بن‌سلمان به دوست پدرش هم رحم نکرد


بن‌سلمان به دوست پدرش هم رحم نکرد

رکنا: اظهارات منابع معارض عربستانی حاکی از آن است که دوستان پادشاه عربستان هم از دست بن‌سلمان در امان نمانده‌اند.

منابع معارض عربستانی از بازداشت «نایف بن حثلین» از شیوخ قبیله «عجمان» و دوست نزدیک پادشاه سعودی خبر می‌دهند.

به نوشته حساب توئیتری «معتقلی‌الرأی» که به بازداشت شدگان سیاسی در عربستان می‌پردازد، «بن حثلین» در نامه‌ای محرمانه در خصوص اوضاع کشور و اقدامات محمد بن سلمان، پادشاه سعودی را نصیحت کرده بود که همین امر موجب صدور دستور بازداشت وی از سوی بن سلمان شده است.

«محمد العتیبی» از فعالان حقوق بشر عربستان نیز در صفحه توئیتر خود نوشت که «بن حثلین» از دو روز قبل عید فطر دیگر دیده نشده است و کسی هم نتوانسته با او ارتباط برقرار کند.

العتیبی افزود: «بن حثلین فردی خوشنام بود و بسیاری از بازداشت وی شوکه شده‌اند. او از نزدیکان پادشاه بود و همواره به طور علنی از وی و ولی‌عهد تعریف و تمجید می‌کرد؛ اما به نظر می‌رسد که بن سلمان تحمل یک نصیحت آن‌هم به صورت مخفیانه را هم ندارد؛ حتی اگر او از نزدیکان پادشاه باشد.»

«سعید بن ناصر الغامدی» استاد دانشگاه عربستانی نیز نوشت: «بن حثلین کجاست؟ او از اواخر ماه رمضان دیده نشده در حالی که پیش از آن در کنار پادشاه می‌نشست. او هیچ گناهی جز نصیحت پادشاه درباره شرایط بحرانی کشور و اقدامات تنش‌زای پسرش ندارد.»

از زمان آغاز ولی‌عهدی «محمد بن سلمان» در ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷، فضا برای علما و شیوخ سعودی در کنار دیگر افراد و شخصیت‌ها بسیار تنگ شده است. به نوشته حساب کاربری «معتقلی الرأی» در توئیتر که اخبار بازداشتی‌های عربستان سعودی را دنبال و منتشر می‌کند، از سپتامبر ۲۰۱۷ تا سپتامبر ۲۰۱۸ نیروهای امنیتی سعودی مجموعا ۱۰۴ نفر را بازداشت کرده‌اند.

مدتی پیش نیز پس از گزارش منابع خبری از تصمیم عربستان سعودی برای اعدام سه نفر از علمای این کشور از جمله «سلمان العوده»، «عوض القرنی» و «علی العمری»، ۸۰ تن از علمای مسلمان ساکن کشورهای غربی در نامه‌ای به حکومت سعودی از نقض گسترده حقوق بشر در عربستان و بازداشت علما و مخالفان انتقاد کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس