10 کاری که نباید در کمپینگ انجام دهیم


شاید فکر کنید چون بسیاری در سفر کمپ می زنند، این کار برای شما هم ساده باشد. اما یک اشتباه به نظر کوچک در کمپینگ می تواند جان تان را تهدید کند. شاید فکرش را هم نکنید اما چال کردن مقداری غذا می تواند ترسناک ترین حیوانات را به سوی چادرتان بکشاند. بنابراین بهتر است قبل از این که تصمیم به کمپینگ بگیرید سوالات مهمی را از خود بپرسید. کجا کمپ بزنم که در...

شاید فکر کنید چون بسیاری در سفر کمپ می‌زنند، این کار برای شما هم ساده باشد. اما یک اشتباه به نظر کوچک در کمپینگ می‌تواند جان‌تان را تهدید کند. شاید فکرش را هم نکنید اما چال کردن مقداری غذا می‌تواند ترسناک‌ترین حیوانات را به سوی چادرتان بکشاند. بنابراین بهتر است قبل از این‌که تصمیم به کمپینگ بگیرید سوالات مهمی را از خود بپرسید. کجا کمپ بزنم که در معرض خطر نباشم؟ در صورت وقوع خطر چه کنم؟ و...

از آنجا که کمپینگ آگاهی فراوانی نیاز دارد، بر آن شدیم این مطلب را بنویسیم.

تجربه کمپینگ در دل طبیعت

کمپینگ به سفرهایی اطلاق می‌شود که حداقل یک شب و یک روز را در دل طبیعت باشید. طبیعت‌گردان حرفه‌ای اغلب از تازه‌کارانی می‌گویند که با کارهای خود موجب آسیب به خود و طبیعت می‌شوند. اگر حرفه‌ای هستید، تجارب خود را با کسانی که تازه شروع به کمپینگ می‌کنند در میان بگذارید. هم‌چنین اگر تازه‌کار هستید، با خواندن این مطلب مانند حرفه‌ای‌ها سفر کنید و در دل طبیعت کمپ بزنید.

10 کاری که نباید در کمپینگ انجام دهیم

1. حمل وسایل سنگین و غیرضروری

زمانی که افراد برای نخستین بار شروع به سفرهای کمپینگ کردند، اغلب وسایل سنگین و غیرضروری را با خود به همراه می‌بردند. اما رفته‌رفته یاد گرفتند که از وزن و تعداد وسایل‌شان بکاهند. وسایل موردنیاز کمپینگ بسته به زمان، مقصد و مدت اقامت متغیر است. اما اگر به طبیعت گردان حرفه‌ای نگاه کنید، آن‌ها اغلب با یک کوله سفر می‌کنند؛ کوله‌ای که حاوی همه وسایل مهم و ضروری است. آیا می‌دانید مهم‌ترین و ضروری‌ترین وسایل کمپینگ کدامند؟

10 کاری که نباید در کمپینگ انجام دهیم

2. بی‌توجهی به همسایگان در کمپینگ

همان‌طور که در خانه‌مان رعایت حال همسایه‌ را می‌کنیم، در کمپینگ هم همین‌طور است؛ در کمپینگ نیز باید حواس‌مان به هسایه‌های‌مان باشد، صدای ضبط را بلند نکنیم و از پیاده‌روی اطراف چادرها بپرهیزیم. حیات‌وحش و طبیعت اطراف را بشناسیم و متناسب با آن عمل کنیم.

3. بی‌توجهی به اتفاقات غیرقابل‌پیش‌بینی

آیا پیش از سفر و کمپینگ به احتمالات فکر می‌کنید؟ اینکه ممکن است یکی از همسفران بیمار شود؟ غذاهای‌تان خراب شود و دسترسی به رستوران نداشته باشید؟ با حمله پشه‌ها چه می‌کنید؟ در صورت هر یک از این احتمالات چه چاره‌ای دارید؟ پیش از سفر در مورد این وقایع بخوانید و از کسانی که تجربه سفر دارند بخواهید کمک‌تان کنند.

4. عدم توجه به همسفران و وسایل

تصورش را بکنید درست زمانی که به محل کمپ رسیدید و سختی مسیر را پشت سر گذاشتید، متوجه شوید یکی از همسفران‌تان نباشد! لحظه ناگواری است. همسفرتان برای یک تماس، گرفتن عکس و... از گروه جدا شده و ناگهان شما را گم می‌کند. بنابراین حواس‌تان را کامل جمع کنید و هرچند دقیقه یک‌بار از بودن تمامی همسفران و وسایل‌تان مطمئن شوید.

10 کاری که نباید در کمپینگ انجام دهیم

5. برپایی کمپ در جای نامناسب

انتخاب محل مناسب کمپ مهم‌ترین اصل در سفرهای کمپی است. نکات زیر راهنمای شما در انتخاب محل مناسب کمپ است:

برپایی کمپ زیر درخت یک اشتباه خیلی بزرگ است. ابتدا شاید فکر کنید درخت مانع ریزش‌های جوی می‌شود اما سخت در اشتباهید. اگر هوا بارانی شود، آب روی شاخ و برگ درختان جمع شده و قطرات بزرگ‌تری را تشکیل می‌دهد. در مسیر حیوانات، سیلاب‌ها و... کمپ نزنید. تا حد ممکن سعی کنید در معرض دید و نزدیک گروه‌های امداد و نجات کمپ بزنید. توجه کنید که در معرض ریزش بهمن و سنگ قرار نداشته باشید. حیوانات به‌ سمت مواد غذایی شما جذب می‌شوند؛ بنابراین آن را در محل مناسبش قرار دهید. بهتر است مواد غذایی را در ارتفاع و روی شاخه درختان قرار دهید. محل کمپ نباید وابسته به امکانات محیطی باشند.در مورد محل کمپ تحقیق کنید.

4. آگاه نبودن به قوانین و لوازم ضروری کمپ

آیا می‌دانید چه چادر مسافرتی مناسب‌تری است، از کیسه‌خواب چطور؟ ممکن است شدیدا باران بگیرد و آب به داخل چادرتان نفوذ کند. در این صورت چگونه شب را سپری می‌کنید؟

5. عدم رعایت اصول و اخلاق کمپینگ

چیزی جز ردپا در طبیعت به جا نگذاریم؛ این یعنی احترام به محیط زیست و رعایت اخلاق کمپینگ.

کیسه زباله به همراه ببریم و زباله‌‌هایمان را با خود به شهر برگردانیم. این اخلاق به زباله نرخیتن محدود نمی‌شود. سعی کنیم اگر زباله‌ای در طبیعت دیدم، جمع کنیم. روی گل و گیاه کمپ نزنیم. سطوح صاف و پایدار را برای برقراری کمپ انتخاب کنیم.

10 کاری که نباید در کمپینگ انجام دهیم

6. برداشتن یک خروار لباس

ما نمی‌گوییم هیچ لباسی به همراه نبرید. اتفاقا داشتن حداقل یک دست لباس اضافه ضروری است. قبل از سفر باید احتمال پارگی و خیس شدن لباس‌های‌تان را بدهید و بادگیر، بارانی و لباس گرم را فراموش نکنید؛ اما بیش از این تعداد حتما دست و پا گیر خواهد بود.

7. کمپینگ با افراد کم تجربه

کمپینگ برای کسانی که تجربه اولشان است، خطراتی به همراه دارد. حال اگر همسفران آن‌ها نیز بی‌تجربه باشند باید به طور قطع بگوییم که قید کمپ را بزنید. بهتر است اولین بار از طریق تور اقدام کنید یا همراه افراد باتجربه شوید.

8. در چادر غذا درست نکنید

9. به تاریکی نخورید

طوری برنامه‌ریزی کنید که برای برپایی چادر به تاریکی نخورید. رسیدن به موقع به کمپ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

10. از سالم بودن وسایل‌تان مطمئن شوید

قبل از سفر از سالم بودن وسایل ضروری مثل چراغ‌قوه، چادر و... اطمینان کسب کنید.



1398/04/05 | کد مطلب: 4527
برچسب‌ها: نکات سفر
10 کاری که نباید در کمپینگ انجام دهیم
10 کاری که نباید در کمپینگ انجام دهیم سیما رفیعی
10 کاری که نباید در کمپینگ انجام دهیم

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟