27 پایانه مرزی در کشور فعالیت دارد


27 پایانه مرزی در کشور فعالیت دارد

مشهد- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون 27 پایانه مرزی برای تسهیل رفت و آمد در کشور فعالیت دارد که زمینه ساز اشتغال خوبی هم در این مناطق شده است.

عبدالهاشم حسن نیا پنج شنبه شب در سفر به شهرستان تایباد و بازدید از پایانه مرزی دو غارون افزود: مبادلات تجاری مرزی اعم از ورود و خروج مسافر و ترانزیت انواع کالا یکی از شاخص‌های اصلی در برقراری ارتباط بین کشورهای همسایه و نیز امرار معاش مرزنشینان است و امروزه تبادلات کالا و مسافر سبب توسعه اقتصاد دو طرفه در مرزها شده است از این رو باید تمام تلاش خود را در استفاده بهینه از پایانه‌های مرزی انجام دهیم.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های پایانه‌های مرزی افزایش سوخت به ویژه در پایانه‌های بزرگ است که نیازمند حمایت همه جانبه دستگاه‌های دولتی از حوزه حمل و نقل و ترانزیت کشور است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: پایانه مرزی بازرگان یکی از معبرهای اصلی کشور در استان آذربایجان غربی قرار دارد و با توجه به موقعیتی که دارد به عنوان دروازه‌ای به اروپا از طریق ترکیه محسوب می‌شود و رتبه نخست واردات در کشور را از آن خود کرده است.

حسن نیا ادامه داد: استان آذربایجان از این لحاظ که با سه کشور دیگر هم مرز است می‌تواند در بحث مبادلات تجاری بسیار تأثیرگذار باشد و از این حیث در بین سایر پایانه‌های مرزی کشور حائز اهمیت است.

وی از راه اندازی مرز جدید رازی خبر داد و افزود: توسعه و ساماندهی پایانه مرزی رازی خوی به عنوان یکی از مبادی ورود و خروج به کشور دوست و همسایه ترکیه از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا نقش به سزایی در توسعه و مبادلات اقتصادی دارد.

پایانه مرزی دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد. روزانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر مسافر اعم از اتباع ایرانی و خارجی در این پایانه تردد دارند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

۷۴۹۴/‏۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی