100 کارخانه تولید مواد غذایی در خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند


100 کارخانه تولید مواد غذایی در خراسان جنوبی  فعالیت می‌کنند

ناصری با بیان اینکه 100 کارخانه و گارگاه تولید موادغذایی استان فعالیت می‌کنند، گفت: تمامی کارخانجات مواد غذایی موظف شده‌اند برای آگاهی مصرف‎کننده نشانگر رنگی تغذیه‌ای بر محصولات خود نصب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کبری ناصری» امروز (5 تیر) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان خراسان جنوبی بیش از 100 کارخانه و کارگاه تولید مواد غذایی فعال است که انواع محصولات را تولید و عرضه می کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر اینکه کارخانجات تولید مواد غذایی موظف به الصاق برچسب نشانگر راهنمای تغذیه ای شدند، گفت: این نشانگر دارای سه رنگ به صورت چراغ راهنمای تغذیه ای شامل قرمز، نارنجی و سبز است که بر روی بسته بندی محصولات نصب می شود.

ناصری با بیان اینکه رنگهای این نشانگر تغذیه ای مقدار میزان انرژی، نمک، شکر، چربی و اسیدهای چرب ترانس در هر سهم ماده غذایی را نشان می دهد، بیان کرد: رنگ قرمز نشانگر مقدار زیاد، رنگ نارنجی مقدار متوسط و رنگ سبز نشانگر مقدار مطلوب چربی، قند و نمک موجود در مواد غذایی است.

وی ادامه داد: نشانگر رنگی تغذیه ای به مصرف کنندگان آگاهی می دهد تا ماده غذایی مورد نظر خود را براساس الگوی مصرف و یا محدودیتهای مصرفی و مطابق با شرایط سنی و جسمی خود انتخاب کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه کارخانجات تولید موادغذایی بر اساس سطحی که از استاندارد دارد به دسته بندهای مختلفی تقسیم می شوند، عنوان کرد: اگر جزو کارخانجات برتر باشند تعداد بازدیدهای آنان محدود می‌شوند چرا که در سنوات قبل ارزیابی‌ها نشان داده که این کارخانه محصولی تولید می‌کند که سالم و مطابق با استاندارد است.

ناصری با بیان اینکه هم اکنون بیش از 95 درصد آزمون‌های مورد نیاز استان را با تجهیزات موجود انجام می‌دهیم، تاکید کرد: اما هنوز به برخی تجهیزات برای انجام آزمایشات تخصصی در استان نیاز است.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز