طرز تهیه آلبالو پلو با جوجه حلزونی مجلسی ؛ غذای خوشمزه تابستانی


طرز تهیه آلبالو پلو با جوجه حلزونی مجلسی ؛ غذای خوشمزه تابستانی آلبالو پلو : فصل تابستان و از راه رسیدن قرمز خوشرنگ و خوشمزه ای بنام آلبالو که میتواند غذای بی نظیر و مجلسی باشد برای وعده ناهار و شام ایرانیان خوش خوراک.   مواد لازم آلبالو پلو برای 3 نفر: آلبالو 400 گرم […] نوشته طرز تهیه آلبالو پلو با جوجه حلزونی مجلسی ؛ غذای خوشمزه تابستانی اولین...

طرز تهیه آلبالو پلو با جوجه حلزونی مجلسی ؛ غذای خوشمزه تابستانی

آلبالو پلو : فصل تابستان و از راه رسیدن قرمز خوشرنگ و خوشمزه ای بنام آلبالو که میتواند غذای بی نظیر و مجلسی باشد برای وعده ناهار و شام ایرانیان خوش خوراک.

طرز تهیه آلبالو پلو با جوجه حلزونی مجلسی ؛ غذای خوشمزه تابستانی

مواد لازم آلبالو پلو برای ۳ نفر:

آلبالو ۴۰۰ گرم
شکر ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم
برنج ۳ پیمانه
سینه مرغ ۲ عدد
خلال پسته ۵۰ گرم
پیاز/سیر/ماست/سس مایونز/آبلیمو/روغن زیتون/زعفران/گلاب
نمک/فلفل قرمز و سیاه/زردچوبه/پودر سیر/دارچین/زنجبیل

طرز تهیه آلبالوپلو :

آلبالوها را شسته و دم و هسته آنها را بگیرید و مقداری آلبالو در کاسه ریخته و کمی شکر روی آنها بپاشید و باز آلبالو ریخته و شکر بریزید و تا اتمام مواد تکرار کنید و کاسه را از شب قبل یا چندساعت قبل از پخت در یخچال قرار دهید تا آلبالو آب بیندازد. میزان شکر بستگی به ذائقه شما و ترش بودن آلبالوها دارد.

سینه مرغ را به صورت افقی به دو قسمت تقسیم کنید و هر تکه را به نوارهای یکسانتی برش بزنید.

پیاز و سیر را با یک ملاقه ماست و یک قاشق سس مایونز و مقداری آبلیمو و نمک و ادویه جات و زعفران فراوان مخلوط کنید و تکه های مرغ را از شب قبل یا چند ساعت قبل از پخت داخل این مواد قرار دهید تا مرغ مزه دار شود. یکساعتی که از مزه دار شدن گذشت مقداری روغن زیتون نیز به ظرف اضافه کنید. قبل از پخت هر نوار را رول کنید و با یک خلال دندان فیکس کنید.

آلبالوها را داخل قابلمه ریخته و روی شعله ملایم قرار دهید تا حدود ۱۵ دقیقه بپزند. در طی پخت کف روی آلبالوها را بردارید، بعد از پخت چنانچه آب زیادی باقی مانده بود آلبالوها را جدا کرده در ظرف دیگری بریزید و اجازه دهید آب آلبالوها باز بجوشد و غلیظ تر شود.

مرغ های مزه دار شده حلزونی را در کمی روغن و کره قرار دهید تا با شعله ملایم کمی بپزند و نرم شوند سپس با شعله رو به بالا هر دو سمت را سرخ کنید.

چنانچه قصد تزیین برنج را دارید، برنج را به صورت ساده کته یا آبکش کنید. بعد از پخت در دیس کشیده و با آلبالوها و مرغ و برنج ترکیب شده با زعفران و آب آلبالو تزیین کنید.

یا برنج را آبکش کنید، نان یا سیب زمینی کف قابلمه گذاشته، یک لایه برنج بریزید و یک لایه آلبالو و همین روند را تکرار کنید تا مواد تمام شود، میتوانید آب آلبالو و کمی زعفران را نیز روی هر لایه برنج بریزید و در آخر برنج را دم کنید.

خلال پسته را در گلاب خیس کنید و بعد از نیم ساعت که نرم شدند آبکش کنید و در کمی روغن چند لحظه تفت دهید تا براق شوند و برای تزیین استفاده کنید. میتوانید خلال را به همراه آلبالوها لابلای برنج بریزید تا بپزد.

به جای مرغ میتوانید از گوشت چرخ کرده به صورت قلقلی استفاده کنید.

منبع : پیج اینستاگرام آشپزی @marjan_rezazadeh

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!