پشتیبانی از دسته‌ PS4 و Xbox One در IOS 13


پشتیبانی از دسته‌ PS4 و Xbox One در IOS 13

شرکت اپل در IOS 13 امکان استفاده از دسته بازی کنسول‌های PS4 و Xbox One را فراهم کرد.

پشتیبانی از دسته‌ PS4 و Xbox One در IOS 13به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اپل در اواخر پاییز و با عرضه IOS 13 به دستگاه‌هایی که ای نسخه را دریافت می‌کنند قابلیتی را اضافه می‌کند که به وسیله آن کاربران می‌توانند از کنترلر ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 برای اجرای بازی‌ها استفاده کنند. این اقدام اپل یک تغییر بسیار بزرگ در سیستم Mfi بلوتوث‌ها به شمار می‌رود و کاربران این سیستم عامل از این پس می‌تونند حتی در حین حرکت نیز برای کنترل بازی خود از کنترلر استفاده کنند.

یکی از منتقدان از کنترلر ایکس باکس وان اس برای اجرای بازی در نسخه اولیه IOS 13 و در iPad استفاده کرده که پس استفاده گفت: این یک گام بسیار بزرگ در جهت استفاده از iPad به عنوان یک کنسول قابل حمل است.

پشتیبانی از دسته‌ PS4 و Xbox One در IOS 13

کنترلرهای قابل پشتیبانی در IOS 13

تمامی کنترلرهای کنسول PS4 داری بلوتوث هستند و توسط IOS 13 پشتیبانی می‌شوند اما در مورد کنترلرهای ایکس باکس محدودیت وجود دارد و کاربر باید مطمئن شود که دسته او از بلوتوث پشتیبانی می‌کند. یکی از راه‌های شناسایی پشتیبانی از بلوتوث در کنسول ایکس باکس از روی درگاه هدفون است. اگر درگاه هدفون در پایین کنترلر قرار داشته باشد، از بلوتوث پشتیبانی کرده و در IOS 13 قابل استفاده است.

پشتیبانی از دسته‌ PS4 و Xbox One در IOS 13

روش اتصال کنترلر به دستگاه IOS 13

نحوه اتصال کنترلر به IOS 13 بسیار ساده است و اتصال مانند اتصال سایر دستگاه‌ها دارای بلوتوث است و کاربر فقط باید مطمئن باشد که قابلیت ردیابی کنترلر روشن باشد و کنترلر در حالت جفت سازی قرار داشته باشد. در IOS 13 برنامه Sony’s PS4 Remote Play امکان استفاده از کنترلر را به کاربر قرار می‌دهد و کاربر می‌‎تواند از طریق این برنامه و کنترلر خود عناوینی که در کنسول خود دارد را اجرا کند. این قابلیت برای نرم افزار ایکس باکس نیز وجود دارد اما هنوز مایکروسافت نرم افزار اصلی خود را برای اجرای بازی‌ها از راه دور را عرضه نکرده است و قرار است در ماه اکتبر سال جاری وارد استورهای موبایل شود.

بیشتر بخوانید: بازی‌های پرفروش این هفته در بازار انگلستان

نرم افزاری با نام OneCast در اپل استور وجود دارد که قیمتی ۱۲ دلاری داشته و به وسیله آن همه‌ی بازی‌های ایکس باکس از راه دور و روی تلفن همراه اجرا می‌شود و کاربر می‌تواند به وسیله آن به کنسول خود به طور کامل دسترسی داشته باشد.

انتهای پیام/

کنترلر کنسول‌ها به IOS 13 آمد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام