عدم توجه به آموزش هم ردیف بحران جنگ است


عدم توجه به آموزش هم ردیف بحران جنگ است

معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: نگاه اولیه در جهاد دانشگاهی به هر فعالیت به نوعی داشتن یک پیوست فرهنگی است و برای داشتن این پیوست فرهنگی، نیاز به مطالعات و تحقیقات گسترده میدانی است تا بستری بر آن نگاه فرهنگ‌ساز و اقدامی شایسته در حوزه‌های دیگر اعم از آموزشی و پژوهشی رقم بخورد.

به گزارش ایسنا، مجتبی ابراهیمی، امروز ۵ تیر، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد برخاسته از انقلاب از سال ۵۹ فعالیت خود را آغاز کرده و در حوزه‌های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی، تجاری‌سازی و اشتغال ایفای نقش می‌کند.

وی افزود: پیشانی این فعالیت‌ها اقدامات فرهنگی است چرا که اعتقاد داریم در صورتی که فرهنگ در هر کاری به درستی شکل بگیرد، موجبات رشد و تعالی را فراهم خواهد کرد.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: نگاه اولیه در جهاد دانشگاهی به هر فعالیت به نوعی داشتن یک پیوست فرهنگی است و برای داشتن این پیوست فرهنگی، نیاز به مطالعات و تحقیقات گسترده میدانی است تا بستری بر آن نگاه فرهنگ‌ساز و اقدامی شایسته در حوزه‌های دیگر اعم از آموزشی و پژوهشی رقم بخورد.

ابراهیمی با بیان اینکه پروژه‌ای با نگاه فرهنگی و در حوزه آموزش در جهاددانشگاهی شکل گرفته است، افزود: در میان بحران‌هایی که جامعه بشریت را تهدید می‌کند، بحران عدم توجه به آموزش هم ردیف با بحران جنگ ارزیابی و حتی بالاتر از بحران غذایی دیده شده است.

وی ادامه داد: دلیل این امر آن است که با آموزش می‌توان رفتار افراد، سلایق افراد، ایدئولوژی و جهان‌بینی افراد را جهت‌دهی کرد.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: با آموزش می‌توان نظر مخاطبان را در مورد یک موضوع مثبت یا منفی کرد و علت این موضوع نیز به بسیاری مسائل اعم از شیوه طرح مباحث در منبع آموزشی و تصاویر استفاده شده که دارای ارزش بسیار بالایی است و ذکر مثال‌های عینی برمی‌گردد.

ابراهیمی ادامه داد: جهاددانشگاهی در حوزه آموزش و به طور خاص در حوزه آموزش زبان‌های خارجی جزو قدیمی‌ترین نهادهای آموزشی کشور است.

وی افزود: جهاددانشگاهی با این نگاه و دغدغه فرهنگی اقدام به تدوین پروژه‌ای که ماحصل هشت سال تلاش مستمر و بی وقفه متخصصان جهاد دانشگاهی در این حوزه بوده، کرده است.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این پروژه در سطح ملی قصد دارد که این دغدغه فرهنگی را برطرف کرده و در این راه نیازمند این هستیم که موثرترین شیوه‌های آگاه سازی افراد در جامعه را به کار گیریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...