آمریکا برای مذاکرات صداقت ندارد/ تحریم‌ها علیه ایران غیرقانونی و غیرعاقلانه است


آمریکا برای مذاکرات صداقت ندارد/ تحریم‌ها علیه ایران غیرقانونی و غیرعاقلانه است

آلفرد زایاس گفت: ایالات متحده آمریکا فاقد هرگونه حسن نیت در انجام مذاکرات است.

آمریکا برای مذاکرات صداقت ندارد/ تحریم‌ها علیه ایران غیرقانونی و غیرعاقلانه استبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی نمایندگی دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی در وین, آلفرد زایاس، کارشناس مستقل سابق سازمان ملل در مورد "ارتقاء نظم بین المللی برابر و دموکراتیک" (از ٢٠١٢ تا ٢٠١٨) طی مصاحبه‌ای ، یک روز قبل از شرکت در سمینار بین المللی تحریم‌های یکجانبه و آثار آن‌ها در وین که توسط سفرای ایران، کوبا و ونزوئلا برگزار می‌شود، ضمن اشاره به اینکه از سرگیری تحریم‌های آمریکا علیه ایران غیرقانونی بوده، اظهار کرد: ایالات متحده آمریکا فاقد هرگونه حسن نیت در انجام مذاکرات است. وی در همین خصو، افزود: تحریم‌ها علیه ایران نه تنها غیرقانونی، بلکه غیر عاقلانه بوده و در نهایت نیز ثابت خواهد شد که غیر موثر هستند.

این کارشناس سابق سازمان ملل با تاکید بر اینکه مسیر دیپلماسی همواره باز است و دیپلماسی مبتنی بر حسن نیت است، افزود: با این حال، این دولت آمریکا است که فاقد هرگونه صداقتی است. سیاست، هنر فریب و خودفریبی است، و جان بولتن، مایک پومپئو و ترامپ به دنبال گفتگو نیستند؛ آن‌ها فقط به دنبال زورگویی و قلدری هستند و این، کاملا غیرمنطقی است. وی همچنین در مورد ادعای ترامپ درخصوص لغو تصمیم حمله خود به ایران جهت جلوگیری از کشتن افراد، اظهار داشت که ترامپ در این مورد بلوف می‌زند.

زایاس، همچنین با بیان اینکه ترامپ را نباید حتی برای یک لحظه باور کرد، افزود: ایران می‌تواند ضربات سنگینی به منافع آمریکا بزند، ولی تنها چیزی که ایران می‌خواهد، احترام می‌باشد و دوست دارد مانند دیگر کشور‌ها محترم شمرده شود.

وی، در پایان در مورد اتفاقات اخیر تنگه هرمز و انفجار چند نفت کش که آمریکا و انگلیس آن را به گردن ایران انداخته اند، افزود: برعکس این نظرات، بعید است که این اتفاقات به دستور ایران انجام شده باشد، چرا که ایران از این قضیه هیچ منفعتی به دست نمی‌آورد. امنیت منطقه خاورمیانه از اوایل ماه می‌و حضور بیشتر نظامی آمریکا به دلیل آنچه که بولتن از آن به عنوان پیام روشن به ایران یاد کرده، به خطر افتاده است. وی، همچنین با رد ویدئوی انتشار یافته توسط ارتش آمریکا که ادعا شده قایق‌های ایران در حال برداشتن یک مین از یکی از تانکر‌های منفجره در خلیج فارس هستند، افزود: بر روی این قایق‌ها هیچ نام و نشانی از ایران ثبت نشده است.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


افزایش نگرانی ها در آمریکا و اروپا نسبت به پیشروی احتمالی نیروهای مسلح روسیه