مشاور «محمود عباس» به دیدار «العامری» در عراق رفت


مشاور «محمود عباس» به دیدار «العامری» در عراق رفت

رئیس ائتلاف الفتح عراق که میزبان مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود، بار دیگر بر دفاع ازاین کشور تأکید و تصریح کرد که آرمان فلسطین، جایگاه مهمی در دل مردم دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نبیل شعث» مشاور امور بین‌الملل «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با هیئت همراه خود شامگاه دوشنبه به دیدار «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق رفت.

شبکه خبری «السومریه» به نقل از العامری گزارش داد که «راهپیمایی‌های پرشور روز قدس در عراق و سایر کشورها، نشان‌دهنده جایگاه آرمان فلسطین در دل مردم است».

وی خطاب به شعث گفت که «ما در سنگر دفاع از فلسطین با شما هستیم» و یقینا طرح موسوم به «معامله قرن» شکست خواهد خورد؛ طرحی که پیشنهادی آمریکاست و بر اساس آن، دیگر چیزی از مسئله فلسطین باقی نخواهد ماند.

العامری همچنین تأکید کرد که سلاح نمی‌تواند در برابر روح مقاومت پیروز شود.

مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز از مواضع عراق درباره عدم مشارکت در نشست بحرین قدردانی کرد.

شعث تصریح کرد که «بازگشت عراق به جایگاه عربی خود، عامل قدرت و امیدی برای فلسطین است».

وی در پایان خاطر نشان کرد که «ما نشست بحرین را تحریم کردیم؛ زیرا آن را نشست ترامپ می‌دانیم... و اولویت داخلی ما اتحاد ملی فلسطین است».

نشست اقتصادی که امروز سه‌شنبه در منامه پایتخت بحرین برگزار خواهد شد، نخستین گام عملی برای اجرای معامله قرن است. آمریکا مدعی است که هدف از این نشست که قرار است دو روز به طول بیانجامد، تحقق شکوفایی اقتصادی و ارائه طرحهایی برای پیشرفت مردم فلسطین است که به عنوان مقدمه‌ای برای تحقق صلح فراگیر با اسرائیل است، ولی به نظر بسیاری از کارشناسان، تلاشهای واقعی این نشست، نابودی رؤیای مردم فلسطین برای داشتن یک کشور مستقل است.

به هر حال، معادله «صلح اقتصادی یا پول در برابر زمین» که آمریکا با تمام قدرت و نفود سیاسی خود در تلاش است آن را اجرایی کند، یک مسئله آسان و مبتنی بر واقعیت نیست، زیرا همه اقشار مردم فلسطین، با وجود اختلافات سیاسی عمیق، بر عدم پذیرش این معامله اتفاق نظر دارند.

تا کنون به صورت رسمی از طرح معامله قرن رونمایی نشده است، ولی از آنچه به شکل غیررسمی درباره آن گفته می‌شود، مشخص است که بر اساس این طرح، مردم فلسطین باید در خصوص شهر قدس و حق بازگشت آوارگان به فلسطین، امتیاز بدهند و از حقوق خود صرف‌نظر کنند.

آمریکا شنبه هفته جاری ابعاد اقتصادی معامله قرن را تشریح و تأکید کرد که این طرح، شامل سرمایه‌گذاری به مبلغ 50 میلیارد دلار در نوار غزه، کرانه باختری و کشورهای مجاور فلسطین خواهد بود. برخی کارشناسان این طرح را رشوه‌ای به طرف‌های مرتبط با فلسطین دانسته‌اند.

انتهای پیام/ص

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات