اعتبارات نوسازی و تجهیز مدارس 3 برابر شد/ جذب 30 هزار خیر


اعتبارات نوسازی و تجهیز مدارس 3 برابر شد/ جذب 30 هزار خیر

بوشهر - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به افزایش 3 برابری اعتبارات این سازمان گفت: یک سوم مدارس مورد نیاز کشور توسط مجمع خیرین ساخته شده است.

به گزارش "بوشهر24"؛ مهراله رخشانی‌مهر صبح چهارشنبه در بدو ورود به بوشهر اظهار داشت: قوی‌ترین و پر سابقه ترین تشکل خیری در سطح کشور خیرین مدرسه ساز هستند که فعالیت آنها با یک اساس نامه در سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را درسطح شور آغاز کرده اند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: فعالیت خیرین مدرسه ساز سبب شده که تا به امروز ۳۰ هزار خیری را در این عرصه جذب کنند که منشأ خیر شوند.

رخشانی مهر با اشاره با توسعه فرهنگ ایثار و کار خیر توسط خیرین مدرسه ساز بیان کرد: کارکرد خیرین مدرسه ساز سبب شده که یک سوم مدارس مورد نیاز کشور از زمان ایجاد مجمع خیرین مدرسه ساز توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده است که در سال ۹۶ و ۹۷ این میزان، ۵۰ درصد بوده است.

وی عنوان کرد: مجمع خیرین مدرسه ساز در تمامی استان‌های کشور فعالیت مناسبی دارد و به دنبال تقویت و ارتباط بیشتری با خیرین مدرسه ساز هستیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: از هر جهتی که فکر می‌کنیم خود را مدیون خیرین مدرسه ساز می‌دانیم که توانسته اند بخش بزرگی از نیازهای آموزش و پرورش را به کلاس‌های درس مورد نیاز تأمینکنند.

رخشانی مهر یادآور شد: بیش از ۹۰ درصد پروژه‌های ما در سطح کشور فعال است و همچنان که سال گذشته شاهد تحقق ۱۴۷ درصدی بودجه بودیم امسال نیز به دنبال این هستیم که بودجه امسال که از رشد مناسبی برخوردار است محقق شود.

وی ادامه داد: مشکلی برای تأمین، ابلاغ و تخصیص اعتبارات به استان‌ها از جمله بوشهر نداریم و در صورت درخواست مدیران استان‌ها مطابق با تفاهم نامه‌های موجود در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه سال ۹۷، بیان کرد: این اعتبار با مساعدت مجلس برای سال جاری از رشد بیش از سه برابری همراه است.

خبر گزاری مهر/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما