پردازنده‌ی پلی‌استیشن 5 قابلیت Ray Tracing را همانند Lens Flare رایج خواهد ساخت


پردازنده‌ی پلی‌استیشن 5 قابلیت Ray Tracing را همانند Lens Flare رایج خواهد ساخت

موسس «سوما سیم» (SomaSim) از تکنولوژی پلی‌استیشن 5 و همچنین بازی میان‌پلتفرمی یا همان کراس‌پلی می‌گوید. در ادامه همراه گیم‌شات باشید. شایعه: پلی‌استیشن 5 از کنسول بعدی ایکس‌باکس قدرتمندتر است اگرچه در حال حاضر به‌طور کلی اطلاعات زیادی از پلی‌استیشن 5 در دست نداریم اما سونی جزئیاتی را از قابلیت‌های این کنسول به اشتراک گذاشته است؛ از جمله پشتیبانی...

موسس «سوما سیم» (SomaSim) از تکنولوژی پلی‌استیشن 5 و همچنین بازی میان‌پلتفرمی یا همان کراس‌پلی می‌گوید. در ادامه همراه گیم‌شات باشید.

اگرچه در حال حاضر به‌طور کلی اطلاعات زیادی از پلی‌استیشن 5 در دست نداریم اما سونی جزئیاتی را از قابلیت‌های این کنسول به اشتراک گذاشته است؛ از جمله پشتیبانی از واقعیت مجازی و عناوین نسل قبل، برخورداری از هارد SSD و سرعت 19 برابر و استفاده از پردازنده‌ی Navi Zen 2 از AMD و علاوه بر این‌ها، پشتیبانی از قابلیت رهگیری پرتو (Ray Tracing) که کمبود آن در نسل هشتم قطعاً حس شده و می‌شود.

به عقیده‌ی «متیو ویگلیون» (Matthew Viglione)، یکی از موسسان شرکت سوما سیم که به‌خاطر ساخت عنوان Project Highrise بیشتر شناخته‌شده است، پردازنده‌ی Zen 2 به قابلیت Ray Tracing قوت خواهد بخشید. وی طی مصاحبه با GamingBolt گفته است که با تکنولوژی جدید، Ray Tracing به لنز فلرِ کنسول‌های نسل آینده (Lens Flare) تبدیل خواهد شد و به‌طور گسترده در بازی‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این، وی از کراس‌پلتفرم و علاقه‌ی سازندگان و ناشران به ارائه‌ی این قابلیت بر روی بازی‌هایشان گفته که اما در نهایت به تصمیم و اجازه‌ی صاحبان پلتفرم‌ها وابسته است.

نهایتاً مانند هر چیز دیگری در صنعت ما، این به بازیگران صنعت بستگی دارد و به صاحبان پلتفرم‌ها وابسته است تا این قابلیت را به بازیکنان ارائه دهند.

طی چند وقت اخیر، Rocket League و Dauntless به جمع عناوینی نظیر Fortnite پیوسته‌اند که از کراس‌پلی بین تمامی پلفترم‌های اصلی بهره می‌برند. این درحالی است که Call of Duty: Modern Warfare هم که در سال جاری میلادی عرضه می‌گردد، از این قابلیت پشتیبانی خواهد کرد تا این مسیر که قطعاً به سود بازیکنان است همچنان ادامه پیدا کند.

پردازنده‌ی پلی‌استیشن 5 قابلیت Ray Tracing را همانند Lens Flare رایج خواهد ساخت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید