشی نهاوند برای تکمیل و بهره‌برداری نیازمند ۱۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار است، می‌افزاید: پروژه ساخت خانه باستانی نهاوند در محل مجموعه ورزشی علیمرادیان طبق اعلام پیمانکار این پروژه دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است. همچنین پروژه‌های استخر بانوان و خوابگاه ورزشی نهاوند نیز بنا بر گزارش پیمانکار هر کدام دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد هستند.

وعده تأمین اعتبار ویژه

در شهرستان نهاوند چند پروژه نیمه‌تمام ورزشی وجود دارد که از جمله این پروژه‌ها مجتمع ورزشی بانوان نهاوند، پروژه سالن باستانی نهاوند، زمین چمن برزول، زمین چمن فیروزان، زمین چمن گیان، سالن ورزشی باباقاسم، سالن باستانی دهفول، سالن ورزشی قلعه قباد و خوابگاه ورزشکاران نهاوند است. نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در این باره می‌گوید: با توجه به ظرفیت‌ و استعدادهای خوب ورزشی در شهرستان، توسعه زیرساخت‌های ورزشی در شهرستان نهاوند باید در اولویت‌ باشد.

حسن بهرام‌نیا با اشاره به پیگیری‌های صورت‌گرفته با هدف ارتقای جایگاه ورزش نهاوند و همچنین افزایش سرانه ورزشی تصریح می‌کند: استخر شهرک طالقانی که با اعتبار ۲/۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات نفت و گاز در حال ساخت است، یکی از این پروژه‌هاست. وی با اشاره به اخذ مجوز راه‌اندازی نمایندگی‌های ورزشی در بخش‌های زرین‌دشت به مرکزیت شهر برزول و بخش گیان در شهر گیان، می‌افزاید: در خصوص تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره ورزشی شهرستان نهاوند که از مطالبات مردم و جامعه ورزشی شهرستان نهاوند است با وزیر ورزش جلسه‌ای برگزار شد که وزیر ورزش و جوانان دستور تخصیص اعتبار ویژه برای نهاوند را صادر کرد. نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی توضیح می‌دهد: مقرر شده است از محل این اعتبار ویژه، خوابگاه ورزشی، استخر بانوان و خانه باستانی نهاوند تکمیل شود و در هفته دولت به بهره‌برداری برسد. این مهم باعث می‌شود ورزش قهرمانی و همگانی به رشد و بالندگی و تعادل برسد.

تحول در مدال‌آوری و قهرمانی

رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند با اعلام حمایت خود از همه هیأت‌ها و ورزشکاران نهاوندی بیان می‌کند: اداره ورزش و جوانان نهاوند آماده ایجاد تحولی عظیم در مدال‌آوری و قهرمانی در رشته‌های مختلف ورزشی است. امیدواریم با همدلی بین ورزشکاران این هدف محقق و تقویت شود. مهرداد سعدی‌نژاد با اشاره به زیرساخت‌های موجود در این شهرستان می‌گوید: در نهاوند ورزشکاران بااستعداد بسیاری وجود دارند و همچنین زیرساخت‌های بسیار خوبی نیز در شهرستان داریم. امیدواریم بتوانیم با افتتاح و بهره‌برداری از این زیرساخت‌ها به نحو شایسته‌ای در بحث قهرمان‌پروری فعالیت کنیم.

کد خبر 445334

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش