شب شعر بزرگداشت شهدای بمباران شیمیایی سردشت برگزار شد


شب شعر بزرگداشت شهدای بمباران شیمیایی سردشت برگزار شد

مهاباد- ایرنا- به مناسبت سی و دومین سالگرد بمباران شیمیایی شهرستان مرزی سردشت، شب شعری با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در این شهرستان برگزار شد.

رییس انجمن فرهنگ و ادب سردشت پنج شنبه شب در حاشیه برگزاری این شب شعر که در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد به خبرنگار ایرنا گفت: در این مراسم باشکوه جمع کثیری از شاعران کُرد و آذری شهرستان های جنوب آذربایجان غربی و شاعرانی از سردشت حضور دارند.

هیریش بیتوشی افزود: در این شب شعر که با استقبال خوب فرهنگ دوستان، شاعران و هنرمندان این شهرستان برگزار شد ۲۰ نفر از شاعران جوان و صاحب نام سروده های خود را تقدیم حاضران کردند.

وی با بیان اینکه این شب شعر با موضوع بمباران شیمیایی سردشت هر ساله همزمان با سالروز این حادثه تلخ برگزار می شود، اظهار کرد: فراهم کردن بستر مناسب برای ارایه اشعار شاعران جوان، ایجاد زمینه تبادل افکار و اندیشه بین اصحاب فرهنگ و ادب شهرستان از جمله اهداف برگزاری این شب شعر است.

سی و دومین یادواره شهدای شیمیایی بمباران هفت تیر سردشت فردا / جمعه / ‏‬ با حضور‬ سخنگوی وزارت‬ امور‬ خارجه، ‬ استاندار‬ آذربایجان‬ غربی، جمعی از‬ نمایندگان‬ استان‬ در‬ مجلس شورای اسلامی، خانواده‬ های‬ معظم‬ شهدای‬ هفتم تیر سردشت‬ و‬ اقشار‬ مختلف‬ مردم‬ این شهرستان‬ برگزار می‌شود.

رژیم بعث عراق در هفتم تیر ۱۳۶۶ و با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات بسیاری به وجود آورد و سردشت اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما نامیده شد.
شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.

۷۵۶۲/۶۱۸۵/۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید