سگ سرابی: آشنایی با نژاد ایرانی Sarabi Mastiff و ویژگی‌های آن‌ها!


سرابی نژادی آشنا از سگ هاست که به عنوان یکی از بهترین نژاد سگ شناخته می‌شود. این سگ عظیم الجثه و قوی و تنومند نژادی ایرانی داشته در میان دیگر نژاد‌ها برتری‌های خاصی دارد. سگ سرابی از نژاد ماستیف‌ Sarabi Mastiff است که نوع سرابی مختص به ایران زمین است. در ادامه این متن نت […] نوشته سگ سرابی: آشنایی با نژاد ایرانی Sarabi Mastiff و ویژگی‌های آن‌ها!...

سگ سرابی: آشنایی با نژاد ایرانی Sarabi Mastiff و ویژگی‌های آن‌ها!
1+

سرابی نژادی آشنا از سگ هاست که به عنوان یکی از بهترین نژاد سگ شناخته می‌شود. این سگ عظیم الجثه و قوی و تنومند نژادی ایرانی داشته در میان دیگر نژاد‌ها برتری‌های خاصی دارد. سگ سرابی از نژاد ماستیف‌ Sarabi Mastiff است که نوع سرابی مختص به ایران زمین است. در ادامه این متن نت نوشت می‌توانید اطلاعات دقیق تری از سگ سرابی را بخوانید.

سگ سرابی Sarabi Mastiff

ویژگی‌های ظاهری سگ سرابی

سگ نژاد Sarabi Mastiff یا سگ سرابی یک سگ غول پیکر با استخوان‌های بسیار درشت و بسیار سنگین وزن است. این سگ قدی متوسط رو به بلند دارد. سر این سگ بسیار بزرگ و تا حدی ترسناک جلوه می‌کند.

لب‌های بالا بزرگ و آویزان هستند. چشم‌ها رنگی می‌باشند ولی معمولا رنگی تیره دارند. استخوان‌های این سگ به خصوص استخوان‌ها در ناحیه پا بسیار بزرگ و درشت هستند به همین دلیل سگ سرابی معمولا پاهایی سنگین دارد.

بیشتر بخوانید: سگ سیبرین هاسکی

سگ سرابی: آشنایی با نژاد ایرانی Sarabi Mastiff و ویژگی‌های آن‌ها!

سگ نژاد Sarabi Mastiff یا سگ سرابی یک سگ غول پیکر با استخوان‌های بسیار درشت و بسیار سنگین وزن است. این سگ قدی متوسط رو به بلند دارد. سر این سگ بسیار بزرگ و تا حدی ترسناک جلوه می‌کند.

این سگ‌ها معمولا دمی ضخیم و بلند دارند که یک پیچ ساده در آن مشاهده می‌شود. رنگ بیشتر انواع سگ سرابی تیره می‌باشد ولی برخی از آن‌ها سفید یا روشن نیز هستند. این سگ‌ها در شرایط بد آب و هوایی به راحتی زندگی می‌کنند.

پوست این نژاد به نحوی است که در آفتاب سخت تابستان و سرمای زمستان به خوبی دوام می‌آورد و دمای بدن را تنظیم می‌کند. چهره سگ سرایب طوری است که گویا ماسکی بر روی صورت دارد به طوری که در ناحیه چشم‌ها و پوزه رنگ خاصی دارد.

در قسمت پا‌ها و گردن نسبت به سایر قسمت‌های بدن موهای بیشتری مشاهده می‌شود. بیشتر بدن این سگ از عضلات بسیار تنومند پوشیده شده است و کمتر، چربی در بدن این سگ قوی مشاهده می‌شود.

قد : ۳۲-۳۵ اینچ (مرد) ۲۸-۳۲ اینچ (زن)وزن : ۱۴۳-۱۹۸ پوند (مرد) ۱۱۰-۱۵۴ پوند (زن)مدت زمان زندگی : ۱۲ تا ۱۵ سال

سگ سرابی با چه کسانی راحت است ؟

افرادی که خانه‌های بزرگ خارج از شهر دارند می‌تواند سگ سرابی را نگهداری کنند. این نژاد از سگ‌ها در پشت سر صاحبان خود راه می‌روند. اگر علاقمند هستید که سگتان را همراه خود راه ببرید سگ Sarabi Mastiff را انتخاب نکنید. سگ سرابی معمولا پشت سر صاحب خود قدم می‌زنند.

بیشتر بخوانید: سگ پامرانین

سگ سرابی: آشنایی با نژاد ایرانی Sarabi Mastiff و ویژگی‌های آن‌ها!

افرادی که خانه‌های بزرگ خارج از شهر دارند می‌تواند سگ سرابی را نگهداری کنند.

ویژگی رفتاری سگ سرابی

این سگ ایرانی معمولا نگهبان و سرپرست بسیار خوبی است. یکی از قوی ترین نژاد‌های سگ در سراسر دنیا به شمار می‌رود. این سگ غول پیکر نسبت به صاحب خود بسیار وفادار بوده و نسبت به افراد غریبه کاملا بی اعتنا می‌باشد تا زمانی که به شدت احساس خطر کند آن زمان جنگجوی ماهر و قدرتمند است.

هر حیوانی که به سگ سرابی نزدیک می‌شود این سگ دم خود را بالا برده و با کمک گوش‌ها حالت هشدار گرفته و در شناسایی آن دقت فراوان می‌کند. این سگ برای هشدار دادن بسیار مناسب است و به راحتی می‌تواند خطر را شناسایی کند.

به طور کلی سگ Sarabi Mastiff بیشتر جنگجوی خوبی است و برای همین کار کاربرد دارد. این سگ‌ها در عین قدرتمند بودنشان می‌بایست توسط یک انسان رهبری شوند. ذات این سگ‌ها فرمانبردار است و می‌بایست توسط یک شخص رهبری شوند. از ویژگی‌های خاص سگ Sarabi Mastiff می‌توان به این موارد اشاره کرد :

تنومند و قدرتمندوفادارمحافظچابکفرمانبردار

بیشتر بخوانید: سگ داشهوند dachshund

سگ سرابی: آشنایی با نژاد ایرانی Sarabi Mastiff و ویژگی‌های آن‌ها!

به طور کلی سگ Sarabi Mastiff بیشتر جنگجوی خوبی است و برای همین کار کاربرد دارد. این سگ‌ها در عین قدرتمند بودنشان می‌بایست توسط یک انسان رهبری شوند.

روش زندگی سگ Sarabi Mastiff

دمای هوا برای سگ سرابی اهمیت چندانی ندارد و می‌تواند خود با در گرمای تابستان و سرمای زمستان وفق دهد. پیاده روی برنامه روزانه این نژاد سگ است و می‌بایست هر روز مدتی را پیاده روی کند.

این سگ‌ها کمتر پیش می‌آید که به شخصی یا خانواده‌ای وفاداری نشان دهند ولی زمانی که نسبت به کسی اعتماد کامل پیدا کنند به شدت از آن‌ها محافظت می‌کنند. تا حد امکان سعی می‌کند از صاحب خود محافظت کند در صورتی که شکارچی او به زمین افتد حتما درگیری فیزیکی را برای محافظت از خود و صاحبش انتخاب می‌کند.

بیشتر بخوانید: غذای سگ: مغذی ترین مواد غذایی برای سگ ها کدامند؟

شرایط نگهداری سگ سرابی

بهتر است یک مکان بزرگ و روباز برای نگهداری سگ سرابی انتخاب کنید. سگ Sarabi Mastiff برای زندگی در آپارتمان‌های شهری اصلا مناسب نیست. این سگ‌ها عادت به زندگی در فضای بزرگ و باز دارند.

بهتر است که در حیاط خانه‌های ویلایی زندگی کنند. این نژاد از سگ‌ها نیازمند تغذیه بسیار مناسب و مقوی می‌باشند. تا ۲ سالگی تغذیه می‌بایست عادی باشد ولی از آن پس سگ تغذیه خوبی باید داشته باشد چرا که از آن پس رشد سگ نیز بسیار آهسته می‌شود و بهینه سازی در بدن سگ شکل می‌گیرد.

رژیم غذایی آن‌ها می‌بایست پر کالری باشد. نسبت کلسیم و فسفر در غذای سگ سرابی باید به اندازه مساوی باشد. توله سگ‌های Sarabi Mastiff معمولا اختلالات اسکلتی دارند ولی در حین رشد این مشکل بر طرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: سگ مالتیز maltese

سگ سرابی: آشنایی با نژاد ایرانی Sarabi Mastiff و ویژگی‌های آن‌ها!

بهتر است یک مکان بزرگ و روباز برای نگهداری سگ سرابی انتخاب کنید. سگ Sarabi Mastiff برای زندگی در آپارتمان‌های شهری اصلا مناسب نیست.

بازی‌های مورد علاقه سگ سرابی

به طور کلی سگ‌های Sarabi Mastiff نگهبانی را بسیار دوست دارند. نیاز‌های ورزشی این سگ زیاد نیست و می‌توانند مدت زمان زیادی را در حالت نشسته بگذرانند. این سگ‌ها فقط کافی است که در طی روز یک یا دو مرتبه پشت سر صاحب خود قدم بزنند.

آموزش‌های خاصی را نمی‌توان به این سگ داد فقط می‌بایست فرمانبرداری را به او یاد داد. فرمانبرداری را از دوران توله سگی شروع نکنید. بهتر است که در هنگام بزرگسالی با این سگ کار شود. علاوه بر این سگ‌های این نژاد را می‌بایست با دقت تمام آموزش داد. آموزش‌های پشت سر هم و حتی استفاده از لحن خشن و نا مهربان می‌تواند بر روی تاثیر منفی این سگ‌ها بسیار تاثیر داشته باشد.

آزمایش‌های مورد نیاز سگ سرابی

سگ سرابی یک حیوان قدرتمند است و کمتر پیش می‌آید که دچار مشکلاتی در سلامتی شود. برخی از نگهداری‌های روزانه را می‌بایست در مورد این سگ رعایت کرد. یک یا دو مرتبه در سال با شانه‌های قوی برای از بین بردن موهای زائد می‌بایست بدن سگ را شانه کرد.

بهتر است که هر روز یا چند روز یک مرتبه دندان‌های سگ سرابی را مسواک کنید. از آن جایی که دندان‌ها و فک این سگ بسیار قوی است معمولا صاحبان و دامپزشکان برای بازدید دهان آن از دستکش‌های مخصوص استفاده می‌کنند. برخی از آزمایش‌های لازم برای این نژاد سگ به این ترتیب است :

آزمایشات مربوط به هیپآزمایشات مربوط به آرنجآزمایشات مربوط به چشمآزمایشات مربوط به قلب

بیشتر بخوانید: سگ گریت دین و ویژگی‌های آن ها!

سگ سرابی: آشنایی با نژاد ایرانی Sarabi Mastiff و ویژگی‌های آن‌ها!

سگ سرابی یک حیوان قدرتمند است و کمتر پیش می‌آید که دچار مشکلاتی در سلامتی شود.

طبقه بندی انواع سگ های سرابی

تمامی نژاد‌های سگ Mastiff غول پیکر و درشت اندام هستند. برخی از نژاد‌های این سگ انگلستانی هستند و برخی یونانی یا چینی می‌باشند. ولی بهترین و قدرتمند ترین سگ و همچنین برترین سگ در نژاد Mastiff سگ سرابی است که به ایران زمین تعلق دارد.

بیماری‌های رایج سگ Sarabi Mastiff

سلامتی در نژاد Sarabi Mastiff بیشتر از بیماری مشاهده می‌شود. برخی از بیماری‌های سطحی مانند آلرژی‌های فصلی، بیماری‌های چشم و بیماری دیسپلازی در این نژاد از سگ‌ها مشاهده می‌شود.

از آن جایی که نژاد سگ سرابی سنگین وزن است به طور معمول دچار مشکلاتی در زمینه آرنج‌ها می‌شود. اما به طور کلی سگ‌های Sarabi Mastiff کمتر بیمار می‌شوند.

سگ سرابی: آشنایی با نژاد ایرانی Sarabi Mastiff و ویژگی‌های آن‌ها!

شانه هایی از وجود این سگ در زندگی درباری و مردم عادی بر آثار تخت جمشید دیده می‌شود.

تاریخچه سگ Sarabi Mastiff

سگ سرابی نژادی ایرانی دارد. تاریخچه اصلی این سگ مربوط به شمال ایران و سراب اردبیل می‌باشد. گفته شده است که سگ‌های نژاد Sarabi Mastiff سگ‌های جنگ‌های باستانی دوره آشوریان در ایران زمین بوده اند.

این سگ ایرانی قرن‌ها در شمال ایران برای محافظت از گوسفندان در برابر گرگ‌ها و خرس‌ها و شغال‌ها استفاده می‌شده است. این سگ در زمان اسکندر ناشناخته بود ولی پس از جنگ‌هایی که این پادشاه داشت سگ سرابی به عنوان یک نژاد جنگجو و قدرتمند شناخته شده است. پس از آن نژاد این سگ در نینوا و بابل توسعه پیدا کرد.

نشانه هایی از وجود این سگ در زندگی درباری و مردم عادی بر آثار تخت جمشید دیده می‌شود. این سگ در زمان آشوریان به عنوان یک شکارچی بزرگ و قدرتمند و همچنین یک نگهبان دقیق به کار برده می‌شده است.

منابع: + + + + +

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات خانگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا