اوج هیجان در آزادی برای تصاحب دوبنده تیم ملی/ لحظه به لحظه با انتخابی سرنوشت ساز کشتی آزاد


اوج هیجان در آزادی برای تصاحب دوبنده تیم ملی/ لحظه به لحظه با انتخابی سرنوشت ساز کشتی آزاد

مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد امروز در سالن 12 هزار نفری آزادی با استقبال فوق العاده تماشاگران برگزار می شود.

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه تصور نمی شد برای مسابقات جهانی ۲۰۱۹ غلامرضا محمدی تصمیم به برگزاری انتخابی بگیرد، اما رقابت فشرده در برخی از اوزان باعث شد سرمربی تیم ملی با شرایط خاصی زیر بار برگزاری انتخابی برود.


در این رقابت ها که جهت انتخاب کشتی گیران اعزامی به مسابقات جهانی ۲۰۱۹ در قزاقستان امروز جمعه در سالن ۱۲ هزار نفری برگزار می شود،‌ خیلی از مدعیان روی تشک می روند.


حتی حسن یزدانی به عنوان قهرمان جهان و المپیک به دلیل درخشش کامران قاسمپور در رقابت های آسیایی با تصمیم کادرفنی برابر این حریف قرار می گیرد تا برنده بتواند دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ را برتن کند.


از آنجایی که مسابقات جهانی ۲۰۱۹ مهمترین رقابت برای کسب سهمیه المپیک هم به شمار می‌رود، انتخابی تیم ملی از حساسیت بالایی برخوردار است. در واقع کشتی گیران تصور می کنند از دست دادن مسابقات جهانی قزاقستان به قیمت از دست رفتن المپیک ۲۰۲۰ هم تمام می شود.


پیمان بیابانی، امیرمحمد یزدانی، مرتضی قیاسی و ایمان صادقی در ۶۵ کیلوگرم و مصطفی حسین خانی، رضا افضلی، محمد نخودی، سید احمد محمدی و حامد رشیدی در ۷۴ کیلوگرم رقابت می کنند.


همچنین حسن یزدانی و کامران قاسمپور یک تک کشتی را در وزن 86 کیلوگرم برگزار خواهند کرد. در وزن 97 کیلوگرم با انصراف علیرضا گودرزی شب قبل از مسابقه، رضا یزدانی، حامد طالبی زرین کمر و علی شعبانی حضور خواهند داشت.


در وزن 125 کیلوگرم نیز پرویز هادی، کمیل قاسمی و یدالله محبی مبارزه می کنند.


در ادامه گزارش لحظه به لحظه نتایج و حواشی مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد را می خوانید.


* استقبال فوق العاده ای از مسابقات شده و بیرون از سالن ترافیک سنگینی وجود داشت. سکوها هم به تدریج در حال پر شدن هستند.


* مسابقات با تقریبا 30 دقیقه تاخیر استارت خورد.


* بهروز نعمتی، سرپرست فدراسیون و خیلی از مسئولان و پیشکسوتان در سالن حاضر هستند.


* امیررضا خادم، نامزد ریاست فدراسیون کشتی نیز از نزدیک نظاره گر مسابقات است.

* در اولین کشتی وزن 65 کیلوگرم مرتضی قیاسی موفق شد با نتیجه 3 بر 2 از سد پیمان بیابانی عبور کند.

* غلامرضا محمدی، محسن کاوه، مهدی تقوی، ابراهیم مهربان، عباس حاج کناری و هادی حبیبی به عنوان اعضای کمیته فنی ناظر مسابقات هستند.

* دومین کشتی وزن ۶۵ کیلوگرم نسبتا پرحاشیه و نزدیک بود. در حالی که امیرمحمد یزدانی تا لحظات پایانی از ایمان صادقی ٣ بر ٢ پیش بود، اجرای یک فن از صادقی باعث شد داوران در فاصله ٢ ثانیه به پایان ٢ امتیاز دیگر به او بدهند و صادقی را برنده اعلام کنند. با این حال اعتراض مربیان یزدانی و بازبینی فیلم باعث شد داوران آن ٢ امتیاز را بازگردانند. این مسأله هم اعتراض ایمان صادقی را در پی داشت، اما او بازنده اعلام شد.

* اولین کشتی وزن ٧۴ کیلوگرم خیلی نزدیک و حساس بین سیداحمد محمدی کشتی باتجربه و محمد نخودی ملی پوش جوان برگزار شد. این کشتی با نتیجه ۴-۴ به سود نخودی به پایان رسید؛ اگرچه محمدی به داوران و مربیانش به خاطر اعتراض نکردن معترض شد.

* در دومین کشتی وزن ٧۴ کیلوگرم رضا افضلی در یک مبارزه برتر توانست با نتیجه ۵ بر صفر حامد رشیدی را از پیش رو بردارد.

ادامه دارد...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا