فوت بیش از 17 هزار نفر در تصادفات جاده‌ای سال 97


تهران (پانا) - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت در سال گذشته 17 هزار و 181 نفر در تصادفات جاده‌ای، جان خود را از دست دادند و در این میان 365 هزار نفر نیز مجروح و مصدوم شدند.

فوت بیش از 17 هزار نفر در تصادفات جاده‌ای سال 97

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت در سال گذشته 17 هزار و 181 نفر در تصادفات جاده‌ای، جان خود را از دست دادند و در این میان 365 هزار نفر نیز مجروح و مصدوم شدند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار سیدکمال هادیانفر در نشستی خبری با اشاره به اقدامات و تلاش گسترده پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا برای کاهش تصادفات و جان‌باختگان حوادث جاده‌ای و افزایش انضباط ترافیکی اظهار کرد: 33 دستگاه و سازمان متولی توسعه انضباط ترافیکی و کاهش حوادث جاده‌ای در کشور هستند. ترافیک، روان‌سازی، ایمنی خودرو و جاده‌ها از مباحث مهمی است که این 33 دستگاه باید به آن بپردازند و همگام و همسو با پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا برای کاهش تصادفات و جان‌باختگان تلاش کنند.

وی با گریزی به آمار جان‌باختگان تصادفات در سال گذشته افزود: در سال 97، 17 هزار و 181 نفر در تصادفات جاده‌ای، جان خود را از دست دادند و در این میان 365 هزار نفر نیز مجروح و مصدوم شدند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: امروزه ترافیکی یکی از دغدغه‌های مهم جوامع بشری است و شاهدیم که سالانه 1.3 میلیون نفر در دنیا جان خود را به دلیل تصادف از دست می‌دهند که 3 عامل انسان، جاده و وسیله نقلیه در وقوع حوادث جاده‌ای موثرند که در این میان عامل انسانی سهم 92 درصدی دارد.

سردار هادیانفر بیان کرد: اکنون در هزار و چهل شهر کشور، حوزه ترافیک شهری پلیس راهور فعال است، از طرفی 200 هزار کیلومتر وسعت جاده‌های شهری و فرعی است و 91 درصد ترددهای کشور در این وسعت از جاده‌ها صورت می‌گیرد و سهم ناوگان هوایی و ریلی فقط 9 درصد است بنابراین با توجه به این حجم از ترددها باید زیرساخت‌های جدی کشور تقویت شود.

وی اضافه کرد: اکنون 22 میلیون و 270 هزار و 187 دستگاه خودرو و 11 میلیون دستگاه موتورسیکلت فعال در کشور داریم، همچنین 41 میلیون دارای گواهینامه در کشور وجود دارند که این افراد یا گواهینامه موتورسیکلت یا گواهینامه از نوع پایه یک و پایه دو دارند.

این مقام عالی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح آمار تصادفات و جان باختگان دو ماهه اخیر سال جاری پرداخت و افزود: در دو ماهه اخیر براساس آمار پزشکی قانونی، 2 هزار و 584 نفر در تصادفات درون و برون شهری جان خود را از دست داده‌اند و این معادل میانگین روزانه 25 نفر کشته است.

وی یادآور شد: از این جامعه آماری کشته شدگان در دو ماهه اخیر، 9 نفراز سرنشینان در سنین کودکی بودند.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از کمربند ایمنی در ترددهای شهری و جاده‌ای افزود: متأسفانه در ترددهای درون شهری معادل 6. 4 (30کشته) افزایش به ویژه در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها داشته‌ایم، از طرف دیگر در ترددهای برون شهری و جاده‌ای میزان جان‌باختگان 9 درصد معادل 181 نفر کاهش را شاهد بوده‌ایم.

رئیس پلیس راهور ناجا در تحلیل و آنالیز روند جان‌باختگان تصادفات در دو ماهه اخیر سال جاری یادآور شد: 54 درصد فوت اولیه مربوط به سرصحنه تصادف و 6 درصد حین انتقال به مراکز درمانی و 39 درصد در مراکز درمانی جان خود را از دست داده‌اند.

سردار هادیانفر با اشاره به سهم 25 درصدی واژگونی در وقوع تصادفات و جان باختگان یادآور شد: سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز محور اصلی وقوع واژگونی است. به طوری که در تعطیلات عید سعید فطر این سهم به 40 درصد نیز افزایش یافت.

این مقام عالی انتظامی خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول سال جاری 2 هزار و 368 راننده مقصر باعث جان باختن 3 هزار و 863 هموطن شدند؛ یعنی هر راننده مقصر باعث جان باختن 6/1 نفر شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تصریح کرد: متأسفانه از اول تیرماه تا دوشنبه 3 تیرماه 64 نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده و هزار و 375 نفر نیز مجروح و مصدوم شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !