تئاتر خیابانی به یاری فعالان مبارزه با مواد مخدر می‌آید


تئاتر خیابانی به یاری فعالان مبارزه با مواد مخدر می‌آید

شیراز- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قارس با بیان اینکه این اداره با حمایت از نمایش های خیابانی در حوزه مبارزه با مواد مخدر گام برمی دارد، از اجرای تاتر خیابانی به صورت رایگان در شهرستان های فارس برای مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

روابط عمومی اداره کل ارشاد فارس در گزارش روز چهارشنبه خود به نقل از صابر سهرابی در نشست مشترک با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر ابراز داشت: اقدامات فرهنگی و هنری از ابزارهای شناساندن اثرات سوء مواد مخدر در جامعه است.

وی افزود: همه دستگاه های اجرایی موظف هستند در راستای مبارزه و پیشگیری از اعتیاد با توجه به زمینه کاری خود، فعالیت های لازم را انجام دهند؛ فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حمایت جدی خود را از آثار هنری با موضوع آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان داشت: هنر نمایش بهترین و اثرگذارترین زبان بیان دردهای اجتماعی و آگاهی در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به اهمیت رده سنی کودک و نوجوان در فرهنگ سازی، خاطرنشان کرد: هنرمندان و فرهنگ وران باید با در نظر گرفتن این بخش جامعه به عنوان مهم ترین و اثرپذیرترین افراد، آثار خود را بیش از پیش به این قشر اختصاص دهند.

وی با اشاره به اجرای نمایش های خیابانی روزانه در بوستان های شهر شیراز، اضافه کرد: در هفته مبارزه با مواد مخدر، در همه شهرستان های فارس، اصحاب فرهنگ و هنر با حمایت و همکاری اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی، حداقل یک برنامه در این زمینه به جامعه ارائه دادند.‌
مواد مخدر نخستین تهدید دوران حاضر است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس نیز در این نشست گفت: مواد مخدر اولین تهدید اجتماعی است که در زمان کنونی تمام جوامع بشری را در برگرفته است و از آنجا که درآمد حاصل از آن امروز گاه از فروش نفت و صنعت توریسم پیشی می گیرد و به صورت مجازی و غیرمجازی از آن کسب درآمد می کنند، باندهای مافیای بین المللی قدرتمندی را ایجاد کرده است که مبارزه با آن را سخت تر می کند.

محمدرضا ابراهیمی افزود: مواد مخدر بحران بزرگی را ایجاد کرده است و امروز به عنوان اولین و بزرگترین عامل بروز آسیب های اجتماعی همچون قتل، تجاوزهای جنسی، دزدی، خودکشی و … شناخته می شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس اضافه کرد: هر کس در جامعه وظیفه دارد به اندازه توانش با ورود به عرصه پیشگیری و مبارزه با موادمخدر، از آلوده شدن بیشتر افراد جلوگیری کند.

۹۸۸۵ / ‏۶۱۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»