ورزشکاران سازمان یافته کشور به بیش از 4میلیون نفر افزایش می یابد


ورزشکاران سازمان یافته کشور به بیش از  4میلیون نفر افزایش می یابد

اصفهان- ایرنا - رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: سال گذشته توسط این فدراسیون حدود سه میلیون و 600 هزار نفر کارت بیمه ورزشی صادر شد و پیش بینی می کنیم امسال این رقم به بیش از چهار میلیون نفر افزایش یابد.

غلامرضا نوروزی روز سه شنبه در مجمع سالیانه هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان با اشاره به الکترونیکی شدن کارت‌های بیمه ورزشی اظهار داشت: این اقدام از بسیاری از سوءاستفاده‌ها و تخلفات جلوگیری خواهد کرد.

وی افزود: با این اقدام برخی افراد تصور می‌کردند که آمار ورزشکاران سازمان یافته کاهش خواهد یافت اما اینگونه نشد و آمار نشان می‌دهد که تعداد ورزشکاران سازمان یافته کشور نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی به نقش هیأت‌های پزشکی ورزشی در موفقیت‌های ورزش کشور در سطح ملی و بین المللی اشاره کرد و گفت: علم پزشکی ورزشی در کشور پیشرفت کرده است و به دلیل ارائه خدمات خوب، ورزشکاران مصدوم کشور ترجیح می‌دهند در داخل کشور به جای خارج، درمان شوند.

نوروزی، حمایت از ورزشکاران بخصوص در زمان مصدومیت را وظیفه اصلی هیأت‌های پزشکی ورزشی بیان کرد و گفت: سال گذشته بیش از ۱۱ هزار ورزشکار کشور از خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی بهره مند شدند.

وی ادامه داد: در بحث فیزیوتراپی نیز خدمات تخصصی به ورزشکاران ارائه شد و افزون بر سه هزار نفر مشاوره به ورزشکاران نیز صورت گرفت.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با تاکید بر تقویت بازرسی از باشگاه‌های ورزشی گفت: تجویز داروهای غیرمجاز توسط برخی مربیان در باشگاه‌ها افزون بر اینکه سلامت ورزشکاران را تهدید می‌کند، ورزش کشور را با مشکل مواجه خواهد کرد بنابراین باید باشگاه‌های ورزشی بطور مرتب تحت نظارت بازرسان هیأت‌های پزشکی ورزشی قرار گیرند.

وی در ادامه به تغییرات انجام شده در هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان اشاره کرد و افزود: با تغییر و تحولی که در هیأت پزشکی و ورزشی استان اصفهان انجام شده است، رشد چشمگیری را در همه شاخص‌ها شاهد هستیم.

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان اظهار داشت: باید واحد آموزش اداره کل ورزش و جوانان و هیأت پزشکی ورزشی استان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در باره مصرف نکردن داروهای غیرمجاز نیروزا به خانواده‌ها اطلاع رسانی کنند.

محمد سلطان حسینی افزود: با آگاهی بخشی در حوزه همگانی و قهرمانی باید از آسیب دیدگی ورزشکاران جلوگیری کنیم.

استان اصفهان بیش از ۳۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته و یکهزار و ۳۵۰ باشگاه ورزشی دارد.

۲۰۹۳/‏۶۰۲۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری