“تیونینگ مینی کوپر کلاسیک” با قدرت 360 اسب بخار | فیلم


ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اندنسل جدید تویوتا سوپرا 2020 معرفی شد | فیلم...لکسوس آر سی اف مدل 2020 در دو نسخه رونمایی شد...کلید دیجیتالی بی ام دبلیو چگونه کار...

تیونینگ مینی کوپر کلاسیک با قدرت ۳۶۰ اسب بخار پروژه‌ای است که توسط علاقه‌مند واقعی دنیای تیونینگ و بهینه‌سازی با بودجه‌ی شخصی انجام می‌شود. جالب‌تر اینکه، هاچبک اصیل انگلیسی، توسط یک جوان ۲۲ ساله‌ی انگلیسی به پیشرانه‌ی ژاپنی مجهز شده است.

پیشرانه‌ VTEC هوندا به‌دلیل پتانسیل بالای بهینه‌سازی و از همه مهم‌تر، استهلاک بسیار پایین یکی از اولین گزینه‌های تیونینگ خودروهای هاچ‌بک و سبک وزن است. درواقع در بریتانیا مینی کوپرهای بسیاری با پیشرانه‌ی VTEC هوندا وجود دارند و عبارت «هوندا مینی کوپر» در بین علاقه‌مندان انگلیسی تیونینگ، رواج دارد.

اما تمام مینی کوپرهای بهینه‌سازی شده، تعداد مدل‌های کلاسیک بسیار کم‌تر است. مدلی که تصاویر آن را مشاهده می‌کنید، یک مینی کوپر کلاسیک با پیشرانه‌ B16 VTEC هوندا ۱.۶ لیتری و توربوشارژر برند Garrett است. تمام بخش‌های این مینی دوست‌داشتنی به سلیقه‌ی جوان ۲۲ ساله‌ی انگلیسی بهینه‌سازی و شخصی‌سازی شده است. مجموعه قوای فنی این مدل جذاب، به انواع سیستم‌های مدرن برقی و هیدرولیک مجهز نیست؛ همه چیز در حالت آنالوگ کامل با اتصال مکانیکی است. کنترل ۳۶۰ اسب بخار که فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود، با سیستم فرمان سنتی، کار هر راننده‌ای نیست.

از پیشرانه‌ خوش ساخت هوندا که بگذریم، به انواع قطعات افترمارکت که با وسواس کامل در کاپوت کوچک مینی کوپر نصب شده است، می‌رسیم. انژکتور ۷۵۰ سی‌سی، دو رادیاتور، باله‌ی بزرگ برند Voltex، بزرگ‌ترین ترمزهای برند Wilwood که در رینگ‌های ۱۳ اینچ جای می‌گیرند، تایرهای پهن Yokohama، اینترکولر بزرگ Greddy و توربوشارژر Garrett که به‌همراه فیلترهوا در خارچ از محفظه‌ی کاپوت خودنمایی می‌کند، همه در تولید ۳۶۰ اسب بخار قدرت، دخالت دارند. فضای داخلی مینی کاملاً به‌صورت سفارشی تغییر داده شده است.

همچنین سیستم صوتی حرفه‌ای با بلندگوهای بزرگ، فرمان افترمارکت اسپرت، صندلی‌های اسپرت Recaro، پدال‌های مسابقه‌ای و دسته دنده‌ی متصل به گیربکس ۵ دنده‌ی دستی همه با سلیقه‌ی این جوان ۲۲ ساله کنار هم قرار گرفته‌اند. تنها مورد استانداردی که در این مینی باقی مانده‌ است، بدنه‌ی آن بوده که البته کیت بدنه‌ی سفارشی با گلگیرهای برجسته روی آن سوار شده است.

(۱۱۱)


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر مرد جذابی که با پولدار ترین خانم مدل اینستاگرام ازدواج کرد! + عکس ها و بیوگرافی