سردار تقی زاده: ایران و روسیه عزم و اراده لازم برای پیشبرد توافقات را دارند


سردار تقی زاده: ایران و روسیه عزم و اراده لازم برای پیشبرد توافقات را دارند

مسکو - ایرنا - جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: تهران و مسکو عزم و اراده لازم برای پیشبرد توافقات و توسعه و پیشرفت همکاری ها را دارند.

سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی زاده که بنا به دعوت سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه به اتفاق هیاتی بلند پایه از وزارت دفاع و ارتش جمهوری اسلامی ایران به مسکو سفر کرده تا ضمن دیدار با همتایان خود از کشورهای مختلف و مقامات نظامی روسیه از نمایشگاه بین المللی نظامی ۲۰۱۹ روسیه دیدن کند این مطلب را در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد.

وی افزود: امروز ضمن شرکت در آیین گشایش نمایشگاه بین المللی نظامی روسیه با تنی چند از وزرای کشورهای مختلف دیدار داشتیم و قرار است با مسئولان وزارت دفاع و نظامی روسیه در رابطه با توافقات و مسائلی که همواره با آن در ارتباط هستیم گفت و گو و به بررسی طرح ها و اقدامات مشترک در دستور کار بپردازیم.

سردار تقی زاده با بیان اینکه ایران و روسیه نقاط مشترک بسیار خوبی دارند، اظهار داشت: امروز با سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه دیداری داشتیم و به نظر می‌رسد طرح ها طبق برنامه پیش می‌رود و به شخصه امیدوارم که این روند ادامه یابد.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ما در این سفر به دنبال پیگیری پیشرفت کارهای گذشته خود هستیم ضمن اینکه دو طرف عزم و اراده خوبی برای پیگیری امور طبق برنامه و بازه زمانی تعریف شده دارند.

پنجمین نمایشگاه بین المللی نظامی روسیه با حضور مقامات عالی رتبه دفاعی یکصد کشور جهان از امروز سه شنبه در پاتریوت پارک در ۵۰ کیلومتری غرب مسکو پایتخت روسیه گشایش یافت.

در این نمایشگاه پنج روزه، بیش از ۶۰۰ شرکت دولتی و خصوصی فعال در زمینه تولید تسلیحات نظامی از ۱۰۰ کشور جهان، تازه ترین دستاوردهای نظامی خود را به نمایش گذاشته اند.
همزمان با برگزاری این نمایشگاه، مقامات روسی اعلام کردند، سفارش خرید تسلیحات از این کشور با افزایش ۴۵ درصدی در سال جاری میلادی، به رقم ۵۴ میلیارد دلار رسیده است.
سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه نیز در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت: روسیه اکنون دومین صادرکننده تسلیحات در جهان به حساب می آید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس